Учитель-філолог в системі компетентнісно - орієнтованого навчання

Про матеріал
Учитель-філолог в системі компетентнісно - орієнтованого навчання. Вчитель Куткова Анна Іванівна Заклад загальної середньої освіти І - ІІІ ступенів №3 Тростянецької міської ради
Перегляд файлу

    Люди завжди прагнуть кращого життя. Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв'язувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства. Саме ці пріоритети лежать в основі реформування сучасної освіти .  Педагоги повинні підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, життєвих, а в майбутньому і професійних ситуаціях. Тому, актуальним завданням дослідження є реалізація компетентнісно орієнтованого підходу у системі навчання іноземної мови у школі, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових  і предметних компетенцій особистості.

    Кожен урок  повинен забезпечити  комунікативно-діяльнісний характер процесу оволодіння іноземною мовою в інтеграції з міжкультурним спрямуванням його змісту. Цей підхід зумовлений процесами глобалізації міжнародних контактів, де іноземній мові належить роль важливого спілкування. Учню необхідно  опинитися  в ситуації, яка є наближеною до реальності. У зв’язку з цим посилення соціокультурного контексту змісту навчання є соціально і педагогічно доцільною тенденцією розвитку сучасної іншомовної освіти.

   Мета і завдання компетентнісно орієнтованого навчання полягають  в створенні максимально сприятливих умов для розвитку і саморозвитку особистості учня, виявленні та активному використанні його індивідуальних особливостей у навчальній діяльності. Кожна дитина є різною. Саме педагогу слід знайти правильні методи навчання, щоб учень зміг ефективно виконати певні завдання. Якщо дитина черпає нові знання з задоволенням,  ми зможемо побачити бажані результати.

Мета навчання іноземних мов – це формування комунікативної компетенції, яка складається з мовної компетенції, комунікативних вмінь та соціокультурних знань. Оскільки знання іноземних мов надзвичайно важливе й має широке застосування у сучасному житті, завдання вчителя іноземної мови полягає в тому, щоб надати учням не тільки мовну підготовку, але й зорієнтувати їх на практичне застосування іноземної мови для роботи з технікою, в бізнесі , в науковій сфері  та інше.

Компетентнісний підхід у навчанні іноземних мов полягає в способі організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, з метою забезпечити належну якість їх освіти і тим самим досягти відповідних цілей навчання під час вирішення певних проблемних задач.

 Дуже важливо заохочувати дитину до навчання. Мотиваційний аспект

стимулює навчальну діяльність учнів. Особлива  роль йому відводиться  коли 

потрібно викликати зацікавленість у школярів до іноземної мови, сформувати ставлення до неї як до важливого засобу міжкультурного спілкування.

     Саме завдання індивідуального характеру сприяють оволодінню практичним іншомовним досвідом, який може  забезпечувати адекватну комунікативну поведінку в реальних умовах спілкування. Нам слід ходити за покупками , готувати їжу, стояти в черзі за авіаквитком, приходити на прийом до лікаря на уроках іноземної мови. Діти повинні мати змогу готуватися до реальних життєвих ситуацій.

   Отже, формування іншомовної комунікативної компетентності учнів

охоплює декілька видів діяльності та забезпечується  набуттям ними навчального досвіду відповідно до їхніх вікових можливостей,  інтересів і потреб, який дає змогу оволодівати культурою іншомовної взаємодії

в межах тематичного, мовленнєвого та мовного матеріалу відповідно до вимог

чинної навчальної програми й удосконалювати набутий досвід згідно із

власними комунікативними намірами.