Бакулєва Тетяна Леонідівна,
учитель географії ЗОШ №15
м.Маріуполь
Т В О Р Ч І Р О Б О Т И
з курсу географії
материків і океанів
(Рекомендації для учнів 7 класу)
Рекомендації для учнів по виконанню творчих робіт з курсу « Географії материків та океанів» складені відповідно до програми з географії. Вони призначені для учнів 7 класу і мають на меті розвиток творчих здібностей школярів, формування у учнів інформаційної компетентності, а також компетентності продуктивної творчої діяльності. Рекомендації допоможуть учням у роботі з різними джерелами інформації, допоможуть проявити свої особливі творчі здібності в процесі вивчення географії ( математичні, історичні і т. д.)
Шановні семикласники!
Ви продовжуєте вивчати географію - одну з найцікавіших наук. Щоденно ви отримуєте велику кількість різноманітної географічної інформації: по радіо і телебаченню, з газет, підручників
і спеціальної літератури, з інтернету. У сьомому класі ви поглибите свої знання про природу нашої планети, про материки та океани, про країни та людей, які в них проживають.
Якщо ця інформація і знання спонукають вас до творчого пошуку, до бажання дізнатися ще більше, провести дослідницьку роботу, поєднати знання з географії зі знаннями з інших предметів, розпочати наукову роботу і зробити відкриття, то вам допоможуть у цьому методичні рекомендації по виконанню творчих робіт з географії.
Пам’ятайте, що будь-яка творча робота має особистісний характер. Вона є відображенням ваших ідей, думок, поглядів, вашого бачення тієї чи іншої ситуації. Творча робота повинна спиратися на наукові факти і дослідження. Вона допомагає вам зростати, а зростання веде до нових творчих здобутків.
У с п і х і в в а м!
З а г а л ь н і р е к о м е н д а ц і ї
1. Виконання творчої роботи завжди починається з її свідомого
вибору. З’ясуйте для себе які питання вас зацікавили, про що ви хочете дізнатися більше і чому.
2. Виберіть тему творчої роботи із запропонованих або оберіть свою власну.
3. Продумайте план виконання роботи, її зміст.
4. Виділіть можливі варіанти виконання роботи, виберіть той варіант, який є для вас найприйнятнішим.
5. Висувайте оригінальні ідеї виконання і подання творчої роботи, неповторні, унікальні, фантастичні.
6. Підберіть і опрацюйте необхідну для роботи інформацію. Користуйтеся різними джерелами інформації.
7. Підготуйте подання і оформлення роботи ( усне, письмове, графічне, фотографічне і т.п.)
8. Виконання творчої роботи передбачає консультації з вчителем.
О р і є н т о в н а т е м а т и к а т в о р ч и х р о б і т
1. Візитна картка материка ( океану).
2. Рекорди материка ( океану).
3. Про що говорять географічні назви.
4. Мандрівники та дослідники материків і океанів.
5. Географія та історія, географія та математика, географія та біологія.
1. Історія Великих географічних
І с т о р і я→ відкриттів.
2. Історія відкриття та дослідження природних об’єктів.
1. Складання географічних задач.
М а т е м а т и к а → 2. Порівняння географічних об’єктів
із використанням знань з
математики.
Б і о л о г і я → 1. Характеристика чудес рослинного і
тваринного світу.
В і з и т н а к а р т к а м а т е р и к а ( о к е а н у )
Візитна картка материка ( океану) - це стисла коротка характеристика материка чи океану. Це обличчя материка. Характеристика може мати символи, значки, малюнки, окремі написи та вислови. При виготовленні візитки можна використовувати контури материка, фотографії.
Р е к о р д и м а т е р к а ( о к е а н у )
Кожний материк і кожний океан - це великі прородно-територіальні комплекси. Кожний з цих ПТК має свої особливості природи та населення. А поруч з особливостями завжди існують унікальні явища і процеси, ті, які ми називаємо рекордами. Є вони в усіх компонентах природи: гірських породах і рельєфі, кліматі, водах, грунтах, рослинному та тваринному світі. У творчій роботі можна зібрати рекорди за компонентами або по материкам.
П р о щ о г о в о р я т ь г е о г р а ф і ч н і н а з в и
Першою ознакою будь-якого географічного об’єкту є його назва. Географічні назви влучно відтворюють особливості природи тієї чи іншої місцевості, її природні багатства, а також економічні, історичні, культурні та побутові умови життя людей.
Галузь знань, що всебічно вивчає географічні назви - їх походження, змістовне значення, зміни в написанні, вимову називається т о п о н і м і к о ю . Топоніміка – це ніби мова землі, яка розповідає про свої багатства, історію, таємниці.
Творча робота про географічні назви та їх значення є однією з найцікавіших. Водночас вона потребує кропіткої роботи. Виберіть географічні назви на материку чи в океані, які вас зацікавили і з’ясуйте походження цих назв, зміст, правильну вимову та запис, історію виникнення назви. Можна зробити тематичну підбірку топонімів на кожному материку, з’ясувати чи повторюються вони на інших материках, що спільного і в чому різниця між ними.
М а н д р і в н и к и т а д о с л і д н и к и
м а т е р и к і в т а о к е а н і в
Сьогодні на земній кулі немає місця, де б не ступала нога людини. Відкриті важкодоступні землі, віддалені частини океану, підкорені гірські вершини й морські глибини. В цьому заслуга мандрівників, дослідників, вчених минулих століть і сьогодення.
Хто були ці люди? Який шлях пройшли вони, перш ніж стали дослідниками невідомих земель? Як проходили їхні експедиції і яке значення мали? Імена яких мандрівників і дослідників, вчених назавжди залишилися на географічних картах?
На всі ці запитання ви можете відповісти у своїй творчій роботі.
Бакулєва Тетяна Леонідівна,
учитель географії ЗОШ №15
м.Маріуполь
Т В О Р Ч І Р О Б О Т И
з курсу географії
материків і океанів
(Рекомендації для учнів 7 класу)
Рекомендації для учнів по виконанню творчих робіт з курсу « Географії материків та океанів» складені відповідно до програми з географії. Вони призначені для учнів 7 класу і мають на меті розвиток творчих здібностей школярів, формування у учнів інформаційної компетентності, а також компетентності продуктивної творчої діяльності. Рекомендації допоможуть учням у роботі з різними джерелами інформації, допоможуть проявити свої особливі творчі здібності в процесі вивчення географії ( математичні, історичні і т. д.)
Шановні семикласники!
Ви продовжуєте вивчати географію - одну з найцікавіших наук. Щоденно ви отримуєте велику кількість різноманітної географічної інформації: по радіо і телебаченню, з газет, підручників
і спеціальної літератури, з інтернету. У сьомому класі ви поглибите свої знання про природу нашої планети, про материки та океани, про країни та людей, які в них проживають.
Якщо ця інформація і знання спонукають вас до творчого пошуку, до бажання дізнатися ще більше, провести дослідницьку роботу, поєднати знання з географії зі знаннями з інших предметів, розпочати наукову роботу і зробити відкриття, то вам допоможуть у цьому методичні рекомендації по виконанню творчих робіт з географії.
Пам’ятайте, що будь-яка творча робота має особистісний характер. Вона є відображенням ваших ідей, думок, поглядів, вашого бачення тієї чи іншої ситуації. Творча робота повинна спиратися на наукові факти і дослідження. Вона допомагає вам зростати, а зростання веде до нових творчих здобутків.
У с п і х і в в а м!
З а г а л ь н і р е к о м е н д а ц і ї
1. Виконання творчої роботи завжди починається з її свідомого
вибору. З’ясуйте для себе які питання вас зацікавили, про що ви хочете дізнатися більше і чому.
2. Виберіть тему творчої роботи із запропонованих або оберіть свою власну.
3. Продумайте план виконання роботи, її зміст.
4. Виділіть можливі варіанти виконання роботи, виберіть той варіант, який є для вас найприйнятнішим.
5. Висувайте оригінальні ідеї виконання і подання творчої роботи, неповторні, унікальні, фантастичні.
6. Підберіть і опрацюйте необхідну для роботи інформацію. Користуйтеся різними джерелами інформації.
7. Підготуйте подання і оформлення роботи ( усне, письмове, графічне, фотографічне і т.п.)
8. Виконання творчої роботи передбачає консультації з вчителем.
О р і є н т о в н а т е м а т и к а т в о р ч и х р о б і т
1. Візитна картка материка ( океану).
2. Рекорди материка ( океану).
3. Про що говорять географічні назви.
4. Мандрівники та дослідники материків і океанів.
5. Географія та історія, географія та математика, географія та біологія.
1. Історія Великих географічних
І с т о р і я→ відкриттів.
2. Історія відкриття та дослідження природних об’єктів.
1. Складання географічних задач.
М а т е м а т и к а → 2. Порівняння географічних об’єктів
із використанням знань з
математики.
Б і о л о г і я → 1. Характеристика чудес рослинного і
тваринного світу.
В і з и т н а к а р т к а м а т е р и к а ( о к е а н у )
Візитна картка материка ( океану) - це стисла коротка характеристика материка чи океану. Це обличчя материка. Характеристика може мати символи, значки, малюнки, окремі написи та вислови. При виготовленні візитки можна використовувати контури материка, фотографії.
Р е к о р д и м а т е р к а ( о к е а н у )
Кожний материк і кожний океан - це великі прородно-територіальні комплекси. Кожний з цих ПТК має свої особливості природи та населення. А поруч з особливостями завжди існують унікальні явища і процеси, ті, які ми називаємо рекордами. Є вони в усіх компонентах природи: гірських породах і рельєфі, кліматі, водах, грунтах, рослинному та тваринному світі. У творчій роботі можна зібрати рекорди за компонентами або по материкам.
П р о щ о г о в о р я т ь г е о г р а ф і ч н і н а з в и
Першою ознакою будь-якого географічного об’єкту є його назва. Географічні назви влучно відтворюють особливості природи тієї чи іншої місцевості, її природні багатства, а також економічні, історичні, культурні та побутові умови життя людей.
Галузь знань, що всебічно вивчає географічні назви - їх походження, змістовне значення, зміни в написанні, вимову називається т о п о н і м і к о ю . Топоніміка – це ніби мова землі, яка розповідає про свої багатства, історію, таємниці.
Творча робота про географічні назви та їх значення є однією з найцікавіших. Водночас вона потребує кропіткої роботи. Виберіть географічні назви на материку чи в океані, які вас зацікавили і з’ясуйте походження цих назв, зміст, правильну вимову та запис, історію виникнення назви. Можна зробити тематичну підбірку топонімів на кожному материку, з’ясувати чи повторюються вони на інших материках, що спільного і в чому різниця між ними.
М а н д р і в н и к и т а д о с л і д н и к и
м а т е р и к і в т а о к е а н і в
Сьогодні на земній кулі немає місця, де б не ступала нога людини. Відкриті важкодоступні землі, віддалені частини океану, підкорені гірські вершини й морські глибини. В цьому заслуга мандрівників, дослідників, вчених минулих століть і сьогодення.
Хто були ці люди? Який шлях пройшли вони, перш ніж стали дослідниками невідомих земель? Як проходили їхні експедиції і яке значення мали? Імена яких мандрівників і дослідників, вчених назавжди залишилися на географічних картах?
На всі ці запитання ви можете відповісти у своїй творчій роботі.