Середовища життя організмів

Додано: 7 березня
Предмет: Природознавство, 5 клас
18 запитань
Запитання 1

У якому ряду перелічені всі середовища, в яких живуть організми?

варіанти відповідей

водне, підземне, повітряне; 

водне, ґрунтове, наземне;

водне, наземно–повітряне, ґрунтове.

Запитання 2

У наземно – повітряному середовищі для рослин і тварин є достатньо...

варіанти відповідей

світла і повітря;   

світла і вологи;

вологи і повітря.

Запитання 3

У водному середовищі недостатньо для організмів...

варіанти відповідей

світла і тепла;

світла і кисню;

повітря і тепла.

Запитання 4

У ґрунті практично відсутнє або його дуже мало...

варіанти відповідей

світла і кисню;   

тепла і світла;

вологи і кисню.

Запитання 5

Вкажіть ряд, де перелічені тільки мешканці ґрунту...

варіанти відповідей

мікроорганізми, гриби, черви, зайці, личинки комах, лисиці;

  

 мікроорганізми, гриби, кріт, метелики, землерийки, жаби;

 мікроорганізми, грибниці грибів, кріт, черви, личинки комах.

Запитання 6

Ґрунтове середовище характеризується такими умовами існування ...

варіанти відповідей

кисню і світла нерівномірно, уньому розчиненні різні речовини;

мало кисню, найщільніше, майже нема світла;

світла і кисню достатньо, зволоженість і температура різноманітні.

Запитання 7

Укажіть ряд, в якому перелічено мешканців водного середовища...

варіанти відповідей

лис, дельфін, кріт, стрілолист;

Дельфін, щука, акула, медуза;

Жаба, очерет, тигр, конвалія.

Запитання 8

Є організми, які поєднують існування у водному середовищі із наземно-повітряном, а саме:

варіанти відповідей

дощовий черв’як, жаба, крокодил;

очерет, колорадський жук, павук;

жаба, крокодил, тюлень.

Запитання 9

Визначте середовище існування організмів за такими ознаками: міцні покриви тіла, або слиз, яким вкрите тіло, малі очі або їх відсутність.

варіанти відповідей

наземно-повітряне;

ґрунтове;

водне.

Запитання 10

Чому зелені водорості не ростуть на глибині понад 150 м?

варіанти відповідей

їх з’їдають морські тварини;

вони не витримують тиску;

вони змінюють колір і стають червоними водоростями;

їм не вистачає світла для фотосинтезу.

Запитання 11

Які особливості НЕ характерні для ґрунтового середовища життя?

варіанти відповідей

відсутність світла;

значна амплітуда добових і річних коливань температур;

вологість ґрунту завжди вища, ніж повітря;

водопроникність.

Запитання 12

Яке відчуття у ґрунтових тварин розвинене найслабше?

варіанти відповідей

дотик;

слух;

нюх;

зір.

Запитання 13

Що називається середовищем існування?

варіанти відповідей

сукупність факторів живої і неживої природи;

сукупність факторів неживої природи, які забезпечують умови для життя живих організмів;

місце проживання живих організмів;

пристосування організмів до навколишнього світу.

Запитання 14

Що є прикладами наземно-повітряного середовища?


варіанти відповідей

атмосфера, суша, Світовий океан;

країна, держава, місто;

хмари, будинки, автомобілі;

гори, пустелі, джунглі.

Запитання 15

Яку корисну роль відіграють дощові черв’яки?

варіанти відповідей

розпушують ґрунт завдяки глибоким ходам;

сповіщають про початок дощу;

знищують шкідників ґрунту;

перемішують шари ґрунту, затягуючи на глибину рештки рослин;

удобрюють ґрунт мікроорганізмами.

Запитання 16

Вкажіть мешканців лише ґрунтового середовища.

варіанти відповідей

кріль, дощовий черв'як, ведмедик;

хрущ, миша, мураха;

дощовий черв'як, вовчок, кріт;

сліпак, гадюка, терміт.

Запитання 17

Які особливості не характерні для ґрунтового середовища життя?

варіанти відповідей

відсутність світла;

значна амплітуда добових і річних коливань температур;

вологість ґрунту завжди вища, ніж повітря;

водопроникність.

Запитання 18

Які характеристики притаманні водному середовищу життя?

варіанти відповідей

достатня кількість світла і тепла;

різна солоність води у різних водоймах;

значне коливання температур;

незначне коливання температур;

з глибиною освітленість зменшується.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест