Тренінг для педагогічних працівників, які працюють у 5 класі «Ми хочемо щоб нас любили»

Про матеріал
У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу. Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи у середню. П’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.
Перегляд файлу

Тренінг для педагогічних працівників, які працюють у 5 класі

«Ми хочемо щоб нас любили»

Вересень 2019

 

 

Хід тренінгу

 

Кожна особистість - геніальна.

Проте, якщо оцінювати рибу

за її вмінням лазити по деревам то вона

так і проживе все своє життя впевненою,

що вона незграба.

Альберт Ейнштейн

 

Вправа «Візитівка»

Мета: познайомити учасників заняття між собою. Вправа проводиться з педагогами, які знайомі між собою. Учасникам тренінгу пропонується написати свій девіз, який допомагає їм працювати з дітьми або займатися педагогічною діяльністю.

Головна умова – не показувати його іншим людям Тренер збирає всі картки і, показуючи їх одна за одною, зачитує девізи та пропонує відгадати хто автор. Після того, як всі візитівки будуть ідентифіковані власники прикріплюють забирають їх собі.

 

Ведучий. Ми знайомі один з одним давно, і усі ми працюємо разом уже довгий час.

Пропоную вам до кожної літери слова «п’ятикласник» записати якість, яка характеризує учнів- п’ятикласників. 

П

Я

Т

И

К

Л

А

С

Н

И

К

 

Вправа «Кошик бажань» 

Мета: визначити очікування вчителів щодо взаємодії у процесі навчання у 5 класі.

Ведучий пропонує зробити запис  «Я (вчитель)» та записати відповіді на запитання: «Що я як учитель хочу дати 5- класникам?» Потім визначають спільне та особливості. Спільне одини з учасників виписує на плакат «Що вчителі хочуть дати своїм першокласникам?».
 

Вправа "Я розумниця/розумник  і молодець ..." Згадайте, за що ви можете себе похвалити в роботі з п'ятикласниками.   Назвіть не менше трьох прикладів ...

 

Технологія розвитку критичного мислення «Кубик Блума»

Тема – Адаптація учнів 5 класу

Назви, що таке адаптація

Чому в учнів 5 класу виникають труднощі у період адаптації

Поясни: причини труднощів у навчанні учнів п'ятих класів

Поділись своїми враженнями від роботи у 5 класі

Придумай Що треба робити, щоб адаптація пройшла безболісно?

Запропонуй рекомендації для поліпшення процесу адаптації

 

Шість капелюшків. Осмислення процесу адаптації та ролі педагога при цьому

 Учасники об’єднуються в шість груп за кількістю капелюхів (білий, жовтий, чорний, червоний, зелений, синій). Кожна група отримує свого «капелюха». Колір капелюха вказує на тип завдання.

Білий капелюх Розкажіть про тему лише у фактах і цифрах (тривалість кризових періодів адаптації)

Жовтий Поміркуйте, чому в деяких учнів період адаптації загострюється

Чорний капелюх Доведіть, що учитель може впливати на процес адаптації

Червоний капелюх Поміркуйте, який емоційний стан може викликати загострення процесу адаптації в учнів

Зелений капелюх Що треба робити, щоб адаптація пройшла безболісно?

Синій капелюх Узагальніть висловлювання всіх попередніх груп-капелюхів, підсумуйте, що корисного та нового ми дізналися за результатами цього завдання

Обговорення, зворотна комунікація - Які складності були у виконанні цього завдання? - Що сподобалось?

Вправа «Сам собі психолог» 

Мета: вироблення та закріплення власних рекомендацій щодо роботи з учнями першого класу для покращення адаптації.

Хід вправи: Учасники об’єдналися в дві групи: «вчителі» (орієнтуючись на досвід) та «психологи» (орієнтуючись на знання психофізіологічних особливостей) та готують рекомендації для поліпшення процесу адаптації першокласників. 

Час на підготовку- 7 хв.

Потім представники кожної групи презентують свої роботи, обговорюючи та доповнюючи їх.

Після презентації двох груп всі учасники шукають спільне та відмінне.

Рефлексія вправи.

 

Рефлексія. Почув, побачив, взяв.

Опис. Учасникам пропонується заповнити картки з зображеннями, поділитися своїми враженнями.

Інструкція. Візьміть картки із зображеннями «вуха», «ока», руки» та напишіть, що ви сьогодні почули, побачили та візьмете з собою. Ці картки прикріпляємо на дошку та проговорюємо».

 

doc
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
1296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку