Тьюторство - нова позиція в освітньому просторі

Про матеріал
У новому Законі України «Про освіту» зазначено, що індивідуальна освітня програма в закладі освіти може бути реалізована через індивідуальний навчальний план. З’ясуємо, що таке «індивідуальний навчальний план?
Перегляд файлу

Долгачова О.А.

Викладач ЦК гуманітарних та соціально-економічних дисциплін

КЗ «Запорізького музичного училища ім. П. Майбороди» ЗОР

 

Тьюторство - нова позиція в освітньому просторі .

На  сьогодні стала дуже гостро необхідність складання індивідуальної освітньої програми для кожного здобувача освіти.

У новому Законі України «Про освіту» зазначено, що індивідуальна освітня програма в закладі освіти може бути реалізована через індивідуальний навчальний план. З’ясуємо, що таке «індивідуальний навчальний план? Це – «…документ, який визначає послідовність, форму і темп засвоєння здобувачем освіти освітніх компонентів освітньої програми з метою реалізації його індивідуальної освітньої траєкторії та розробляється закладом освіти у взаємодії зі здобувачем освіти за наявності необхідних для цього ресурсів».

Педагоги навчальних закладів України покликані розробити індивідуальні навчальні плани і забезпечити педагогічний супровід руху кожного студента за індивідуальною освітньою програмою.

Викладачі Запорізького музичного училища давно вивчають тему тьюторства, та розуміють, що кожен викладач  є  майстром - наставником, який завжди поруч свого учня та допомагає і надихає його на набуття нових знань та умінь. Для цього потрібно  мати  необхідні тьюторські компетенції.

Виникло нове слово -  «тьюторство». Що це таке і як це працює?  Тьюторинг не одна єдина модель. Це нова позиція в освітньому просторі кожного навчального закладу. А тьютор це – наставник, провідник, людина - мотиватор, надхненник яка може допомогти студенту зрозуміти самого себе, допомогти зрозуміти людині її мотивацію. Від допомагає знайти ключ до подальшого розвитку і руху.  Тьютор - це педагог нового формату, нового світу, педагог іншої, нової школи, яка тільки формується в Україні.

Насьогодні офіційно не існує  такої професії  як тьютор, але є функція тьютора. Таку функцію виконують  вчителі – музиканти та викладачи Запорізького музичного училища ім. П.І.Майбороди вже не один рік.

Кожен з них є тьютором та має ряд завдань:

  • веде студента до самопізнання;
  • викладає предмети у оновленої школі;
  • вибудовує навчальну програму;
  • вибудовує прив’язаність та любов до свого особистого предмету;
  • діагностує сильні сторони і зони розвитку студента;
  • складає індивідуальний навчальний план;
  • моніторить прогрес навчання студента;
  • дає зворотній зв’язок своїм студентам;
  • допомагає долати труднощі;
  • підбирає навчальні матеріали та посібники;
  • комунікує з батьками.

 

Існує два види тьюторингу: науковий, і розвиваючий. Перший більше скерований на роботу зі  студентом, другий вид – на розвиток сильних сторін, розкриття характеру, розвитку впевненості в собі тощо.

 

Науковий тьюторинг

Тьюторинг, що розвиває

Тьютор: сумісність зацікавлень, знання, зрілість, захоплення

Тьютор: вміння вести важливіше, зрілість, самореалізація

Процес: головна мета відома від початку, детальні цілі буде визначено або відкрито у ході процесу

Процес: головні та детальні цілі з’являються у ході процесу  встановлюються спільно або відкриваються

Цілі: мудрість, критичне мислення, сумлінність, допитливість,інтелектуальне задоволення

Цілі: установки, цінності, самопізнання, відкриття нових сильних сторін, зріле мислення про майбутнє

Інструменти: методи для вирішення завдань: тьюторське есе, кейс-метод, дослідницькі проекти, сократівські питання, коучингові питання

Інструменти: інструменти на відкриття та розвиток талантів, тьюторське есе  розвиваюче, коучингові питання, інструменти планування, тьюторський проект

Ці два види не можуть існувати один без одного, і успішно взаємодоповнюються нашими викладачами. Тьюторинг скерований не на те, щоб дивитися у минуле, а на те, щоб дивитись у нове майбутнє.

Тьюторський підхід на індивідуалізацію освіти спрямований на виявлення і розвиток освітніх мотивів та інтересів студентів, їх самостійності; на психологічний та організаційний супровід групи, медіацію та вирішення конфліктів; на пошук освітніх ресурсів для створення індивідуальної освітньої траєкторії руху; на роботу з освітнім замовленням родини, формування учбової та освітньої рефлексії студентів та на налагоджена комунікація з батьками.

Але тьюторинг не може повністю замінити масову освіту, але він може стати чудовим доповненням до неї, і це розуміють  викладачи Запорізького  музичного училища. Не обов’язково, щоб тьютор мав глибині знання з предмета, бо це наразі є у вільному доступі, але він повинен розпізнати, в чому полягає пізнавальний інтерес студента та допомогти йому вибудувати власну індивідуальну освітню програму.

Тьютор - нова професія для української освіти, проте, зараз послуги тьютора набирають неабиякої популярності. Тьюторинг є гарною альтернативою роботи зі студентами, які мають середній рівень знань. Адже ми часто приділяємо уваги обдарованим і талановитим особистоятям, забуваючи про інших. Тьюторинг дасть можливість кожному студенту відчути себе унікальною, неповторною та здатною розвивати свій потенціал.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку