Повторення правила— Прочитайте пари слів. Крило — крилазерно — зерназемля — землічисло — числа— Якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [е]?— Якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [и]?— Зробіть висновок.— Як же перевірити написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]?
Вправа 1— Прочитайте текст. Що цікавого про життя мурашок ви взнали?— Спишіть текст, уставляючи пропущені букви. До яких слів не потрібно добирати перевірні слова? Поясніть правопис цих слів.— Випишіть підкреслені слова, поділивши їх на склади для переносу. Гуляючи в лісі, ми спостерігаємо за життям мурашок. Вузенькі ст..жинки розбігаються від мурашиного міста. Одна зі ст..жок привела нас на б..рег нашої річки. Над кручею росло невелике д..ревце. Його гілки й л..сточки були обліплені мурашками.
Гра «У два стовпчики»— Запишіть слова у два стовпчики: у перший — ті, що потребують перевірки, у другий — ті, що не потребують перевірки.— Доберіть до слів першого стовпчика усно перевірні слова, які допоможуть правильно вставити пропущені букви. П..ро, т..хо, з..рно, бл..зько, л..гко, з..ма, ст..бло, п..ньок, гр..чка, з..лень.— Прочитайте слова першого стовпчика, назвіть вставлені букви. Які перевірні слова ви до них дібрали?
Підбиття підсумків. Рефлексія— Чого вчилися на уроці?— Як можна дібрати перевірне слово? Наведіть приклади.— Зачитайте слова, які перевіряються способом словозміни.— Зачитайте слова, до яких добирали слова-«родичі».— Як дізнатися про правопис букви в ненаголошеному складі цього слова?