Малокомплектна початкова сільська школа як тип навчально-виховного закладу в системі освіти

Додано: 15 березня
Предмет:
10 запитань
Запитання 1

Визначте умови, які спричинили виникнення малокомплектних шкіл в Україні:

варіанти відповідей

Соціальні, територіальні, економічні, географічні, демографічні.

Територіальні, економічні, політичні, географічні, демографічні.


Економічні, демографічні, географічні, територіальні, прибуткові.


Дипломатичні, економічні, політичні, географічні, демографічні.


Демографічні, територіальні, географічні, філософські, економічні.


Запитання 2

До малокомплектних шкіл відносять такі типи закладів освіти (кілька правильних відповідей):

варіанти відповідей

Школи, де окремі або всі початкові класи об’єднані в клас­-комплект, очолюваний одним педагогом.


Школи, де немає одного чи кількох класів через відсутність дітей певної вікової категорії. 


Школи, де загальна кількість учнів не перевищує 100.


Школи без паралельних класів, з малим контингентом учнів.


Школи, де старші класи об’єднані в клас­-комплект.


Запитання 3

Укажіть, як інакше називаються класи-комплекти:

варіанти відповідей

Поєднані класи

З’єднані класи

Комбіновані класи

Спільні класи

Групові класи. 

Запитання 4

Укажіть граничну наповнюваність класів-комплектів:


варіанти відповідей

Від 3 до 15 учнів.

Від 4 до 10 учнів.

Від 3 до 12 учнів.

Від 5 до 15 учнів.

Від 5 до 12 учнів. 

Запитання 5

Які з названих особливостей стосуються функціонування малокомплектних шкіл:


варіанти відповідей

Відсутність у штатному розкладі посад заступників з навчально­-виховної роботи, помічників з господарської роботи, педагога­-організатора, секретаря­, бібліотекаря.

Відсутність труднощів в організації навчально-­виховного процесу в разі відсутності вчителя через ті чи інші об’єктивні чи суб’єктивні обставини.

Низька зайнятість як учителів, так і батьків у домашньому господарстві.

Низька підготовка дітей до навчання в школі через відсутність дошкільних закладів, неувагу батьків до цих питань.

Необхідність широкого застосування індивідуально-консультативних форм навчальної діяльності. 

Запитання 6

До характерних рис малокомплектної школи відносять (кілька правильних відповідей): 


варіанти відповідей

Стабільність поєднання класів.

Варіативність щорічного набору учнів.

Малочисельність і нерівномірність наповнення класів.

Робота вчителя з одновіковим складом учнів.

Необхідність узгодження форм і методів, які використовуються стосовно учнів кожного класу. 

Запитання 7

До зовнішніх умов організації навчально-виховного процесу в малокомплектній початковій школі відносять наступні (кілька правильних відповідей): 

варіанти відповідей

Оптимальне поєднання класів у комплекти.

Правильна побудова розкладу занять.

Забезпечення належної матеріально­-технічної бази.

Вибір оптимального поєднання методів і прийомів навчання на уроці.

Уміле керівництво різновіковим колективом на уроці.

Запитання 8

До внутрішніх умов організації навчально-виховного процесу в малокомплектній початковій школі відносять наступні (кілька правильних відповідей): 


варіанти відповідей

Визначення оптимальної структури й змісту уроку.

Тісний контакт учителя з батьками.

Формування у школярів загальнонавчальних умінь і навичок на уроці.

Оптимальна побудова розкладу занять.

Раціональне використання наочності й слова на різних етапах вивчення теми.

Запитання 9

Вкажіть переваги малокомплектних шкіл (три правильні відповіді):

варіанти відповідей

Наявність сприятливих передумов для розроблення й реалізації на практиці індивідуальної освітньої траєкторії для кожного учня.


Можливість здійснення систематичного контролю навчальних досягнень учнів та внесення своєчасних коректив у їхню навчальну діяльність.

Матеріально-технічне забезпечення малокомплектних шкіл.

Через малу кількість школярів педагог має змогу краще вивчити індивідуальні особливості й інтереси дітей та організувати педагогічну взаємодію з урахуванням цих особливостей.

Рівень навчальних досягнень школярів.

Запитання 10

Вкажіть недоліки малокомплектних шкіл (три правильні відповіді):

варіанти відповідей

Різновікові групи школярів дозволяють організувати конструктивну взаємодію між учнями різного віку, їхній дієвий взаємовплив один на одного, що впливає на начальні досягнення всіх учасників освітнього процесу.


Інтелектуальний потенціал середовища, яке оточує заклад освіти.

Створення «сімейної» атмосфери на заняттях, розбудова вчителем довірчих партнерських відносин зі школярами.

Кадрове забезпечення шкіл з малою наповнюваністю учнів.

 

Рівень матеріальних витрат для утримання малокомплектних шкіл.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест