Тести з української мови: "Пряма мова. Цитати."

Про матеріал

Пряма мова. Цитати.

1. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А «Денисе, відтепер кажи: пройшов Крим, Рим і будапештські труби» — не втримався Хаєцький.
Б «Гриміла наша мінометна і гриміти буде!», — запевнили товариші Васю на прощання.
В Прилетіла ластівочка, стала собі щебетати, господаря викликати: «Вийди, вийди, господарю, подивися на кошару».
Г Котився віночок по полю, просився у женчиків додому — «Возьміте мене, женчики, з собою та занесіть мене до господаря в стодолу»,
Д «О Лавріне, ти переміг мене, — сказав схвильовано Крауз: — Я хотів просити тебе про дочку».

Перегляд файлу

Пряма мова. Цитати.

1. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А «Денисе, відтепер кажи: пройшов Крим, Рим і будапештські труби» — не втримався Хаєцький.
Б «Гриміла наша мінометна і гриміти буде!», — запевнили товариші Васю на прощання.
В Прилетіла ластівочка, стала собі щебетати, господаря викликати: «Вийди, вийди, господарю, подивися на кошару».
Г Котився віночок по полю, просився у женчиків додому — «Возьміте мене, женчики, з собою та занесіть мене до господаря в стодолу»,
Д «О Лавріне, ти переміг мене, — сказав схвильовано Крауз: — Я хотів просити тебе про дочку».

2. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А «Христе, тікаймо!», — твердо й рішуче прошепотіла до неї Олеся.
Б «Та не гавкай хоч ти мені. Чого б ото я гавкав», — жалівся дід.
В Тоді громада загула прелюто: — «Вона ж свій злочин визнала прилюдно!»
Г «Це я, ваш Пірат, впізнаєте? — гавкав він крізь сльози — О, який я щасливий!»
Д Як ударив вдруге — вона й попросилась — «Не рубай, коханий, бо я — твоя мила».

3. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А « Мати Божа, Царице небесна, гукала баба в саме небо, — голубонько моя, святая великомученице, побий його, невігласа, святим твоїм омофором!»
Б Олеся… промовляла тихо, утопаючи в нестерпній тузі, «Прощайте, матінко моя рідна, не забувайте мене, не забудете?»
В «Гальт! Руки вгору? Виходь!», гукнув німецький єфрейтор, з’явившись на порозі якраз в момент пострілу.
Г Подивився ще раз з-під волохатих брів на хворого і сказав «Тут ти вдома. Зрозумів? На багато верстов кругом тут тільки праліс та звірі, а людей нема».
Д «Мамо… — і затнувся, дивлячись на матір: — Дозвольте вас так називати, бо ви ж така… як і моя мати».

4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Подивився на чисту пелену снігу, а тоді написав пальцем великими літерами: «Судив і присуд виконав я — Григорій Многогрішний. А за що — цей пес сам знає».
Б «Ти, Михайло, — кажу, — хоч би разочок на неї глянув, Бач. як вона до тебе світиться».
В Мама довго мовчить, потім зітхає і каже: «Вона любила твою тата. А ти на нього схожий…»
Г «Цирк?……перепитав Оверко, — Рід наш великий, голови не щитані, крім нас двох, ще троє рід носять».
Д Нема Січі: очерети у Дніпра питають: «Де-то наші діти ділись, де вони гуляють?»

5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А «Веди ж нас, Василю, до пана, — каже полковник Шрам. — Де він? Чи в світлиці, чи в пасіці?»
Б «Нащо ви одв’язали нашого коня та заперли в свій хлів? — крикнула Мотря: Не святі ж прийшли з неба та одв’язали його!»
В Тоді вдова Бобрсичиха озвалась: «Та вуха ж в’януть на таку олжу! Вона сама Грицькові нав’язалась».
Г Сидить на поріжку і обриває пелюстки на ромашці, шепочучи: «Є — нема, є — нема, є…»
Д «Це кінець!» — нестерпною іскрою пронеслося у свідомості.

6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А «З тобою мова буде потім, — сказав Іван, — а я служу революції, Інтернаціоналу».
Б Запала тиша, як в страшному сні, Горбань сказав: «Причому тут пісні?»
В «Хтось нетутешній, — бурчав крізь зуби. — Іч, іроди! Двоє, видать, були. Не тайгові — тайгові не порушать закону».
Г Марія просить: «Корнію, любий. Маєш карбованця, купи маленьке поросятко. Вигодуємо, і на Різдво ковбаска буде».
Д Вже як ішли в поле, сусід казав хлопцеві: «Перебрався б ти до нас!»

7. Правильно оформлено цитату в реченні
А «Мова — то серце народу: гине мова — гинє народ», це спостереженим І. Огієнка містить у собі велику і сумну правду.
Б Шевченко був глибоко переконаний, що український народ порве кайдани колоніалізму, тому й заявляв — «Борітеся — поборете!»
В Шевченка вірив у велике майбутнє України й українського народу і палко закликав своїх земляків:
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь,
Бо хто матір забуває,
Того Бог карає…
Г Ідеологи звинуватили Миколу Руденка, як він сам згадує, в «Грубих помилках у поетичній творчості».
Д Олесь Гончар пише, що Леся Українка: «поряд із Шевченком, Франком, Панасом Мирним, Коцюбинським… наполегливо розвивала й зміцнювала літературну мову…»

8. Правильно оформлено цитату в реченні
А У статті про О. Кобилякську сказано, що «Класичним зразком алегоричної мініатюри є поезія у прозі «Рожі».
Б «Борітеся — поборете!» — цими словами Т. Шевченко став на захист усіх поневолених.
В Сухомлинський вважав, що: «вміння чигати — означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків».
Г Борис Буряк пише, що: «В художній структурі сценаріїв і фільмів О. Довженка завжди присутній сам автор».
Д Важливу композиційну роль відіграє монолог Мавки, що починається словами
«О, не журися за тіло?
Ясним вогнем засвітилось воно,
Чистим, палючим, як добре вино,
Вільними іскрами вгору злетіло».

9. Пунктуаційну помилку в оформленні цитати допущено в реченні
А Шевченкове «…треба миром, громадою обух сталить…» стало афоризмом.
Б Образ Прометея Шевченко використав як символ мужності, нескореності, а отже, і остаточної перемоги: «Не вмирає душа наша. Не вмирає воля».
В «Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову», — так визначає роль мови в житті нації Л. Костенко.
Г Іван Франко назвав Івана Нечуя-Левицького: «всеобінмаючим оком Правобережної України».
Д Маланюк у сонеті «Шевченко» порівнює Кобзаря з його ж літературним героєм:
Гонта, що синів свяченим ріже,
У досвітніх загравах — стена
З дужим хрустом випростали крижі.

10. Пунктуаційну помилку в оформленні цитати допущено в реченні
А Словами: «Від кларнета твого — пофарбована дудка зосталась» Євген Маланкж характеризує пізнього Павла Тичину.
Б Композицію роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» О. Білецький характеризував як «будинок з багатьма прибудовами й надбудовами».
В Золя написав колись палку статтю «Що я ненавиджу», яка закінчується так: «А тепер ви знаєте, що я люблю, до чого відчуваю пристрасну любов ще з юних літ».
Г «Слова — полова, але вогонь в одежі слова!..» — писав Іван Франко.
Д Рильський наголошував, що «не тільки в художній літературі, а й у кожному слові людському увага до мови — доконечна річ для того, щоб думка знайшла свою справжню кришталеву форму».

11. Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).

Приклад

Схема речення

1 Ет байдуже озвалася матуся то був не день, то сполох був, та й годі.

А А: «П!»

2 А ясень їй киває в верховітті Найкраща в світі!

Б «П», — а.

3 Це і все. Я йду помітитися, Олесю сказала Христя.

В «П, — а, — п».

4 Драбиною її плещи, та добре! кричала Кайдашиха Нехай не збирає яєць на нашому горищі!

Г «П, — а: — П».

 

Д «П! — а. — П!»

12. Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).

Приклад

Схема речення

1 Он бачиш там питає дика рожа Чи я хороша?

А «П, — а, — п».

2 Що ж йди Іванку покірно обзивалась Марічка Така нам доля судилась.

Б «П», — а

3 Майстро десь зірвався сказав Оверко Половець і оглянув степ.

В А: «П?»

4 Одчини перше ворота озвався Шрам а потім біжи собі куди хоч.

Г «П, — а: — П».

 

Д «П,— а. — П».

 


 

Відповіді до теми Пряма мова. Цитати. Завдання в тестовій формі. Українська мова

1 В;
2 Б;
3 А;
4 Г;
5 Б;
6 А;
7 В:
8 Б;
9 Г;
10 А;
11 1) В, 2) А, 3) Б, 4) Д;
12 1) В, 2) Д, 3) Б, 4) А.

 

Відповіді до теми Повторення (синтаксис складного речення). Завдання в тестовій формі. Українська мова

1 1) А, 2) Б, 3) Г, 4) Д;

2 1) Д, 2) В, 3) А, 4) Б;

3 1) В, 2) Г, 3) Д, 4) А;

4 1) Б, 2) А, 3) В, 4) Г;

5 1) Д, 2) В, 3) Г, 4) Б;

6 1) В, 2) Б, 3) А, 4) Д.

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
20 грудня 2018
Переглядів
36629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку