Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність тварин.

11 запитань
Запитання 1

Надати одну відповідь.

Найхарактернішою особливістю проявів елементарної розумової діяльності тварин є:

варіанти відповідей

копіювання молодою особиною поведінки дорослих

 встановлення зв’язків між предметами та явищами зовнішнього світу

раптове розуміння знаходження розв'язку якоїсь ситуації

встановлення зв’язків між предметами та явищами зовнішнього світу й

 використання нових зв’язків у нових ситуаціях

Запитання 2

Надати декілька відповідей.

Ознаками елементарної розумової поведінки тварин є:

варіанти відповідей

здатність передбачати хід події

використання готових або виготовлення ними знарядь праці

зовнішній сигнал, який запускає інстинктивні поведінкові реакції

харчовий інстинкт

Запитання 3

Надати декілька відповідей.

Ознакою елементарної розумової діяльності є здатність до:

варіанти відповідей

пошукової стадії поведінкового акту з пошуку їжі

спілкування за допомогою змістовних сигналів

проявів інстинктів ієрархії в групі, міграцій та перельотів

правильного передбачення ходу якої-небудь події.

використання готових або виготовлених знарядь праці

Запитання 4

Надати декілька відповідей.

Прикладами здатності спілкування тварин за допомогою змістовних сигналів є

варіанти відповідей

спілкування дельфінів між собою

розуміння мови жестів шимпанзе у неволі

імпритинг (закарбування) - фіксація в пам'яті тварин окремих ознак вперше побачених рухомих об'єктів після народження

осяння (інсайт) - раптове розуміння знаходження розв'язку певної ситуації

Запитання 5

Надати декілька відповідей.

Дослідженнями встановлено, що найкращих результатів щодо розв'язання задач, які потребують елементарної розумової діяльності, досягають:

варіанти відповідей

шимпанзе, дельфіни, бурі ведмеді

вовки, лисиці червоні, собаки, воронові птахи

черепахи, ящірки зелені

слони, восьминоги, орангутани

Запитання 6

Надати одну відповідь.

Значення елементарної розумової діяльності в житті тварин:

варіанти відповідей

виживання у природі після народження

використання зв'язків між предметами та явищами середовища існування у новій ситуації для побудови пристосувального поведінкового акту

формування набутих поведінкових реакцій

забезпечення прояв змін у поведінці у відповідь на зміни умов існування

Запитання 7

Надати одну відповідь.

  Калан каліфорнійський, піднявшись на поверхню із здобутою їжею (молюсками, морськими зірками, морськими їжаками), перевертається на спину, виймає з під правої передньої лапи камінь, розташовує його на грудях і вдаряє об нього здобуту жертву. Який характер має описаний прояв поведінки?

  

варіанти відповідей

розумова діяльність


научіння

інстинкт

умовний рефлекс

Запитання 8

 Надати одну відповідь.

 Який вид научіння спостерігається у випадку, коли шпаки перестають боятися нерухливого опудала, яке господарі вивісили на черешні для збереження врожаю?

варіанти відповідей

звикання

наслідування

закарбування

осяяння

Запитання 9

Надати одну відповідь.

  Восьминоги здатні облаштовувати житло. Зверху свій «будинок» вони прикривають камінцями, а спереду будують бар`єрну стінку з черепашок, камінців, краб`ячих панцирів. Яка діяльність є визначальною у таких проявах поведінки?

варіанти відповідей

інстинктивна

умовнорефлекторна

розумова

научіння

Запитання 10

Надати декілька відповідей.

   Які з ознак є прикладом розумової діяльності шимпанзе?

варіанти відповідей

інстиктивне здійснення дій

використання знарядь праці

спілкування за допомогою змістових сигналів

передбачення якої-небудь події

Запитання 11

Надати одну відповідь.

 Визначити тип поведінки тварини за уривком із оповідання Сетона -Томсона «Королівська аналостанка»: « Щаслива випадковість одного разу наштовхнула нашу кішку на бідон зі зламаною кришкою. Це навчило її піднімати і неушкоджені кришки і наїдатися досхочу. Відкривати пляшку, вона, звісно, не могла, але їй вистачало й бідонів з погано закритою кришкою».

варіанти відповідей

научіння

елементарна розумова діяльність

наслідування

закарбування

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест