Тренінгове заняття "Наш дружній перший клас"

Про матеріал
Дане заняття дозволяє сприяти згуртуванню класу; визначити загальну емоційну атмосферу в класі; розвивати увагу,дрібну моторику; розвивати вміння розрізняти погані та добрі вчинки; виховувати шанобливе ставлення до інших.
Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ

«НАШ ДРУЖНІЙ ПЕРШИЙ КЛАС»

1-Й КЛАС  

Підготувала: соціальний педагог Попик Ольга

Тема заняття: Дружній клас

Мета: сприяти згуртуванню класу; визначити загальну емоційну атмосферу в класі; розвивати увагу,дрібну моторику; розвивати вміння розрізняти погані та добрі вчинки; виховувати шанобливе ставлення до інших.

Обладнання: кольорові олівці; пелюстки квітів, книга С. Гарбуз «Правила поведінки для вихованих дітей»; роздатковий матеріал (розмальовки квітів,кошик),правила роботи.

Хід заняття:

Знайомство.

Соціальний педагог: Усім Добрий день. Розпочинаємо наше заняття.Кожен по черзі каже своє ім'я, і свою мрію передаючи іграшку з рук в руки .(Мене звати Оля-Я мрію щоб моя сім'я була здоровою).

Правила роботи.

Правила поведінки в групі.

  • бути чемними
  • нікого не ображати
  • слухати інших
  • допомагати іншим

Приймаємо такі правила?

Соціальний педагог: А зараз послухаємо казочку, але дуже уважно,добре?

Казка про Ведмедика, який пройшов перший раз до школи

В одному чудовому лісі разом із мамою і татом жив маленький Ведмедик. Він полюбляв бігати та гратися у різні ігри. Одного разу мама сказала Ведмедику: «Ти став дорослим, тож тобі потрібно вже навчатися. Я відведу тебе до школи».

Ведмедик чув від свого друга Левеняти, що у лісі є школа, але ніколи там не був. Йому стало дуже цікаво, тому він із радістю погодився йти до школи.

У школі була вчителька – мудра Сова. Вона навчала дітей читати, писати, лічити, малювати. А скільки тут було школярів: і Зайчик і Їжачок, і Жабеня, і Мишеня, і Білочка, і Вовчик, і Лисичка та багато інших. Усі вони сиділи за партами, уважно слухали вчительку і старанно виконували її завдання.

Ведмедика також посадили за парту, дали зошит та олівці. Але йому ніяк не хотілося просто сидіти і слухати те, що розповідала Сова. Удома він звик, що можна бігати й гуляти, а тут потрібно сидіти, слухати і виконувати завдання! Ведмедику здалося це занадто нудним. Він підвівся і без дозволу вчителя почав ходити по класу. Підійшов до Зайчика і хотів з ним погратися, але Зайчик знав правила поводження на уроці, тому не став гратися з ним. Ведмедик на нього образився і почав підходити до інших звірят, але й вони відмовлялися з ним гратися, а вчителька Сова зробила Ведмедику зауваження. Ведмедик повернувся на своє місце, сів на стілець і почав гойдатися, аж раптом стілець затріщав і розвалився Ведмедик впав на підлогу, звірята почали сміятися. А Сова знову насварила Ведмедика, але дозволила сісти на інший стілець.

Настрій у Ведмедика погіршився і він вирішив з’їсти щось смачненьке, щоб чимось себе заспокоїти. Він дістав із портфеля горщик із медом, що поклала йому мама, і почав їсти просто на уроці. Мед він брав лапою або ж просто вилизував його з горщика. Після такого сніданку і сам Ведмедик, і парта і зошити були вимазані медом. А вчителька знову почала сварити Ведмедика і пояснювати, що не можна так поводитись на уроці.Ведмедик вислухав учительку і вирішив, що виправиться і буде також виконувати завдання і відповідати на запитання вчительки Сови, як це роблять інші звірята.

Щойно Сова звернулася до школярів і попросила їх розповісти про дерева, які ростуть у їхньому лісі, як Ведмедик почав розповідати просто з місця і дуже голосно. Учителька знову зробила йому зауваження, що потрібно підіймати руку і не кричати з місця, а чекати, коли тебе запитають.А тут уже і продзвенів дзвінок з уроку. Сова покликала до себе Лисичку і Ведмедика і попросила: «Лисичко, розкажи, будь ласка, Ведмедику правила поводження на уроці». І Лисичка залюбки розповіла Ведмедику, як же потрібно поводитись учням на уроці.

Завдання

  • Як поводився ведмедик на уроці?
  • Назвіть для Ведмедика правила поводження на уроці.
  • А чи хтось із вас іноді поводиться на уроці так, як це робив Ведмедик у казці?

Обговорення

  • Чому потрібно вчитись?
  • Для чого нам знання?
  • Що нам потрібно, аби гарно навчатися?
  • Для чого в школі перерви між уроками?

Вправа . Всі ми різні.

Мета: показати дітям, що всі люди різні, щоб жити у мирі та злагоді треба знати певні правила.

1.Підніміть руку ті, хто вміє кататися на велосипеді.

2. Встаньте ті, у кого вдома є собака.

3. Постукайте по парті ті, у кого є братик чи сестричка.

Психолог: - Чи всі ми однакові? (відповіді дітей)

4. А тепер встаньте ті, хто вчиться у школі

- Нарешті ми знайшли, що є спільного у всіх нас, але ж як нам жити у мирі та злагоді таким різним. Що нам допомагає?(правила).

Вправа “Я вмію”

Соціальний педагог:Давайте поплескаємо в долоні тим, хто вміє:

  • мити посуд
  • мити підлогу
  • накривати на стіл
  • складати іграшки
  • застеляти своє ліжко
  • годувати домашніх тварин

Вправа . Дидактична гра «Якщо я людина, то повинен…»

Мета: з'ясувати, чи вміють діти розрізняти погані і добрі вчинки, як засвоїли правила поведінки.

Учням пропонується плескати у долоні, коли мова йде про добрий вчинок:

  1. Допомагати мамі мити посуд.
  2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
  3. Не вмиватися.
  4. Берегти та охороняти рідну природу.
  5. Шанувати працю інших людей.
  6. Галасувати, коли хтось відпочиває.
  7. Бути вихованим, стриманим.
  8. Обманювати, вихвалятися.
  9. Добре вчитися, багато читати.
  10. Не слухати батьків.
  11. Допомагати друзям у біді.
  12. Ділитися тим, що в тебе є.
  13. Посильніше давати здачі.
  14. Ображати інших і грубити.
  15. Захищати слабкого.

Підсумок виконання вправи: звертається увага на окремі правила (залежно від класу), якщо є діти, які проявляють агресію стосовно інших, мишенята пропонують послухати віршоване правило з книги С. Гарбуз «Правила поведінки для вихованих дітей»  

Вирішуй спір словами, а не стусанами

Ніхто з Єнотом не дружив,                                                        

До гурту брати не хотів,

Бо у спірках не словами –

Розбирався стусанами.

Попередили малого:

Не чіпав щоб він нікого.

З ним не будуть гратись діти

Поки він не кине битись.

Ось Єнотик і зітхає,

Виправитись обіцяє.

-  Нащо кривдити і бити?

Краще в мирі й дружбі жити.

Вправа. «Ми – одна сім'я» (виконується у колі)

Соціальний педагог: А зараз буде пісенька,ми разом її вивчимо.

Тому, хто біля тебе, руку дай, руку дай,

Тому, хто біля тебе, руку дай.

2. Незалежно від раси чи від кольору очей,

Ти люби усіх, усім роби добро.

Тому, хто біля тебе, дай любов... Незалежно...

Тому, хто біля тебе, серце дай... Незалежно...

Тому, хто біля тебе, усміхнись... Незалежно...

Тому, хто біля тебе, все віддай... Незалежно...

Того, хто біля тебе, поцілуй... Незалежно...

Вправа . «Кошик з квітами»

Мета: розвиток дрібної моторики; сприяння згуртуванню класу

  Пропонується встати тим дітям, у яких день народження весною, їм роздаються зображення весняних квітів (тюльпан, нарцис); літнім – троянда; осіннім – хризантема; зимовим – горобина. Після розфарбовування, діти наклеюють свою квітку на зображення кошика (під керівництвом психолога). Кошик з квітами (такими різними дітками) дарується вчительці - як одна сім'я.

Вправа «Квітка доброти» (10-13 хв.)Мета: скласти правила поведінки, які дозволять комфортно почуватися кожній дитині в класі.

Ви вже знаєте чимало. У вас добрі і щирі серця. Але щоб ви ні на хвилинку не забували про свої найкращі риси, ми пропонуємо виростити у вашому класі «квітку доброти». Кожна команда отримує пелюстку і записує на ній 3 правила поведінки, яких необхідно дотримуватися в класі і які допоможуть дітям бути уважними і добрими один до одного (5 хв.). Тоді у вашому класі розквітне «квітка доброти».

 

 

 

Пов’язане зображення

Пов’язане зображенняПов’язане зображення

Пов’язане зображенняПов’язане зображення

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
27 червня 2019
Переглядів
1368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку