Вид. Критерії виду. Видоутворення.

Додано: 4 березня
Предмет: Біологія, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Подібність зовнішньої та внутрішньої будови організмів - це критерій?

варіанти відповідей

 морфологічний

 біохімічний

екологічний

фізіологічний

етологічний

географічний

Запитання 2

Подібність за хімічним складом живих організмів - це критерій:

варіанти відповідей

екологічний

 біохімічний

фізіологічний

генетичний

Запитання 3

Вкажіть критерій, що передбачає пристосованість до певних умов існування

варіанти відповідей

 біологічний

екологічний

 географічний

генетичний

Запитання 4

Виключенням якого критерію є види - двійники у природі?

варіанти відповідей

 генетичного

етологічного

 екологічного

 морфологічного

Запитання 5

Прикладом якого критерію виду є твердження, що всі котячі лемури живуть на Мадагаскарі?

варіанти відповідей

генетичний

екологічний

географічний

фізіологічний

Запитання 6

Якому способу видоутворення відповідає механізм, за якого нова форма організмів утворюється внаслідок схрещування двох видів? Прикладом такого видоутворення є слива (гібрид терну й аличі).

варіанти відповідей

Географічне (алопатричне)

Гібридизація

Екологічне (симпатричне)

Шляхом поліплоїдії

Запитання 7

Утворення кількох видів птахів, які живуть на різних островах одного архіпелагу, з одного предкового є прикладом видоутворення:

варіанти відповідей

шляхом поліплоїдізації

шляхом схрещування

географічного

екологічного

Запитання 8

Прикладом якого критерію виду є твердження, що африканські слони дихають за допомогою легень?

варіанти відповідей

генетичний

екологічний

географічний

фізіологічний

Запитання 9

Результат якого процесу видоутворення зображено на малюнку

варіанти відповідей

 гібридизація

симпатричне

 поліплоїдія

алопатричне

Запитання 10


Два учні розглядали фотографії, на яких зображено близькі види Ховраха сірого (1) та Ховраха крапчастого (2). Ці види виникли в результаті проживання особин на різних берегах річки Дніпро. Перший учень уважає, що види виникли внаслідок екологічного видоутворення. Другий учень зазначив, що це є прикладом географічного видоутворення. Хто з них має рацію?

варіанти відповідей

 перший

  другий

 обидва мають рацію

 обидва помиляються

Запитання 11

Два учні розглядали фотографії, на яких зображено близькі види Шишкар сосновий (1) та Шишкар ялиновий (2). Ці види виникли в результаті прив’язаності їх розмноження до різних строків дозрівання насіння сосни та ялини (один вид шишкарів вигодовує пташенят насінням сосни, а інший – насінням ялини) . Перший учень уважає, що види виникли внаслідок екологічного видоутворення. Другий учень зазначив, що це є прикладом географічного видоутворення. Хто з них має рацію?

варіанти відповідей

перший

 другий

обидва мають рацію

обидва помиляються

Запитання 12

Організми, що мешкають у межах певного ареалу- це ознака критерію:

варіанти відповідей

етологічного

 екологічного

морфологічного

 географічного

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест