Підсумкове тестування 7 клас (інд)

Додано: 26 грудня 2023
Предмет: Українська мова, 7 клас
30 запитань
Запитання 1

Розділ мовознавства, що вивчає граматичні особливості частин мови

варіанти відповідей

 Лексикологія

Морфологія

 Морфеміка

 Стилістика

Запитання 2

Самостійні частини мови у рядках (3 відповіді)

варіанти відповідей


варіанти відповідей

Сполучник, частка

Дієслово, займенник,

Іменник, прикметник,

 Прийменник, вигук

Числівник,прислівник

Запитання 3

Форми лише однини мають усі іменники у рядку:

варіанти відповідей


варіанти відповідей

дзеркало, Всесвіт, слово

 музика, далеч, мати

соняшник, піжмурки, радість

Львів, чужина, молоко

Запитання 4

Чоловічий рід мають усі іменники у варіанті:

варіанти відповідей


варіанти відповідей

тюль, накип, перекис

 емаль, аерозоль, суміш

 ваніль, портьє, зал

 розсип, продаж, путь

Запитання 5

Позначте рядок, в якому всі іменники належать до першої відміни

варіанти відповідей


варіанти відповідей

Дружба, дитя, вулиця

Сестра, воєвода, староста

Ілля, площа, курча

Колосся, плем'я, зайча

Запитання 6

Неправильно вжито іменник у кличному відмінку у такому рядку:

варіанти відповідей

 

варіанти відповідей

 Сергію, Богдане, Наталіє

Миколає, Олексію, Надіє

Ігорю, Ілле, Володимире

Юліє, Софіє, Ірино

Запитання 7

Усі іменники з НЕ пишемо разом у рядку


варіанти відповідей


варіанти відповідей

Собі я бажаю (не) сну, а життя.

То (не) козак, що боїться собак.

 Вір (не) речам, а своїм очам

Ти чуєш, як правду (не)правда скрізь боре?

Запитання 8

З дефісом треба писати слова:

варіанти відповідей


варіанти відповідей

спорт/товари, лісо/степ

онлайн/урок, крісло/ліжко

море/продукти, авіа/база

пів/місяць, веб/сайт

Запитання 9

Позначте рядок, у якому всі іменники-власні назви слід писати з великої літери і в лапках

варіанти відповідей 

варіанти відповідей

цукерки Червоний мак, вулиця Каштанова, казка Котигорошко

місто Чернівці, байка Вовк і Кіт, пісня Цвіте терен

сестра Оленка, пес Йогурт, кінотеатр Веселка

вірш Заповіт, книга Кобзар, журнал Соняшник

Запитання 10

Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

варіанти відповідей


варіанти відповідей

фіолетовий, стрункий, холоднуватий

світло-зелений, страшенний, низький

тонкий, вузький, модний

 солодкий, премудрий, легкий

Запитання 11

Правильно утворено форми ступенів порівняння в рядку


варіанти відповідей

 

варіанти відповідей

найскладніший, найкоротший, щонайкращий

найчистіший, світло-зеленіший, самий босий

 більш гнідий, худіший за мене, гіркуватіший

найбільш точніший, самий смішний, ніжніший від усіх

Запитання 12

Помилку в утворенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку

варіанти відповідей


варіанти відповідей

найменш удалий, цікавіший, якнайдорожчий

 коротший, більш гарячіший, щонайкращий

вужчий, сильніший, щонайкращий

 ближчий, добріший, найменш потрібний


Запитання 13

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Навіть у __________ куточку бабусиної оселі пахло м'ятою, чорнобривцями й __________.

варіанти відповідей

 

варіанти відповідей

найдальшому, полином

найбільш дальшому, полинью

якнайдалекішому, полиньом

найдальнішому, полинню

Запитання 14

У теплицях … вирощують близько … сортів … помідорів.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей


варіанти відповідей

 Дмитра Білоуська, двадцяти, найбільш смачніших

Дмитра Білоуська, двадцяти, найсмачніших

 Дмитра Білоуська, двадцять, найбільш смачних

Дмитра Білоусько, двадцяти, щонайбільш смачних

Запитання 15

Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

варіанти відповідей

варіанти відповідей

До свята діти вирішили купити для мами найніжніші троянди, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.

Студенти знають драму Лесі Українки «Блакитна троянда» як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.

Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дні, сповнені найприємніших вражень.

  Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабияких зусиль.

Запитання 16

Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ

варіанти відповідей


варіанти відповідей

п’ята година сорок п’ять хвилин

за п’ятнадцять хвилин шоста

 за чверть шоста

без п’ятнадцяти шоста

Запитання 17

НЕПРАВИЛЬНО утворено відмінкову форму числівника в реченні

варіанти відповідей

 

варіанти відповідей

Динозаври були панівною групою тварин близько шестидесяти мільйонів років тому.

Досліджено, що швидкість польоту бабки може сягати ста п’ятдесяти кілометрів за годину.

Деякі представники лускатих плазунів мають хребет із чотирьохсот однакових хребців.

 Відомо близько двохсот двадцяти видів черепах із кістковим панциром, у якому міститься тулуб.

Запитання 18

Правильно узгоджено всі числівники з іменниками в рядку

варіанти відповідей


варіанти відповідей

два професори, півтора місяці

п’ять олівців, три грузина

 два друга, два з половиною апельсина

три стола, три з половиною кілометри

Запитання 19

Усі займенники слід писати разом у рядку

варіанти відповідей 


варіанти відповідей

хтозна/який, ні/стільки, ні/якого, де/щось

де/що, ні/скільки, хтозна/на/якому, де/з/ким

аби/що, будь/що, ні/чий, ні/кому

де/який, що/сь, ні/який, аби/що

Запитання 20

Помилку допущено в рядку

варіанти відповідей


варіанти відповідей

Сіллю

Відповіддю

Честтю

Міддю

Запитання 21

Усі наведені слова є числівниками в рядку

варіанти відповідей


варіанти відповідей

п'ятсот, потрійний, дванадцятий

п'ятеро, мільйон, подвоїти

трьохтисячний, по-перше, десяток

п'ять шостих, кільканадцять, обидва

Запитання 22

Неправильно узгоджено числівник з іменником у словосполученні, позначеному цифрою

Наша подорож тривала (1) півтора тижня. За цей час ми оглянули (2) чотири міста, відвідали (3) два замки, (4) три палаци, (5) чотири музея.


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 23

Помилковою є форма займенника


варіанти відповідей

варіанти відповідей

кепкувати з нього

погодитися з усіма

від тієї пори року

 телефонував до його

Запитання 24

З’ясуйте, яким членом речення є займенник у поезії.

Весна відходить!

Запізніла вишня

Розгублено їй дивиться услід.


варіанти відповідей

варіанти відповідей

підмет

означення

обставина

додаток

Запитання 25

З′ясуйте, скільки всього займенників у цьому уривку.

Ти, Україно, вільна і прекрасна

Ти, моя нене, не старій завчасно!

Усім нам шлях до зір ти показала,

Щоб на коліна з нас нікотрі не ставали!

варіанти відповідей

5

6

7

8

Запитання 26

Редагування потребує речення.

варіанти відповідей


варіанти відповідей

Просто листя відчуй на дотик

І частіше дивись у небо (В. Чорній).

 Щоб, коли ти впадеш, постелити тобі якнайм’якше,

А коли підіймешся – не дати зчерствіти душі (Г. Британ).

 Ступала якнайтихо, похиливши спину,

Знесилена, ослабла доброта…(Г. Британ)

Ставатиме в дорозі важче,

І за́вжди краще буде в когось (Г. Британ).

Запитання 27

У котрому рядку допущено помилки в написанні займенників:


варіанти відповідей

 

варіанти відповідей

 жодная, хто-небудь, ні з ким, якісь

   аби-яка, ні у чому, казна-про-що, де хто

 хтозна-скільки, будь-котрий, ні на що

 ні про що, хтозна в чому, будь з ким

Запитання 28

Визначити рядок, у якому частка ні з усіма заперечними займенниками пишеться ОКРЕМО

варіанти відповідей

варіанти відповідей

 Ні/до/чого, ні/який, ні/з/ким

 Ні/що, ні/з/чим, ні/чого, 

 Ні/з/ким, ні/в/чому, ні/для/кого

Запитання 29

Установіть відповідність між рядами слів та їх написанням.

1. Разом.

2. Окремо.

3. Через дефіс.


А. Хтозна/чий, будь/яка,фруктово/ягідний, салон/магазин

Б. Казна/кого, хтозна/кому, аби/хто, ні/в/чому, що/небудь.

В. Аби/чий, ні/хто, пів/день, міні/маркет, жовто/гарячий.

Г. Казна/в/кого, ні/до/чого, хтозна/з/ким, пів/країни.

варіанти відповідей

1 - В; 2 - Г; 3 - Б.

1 - Б; 2 - А; 3 - В.

1 - А; 2 - Г; 3 - Б.

 1 - В; 2 - Г; 3 - А.

Запитання 30

Скільки самостійних частин мови у реченні ВЛІТКУ Я ЛЮБЛЮ ПРОВОДИТИ ЧАС У БАБУСИНОМУ САДУ ТА БІЛЯ РІЧКИ.

варіанти відповідей


варіанти відповідей

8

7

6

5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест