Текст

Додано: 19 травня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 376 разів
21 запитання
Запитання 1

Між реченнями у тексті можуть бути такі зв’язки:

 Визначте 2 правильні відповіді.


варіанти відповідей

паралельний

підрядний

сурядний

послідовний

безсполучниковий

Запитання 2

Позначте ознаки тексту.

 Визначте 5 правильних відповідей.

варіанти відповідей

цілісність

зв’язність

прості та складні речення

інформативність

лаконічність

розгорнутість

алогічність

завершеність

Запитання 3

Визначте тему тексту.

 

Будинок з химерами побудований архітектором Городецьким у стилі модерн у 1902-1903 рр. За рік звели сам будинок, і ще два роки було витрачено на зовнішнє та внутрішнє його оздоблення. Це була перша споруда в Києві, зведена з використанням нового матеріалу – цементу. Здійснення такого проєкту могло служити ще й рекламною акцією продукції промисловця Ріхтера, що займався виробництвом цементу. Для того щоб створити стійку основу для будинку, на крутому пагорбі було забито близько 50 бетонних паль на глибину 5 метрів. З боку вулиці Банкової будинок має три, а з боку театру ім. Івана Франка – шість поверхів. 

варіанти відповідей

розповідь про архітектора

розповідь про модерн у 1902-1903 рр.

розповідь про зведення Будинку з химерами

розповідь про архітектуру Києва

Запитання 4

Позначте складники будови тексту. Визначте 3 правильні відповіді.

варіанти відповідей

основна частина

інформативність

зачин

кінцівка

зв’язність

Запитання 5

Позначте частину тексту, що позначає зачин.

варіанти відповідей

Колись конференція про технології, розваги і дизайн, що мала відбутися лише один раз, стала феноменом вірусного відео та всесвітнім співтовариством цікавих та розумних людей.

Уже звичні всім три великих червоних літери TED (Technology Entertainment Design) розшифровуються як Технології, Розваги, Проєкти. Це некомерційний американський фонд, який щорічно проводить конференції та збирає яскравих особистостей із різних галузей.

Учені, філософи, музиканти, меценати, бізнесмени та інші спікери протягом 18 хвилин лекції повинні донести своє послання аудиторії, що зібралася. Кожний такий виступ на конференції TED низивається «TED Talk» і проходить під девізом «Ideas Worth Spreading» («ідеї, варті поширення»).

Обмін ідеями та досвідом дивовижних людей здатний запалювати та надихати інших. Конференція «TED Talk» стала майданчиком для творчості та прогресу світу.

Запитання 6

Укажіть частину тексту, що позначає кінцівку

варіанти відповідей

Колись конференція про технології, розваги і дизайн, що мала відбутися лише один раз, стала феноменом вірусного відео та всесвітнім співтовариством цікавих та розумних людей.

Уже звичні всім три великих червоних літери TED (Technology Entertainment Design) розшифровуються як Технології, Розваги, Проєкти. Це некомерційний американський фонд, який щорічно проводить конференції та збирає яскравих особистостей із різних галузей.

Учені, філософи, музиканти, меценати, бізнесмени та інші спікери протягом 18 хвилин лекції повинні донести своє послання аудиторії, що зібралася. Кожний такий виступ на конференції TED низивається «TED Talk» і проходить під девізом «Ideas Worth Spreading» («ідеї, варті поширення»).

Обмін ідеями та досвідом дивовижних людей здатний запалювати та надихати інших. Конференція «TED Talk» стала майданчиком для творчості та прогресу світу.

Запитання 7

Текст - це

варіанти відповідей


висловлювання, яке складається з кількох речень і має змістову й структурну завершеність;

сукупність мовних засобів, що використовується мовцем за певних умов спілкування;

сукупність загальноприйнятих правил, якими користуються мовці;

розмова двох або більше осіб.

Запитання 8

Комунікативна мета тексту (те, заради чого його створено) - це

варіанти відповідей

тема тексту

 головна думка тексту;


підтема тексту;


мікротема тексту.

Запитання 9

Тема тексту - це

варіанти відповідей

 те, про що в ньому йдеться, його зміст;

комунікативна мета висловлювання (те, заради чого створено текст);

частина тексту, що містить його головну думку;

сукупність виражальних засобів мови, використаних у певному тексті.

Запитання 10

По праву руч від вас збігає вниз шлях, в’ється поміж деревами. По ліву – яри, непролазні хащі, а прямо перед вашими очима розіслалася долина. Над річкою - село з білими хатками та вишневими садками. (За Панасом Мирним).

Цей уривок є таким різновидом опису:

варіанти відповідей

портрет;

 інтер’єр;


пейзаж;

опис місцевості

Запитання 11

Олесь не повірив своїм очам: по городі спокійнісінько походжав здоровенний вепр. Він визбирував картоплю, що залишилася після копання. Величезний, вуха – ніби лопухи, ікла, як дві шаблі, з рила стирчать, щетина – наче дріт. Вепр пирхнув, прочистив забиті землею ніздрі і рушив у напрямку лісу. (За Б.Комаром.)

У поданому уривку поєднано такі типи мовлення:

варіанти відповідей


розповідь і опис;

 розповідь, опис і роздум;

 розповідь і роздум;

 розповідь, опис та оцінка предмета.

Запитання 12

Яким словам належить визначальна роль у тексті?

варіанти відповідей

Тематичним.

 Головним.

Змістовним.

 Ключовим.

Запитання 13

На зиму лелеки відлітають до далекої країни за морем. Там вони нібито плюскаються в озері й перетворюються на людей.

Засобами міжфразового зв'язку речень є

варіанти відповідей

лексичний повтор

сполучник і вставне слово


прислівник і займенник

прислівник і синонім

Запитання 14

Виберіть 2 варіанти, у яких є текст.

варіанти відповідей

Учителька зайшла до класу. Учора ввечері я дивився футбол. Мені дуже подобається кататися на роликах. Я отримав 10 балів з геометрії.

Усього в світі близько п’яти мільйонів озер. Найбільше їх у Фінляндії. Її недарма називають «країною озер».

Надворі осінь. Листя падає з дерев. Все таке жовте й червоне навколо. Земля готується до зимового сну.

 Учора я відвідав товариша. Хлопця не цікавить, як він складе іспити. Але зима все одно прийде.

Запитання 15

. Речення-це….

варіанти відповідей

текст;

словосполучення;

група слів,що виражає закінчену думку

Запитання 16

Визнач тип речення за метою висловлювання

Діти, бережіть красу рідного краю!

варіанти відповідей

питальне;

спонукальне;

розповідне.

Запитання 17

       Прочитайте текст.

[1] Для України Ніна Матвієнко більше ніж співачка. [2]  Жоден артист не зрівнюється з нею в глибокій спорідненості з народом. [3] І річ не тільки в тім, що неповторний голос мисткині знають усі. [4]   Вона зворушливо красива у своїй простоті, щира, відверта. [5] Артистка переконана в тому, що Бог дав їй талант, щоб через нього вона робила людей щасливими. [6] У найтяжчі для України часи Ніні Митрофанівна прагне дарувати людям частинку себе та своєї душі. [7] Кожна її пісня – чи то про матір, чи то про любов – додає сили, вселяє надію. 

Ключовими в тексті є слова


варіанти відповідей

Бог дав їй талант             

Ніна Матвієнко більше ніж співачка

красива у своїй простоті    

кожна її пісня додає сили

Запитання 18

До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення.



варіанти відповідей

Соломія не знала, як і коли це сталося,— втома і шум комишу приспали її.

Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.

Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.

Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи

останні сили.

Запитання 19

СКЛАДНЕ СИНТАКСИЧНЕ ЦІЛЕ (ССЦ) – це

варіанти відповідей

це частина загальної теми (частина тексту, що містить окрему, відносно закінчену думку).

це частина однієї загальної теми, розкривається кількома чи одним реченням.

структура тексту, котра ґрунтується на синтаксичних одиницях (словосполучення, речення), які утворюють із абзаців (частин) увесь текст.

це те, до чого текст закликає, чому повчає.

Запитання 20

Укажіть речення із безсполучниковим і сполучниковим сурядним зв’язками.



варіанти відповідей

Корови розкошували соковитою травою, хрумкотіли й форкали коні, пастухи,погейкуючи, віддалялися, а хліб солодко пах і ніде так не смакував, як тут – на степовій волі.

А чужа віра й мова так міцно запали у свідомість дитини, вона не вміє навіть думати материною мовою, хоч і розуміє її.

На зголоднілий грунт дитячої душі впали слова чужої віри, та віра дала їй спокій, перші дитячі радощі й хліб.

А потім підійшла молода поросль, якій уже було байдуже, якому Богові молитися.

Б)

Запитання 21

 Основне повідомлення в реченні міститься..

варіанти відповідей

у підметі

у присудку

у "новому"

 у "відомому"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест