Учнівський проєкт "Енергія і середовище"

Про матеріал
Учнівський проєкт, метою якого є самостійність, активність, вміння і навички навчального процесу , який виховує у здобувачів освіти соціальні мотиви вчення. Творчі ставлення до діла, колективна діяльність то, можливо різноманітна одночасна робота усіх здобувачів, спрямована на досягнення спільної мети.Також спільна робота в проекті передбачає підготовка до відкритого уроку.Це дає можливість: демонструвати можливості дослідження, бачити недоліки, висловлювати свою точку зору до роботи іншої групи, дискутувати, обґрунтовувати, робити висновки.
Перегляд файлу

(ГЕРБ)

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Державний професійно-технічний навчальний заклад

"Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти"

 

 

Всеукраїнський конкурс

«Енергія і середовище»

 

Гасло конкурсу: «Збережемо енергію – збережемо Планету»

Номінація «Прості рішення проти зміни клімату»

Учнівський проект

«Підвищення енергоефективності в навчальному закладі»

 

 

 

Розробила:

Викладач фізики

Ольга АНЦИФЕРОВА

 

 

 

 

 

 

 

 

2023 р.

З М І С Т

 

№ з/п

Найменування теми

Сторінка.

1.

Вступ

3

2.

Тематика використання проекту, як орієнтир здобувачів освіти для усвідомлення певних цілей

4

3.

Характеристики і параметри даного проекту.

5

4.

Хід виконання  колективного проекту

5

5.

Висновок

6

6.

Література

7

7.

Додатки

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

 Сучасне людство живе в епоху небувалого розвитку науково-технічного прогресу, що супроводжується активним впливом на природнє середовище. Сьогодні  постійно зростають потреби людства, які забезпечуються стрімким економічним розвитком різних галузей виробництва і, передусім, енергетики.

 Наслідком такого розвитку є значний негативний вплив на довкілля (викиди шкідливих речовин, значні викиди парникових газів, безпосередній вплив на оточуюче середовище і інше), а середовище, у свою чергу, негативно впливає не людство (негативний вплив на здоров’я, соціально  економічні наслідки зміни клімату). Дане ствердження не нове і комплекс проблем збереження навколишнього середовища повинен бути основоюнаукових принципів системного підходу до інформаційних технологій та моделюванні різних шляхів їх розвитку і відношенню до природних ресурсів.  

 Тільки це може забезпечити покоління, що нині живуть, і майбутні, гарантованою кількістю життєво важливих ресурсів за умови постійного зростання добробуту, забезпечення справедливості і збереження середовища не заселеного людиною.  Необхідно знати і пам’ятати всі моделі екологічної і соціальної сфер діяльності і не забувати про нераціональне господарське освоєння територій, лісокористування, штучне обводнення ґрунтів ( це може бути повені, процеси зсуву і осідання, підтоплення і засолення значних територій і, одночасно до зникнення річок).

  На сучасному етапі найважливішою умовою соціально-економічного розвитку єзабезпеченість енергіїв промисловості, транспорті, сільському господарстві, сфер культури і побуту.Населенню Землі в найближчому майбутньому необхідно змінити свої погляди на використання не поновлювальних джерел енергії, оскільки запаси їх досить швидко вичерпуються, а їх інтенсивне використання загрозливо забруднює навколишнє середовище. Найпростіший спосіб зменшити забруднення довкілля – витрачати енергію розумніше. Проблема, яка постала перед нами, величезна, і кожний у міру своїх сил повинен зробити свій внесок у її вирішення. Ми можемо почати з найпростішого: навчитися використовувати енергію, що є в нашому розпорядженні, настільки ефективно і безпечно для навколишнього середовища, наскільки це можливо.

  Отже, заощаджуючи енергію, ми зупиняємо глобальне потепління та зберігаємо довкілля. Є така необхідність людству пам’ятати, що енергозбереження – найдешевше і екологічно чисте джерело енергії.

 

 

Тематика використання проекту, як орієнтир здобувачів освіти

для усвідомлення певних цілей.

В даному проекті вибраний метод – робота в групах.

Його структура: постановка пізнавального завдання, інструктаж про послідовність роботи у групі, роздача дидактичного матеріалу. Дидактичний матеріал для групи складається із двох частин : картка - завдання відповідальному ; картка - завдання членам групи. Відповідальний отримує обидві картки-завдання. У першій їм вказані цілі й хід проведення роботи, організаційні дії відповідального, у – другий – план роботи, індивідуальні завдання кожному члену групи.

Самостійність, активність, вміння і навички навчального процесу є тою основою до колективної роботи і  виховує у здобувачів освіти соціальні мотиви вчення. Творчі ставлення до діла, колективна діяльність то, можливо різноманітна одночасна робота усіх здобувачів, спрямована на досягнення спільної мети.Також спільна робота в проекті передбачає підготовка до відкритого уроку.Це дає можливість: демонструвати можливості дослідження, бачити недоліки, висловлювати свою точку зору до роботи іншої групи, дискутувати, обґрунтовувати, робити висновки.

 Спостереження показали, що поглиблюючись в дослідження, здобувачі освіти все більше ставляють запитання на які необхідно відповісти так, щоб це був аналіз, синтез зрозумілий дитині, а іноді, необхідна розповідь, бесіда. Можна поставити здобувача освіти в такі умови, щоб він аналізував сам, зробив висновкицього  навчального завдання. Використання методу проектів дозволяє впроваджувати методи, які зорієнтують урок: використовувати різноманітні форми й методи організації роботи, що враховують суб’єктивний досвід здобувачів освіти щодо теми, яка розглядається; створювати атмосферу зацікавленості кожного, як у власній роботі, так і в роботі всього класного колективу; емоційний виклад матеріалу – запорука результативності методу.

Для керівника методу проектів найважливішою передумовою є теоретична підготовка до навчального проектування та здатність майстерно застосувати ці знання на практиці, що передбачає використання сукупності дослідницьких, пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів. Крім того, для того, щоб здобувачі освіти при виконанні завдання впевнилися у власних силах, у зміцнені волі, бажанню долати труднощі, керівник використовує авансування довірою. Розробка проекту, його основних етапів, створення моделі є важливим чинником подальшої успішної діяльності.

 Мета та завдання проекту повинні бути сконкретизовані й спрямовані на реальний результат.

 

 

Характеристики і параметри даного проекту.

Відповідно до мети та завдань обирається тип проекту, подається його характеристика за певними параметрами. Прикладом може бути навчальний проект «Підвищення енергоефективності в навчальному закладі».

 Охарактеризувати можна цей проект за критеріями: за змістом - міжпредметний; за кількістю учасників - колективний; за тривалістю – середньої тривалості; за ступенем самостійності - репродуктивно-дослідний,  частково-пошуковий; за характером контактів – зовнішній; за кінцевим результатом - теоретико-практичний.

 Термін реалізації проекту- 3 тижні, база реалізації проекту енергозбереження в навчальному закладі.

Хід виконання  колективного проекту

  1.  Підготовчий етап.

Над проектом працює група.4ЕЗ-21. Склад групи 25учнів

  1.   Опис проблеми, в тому числі обґрунтування її актуальності;

Основною проблемою для корпусу 3 центру є те, що будівля цього об’єкту була закінчена майже 34 роки потому. Стіни складалися з залізобетонних блоків, перекриття даху відповідало матеріалам, які застосовувались на той час , а саме толь, руберойд, рубимаст та інші. Про використання енергоефективних стінових і теплоізоляційних будівельних матеріалів які забезпечували зменшення споживання енергії вочевидь мова не йшла. При цьому, надзвичайно важливу функцію виконує нормативна база в будівельній галузі, яка з великим запізненням оновлювалась. Використання енергоефективних та екологічно чистих будівельних матеріалів забезпечує низьке енергозбереження та опосередковано і мінімізує викиди парникових газів.

  1.  Визначення мети і завдань проекту.

Показати загальне уявлення про необхідність енергоефективності в навчальному закладі, в майстерні, на робочих місцях, враховуючи відповідальне ставлення  до природних ресурсів, культури енергоспоживання на робочому місті та побуті. Охарактеризувати сучасний стан навчального корпусу, визначити чинники обмеження, які можливо стають на шляху подолання проблем с подальшим існуванням самого об’єкту навчання.

  1. Перелік розглянутих технологій та матеріалів з коротким обґрунтуванням свого вибору; результат (як реалізація проекту вплине на зменшення енергоспоживання та/або покращення)
  •     необхідність розглянути питання про придбання індивідуальної котельні;
  •     регулювання температури ( додатковий градус температури – це 6% додаткових витрат енергії);
  •     перетинання шляху до тепла: ламбрекени, меблі, які закривають батареї опалення, все це може поглинути до 20% тепла;
  •     заміна вікон, дверей, провітрювання приміщень

Група 1. Відповідальний – Степаненко Артем «опис проблеми, в тому числі обґрунтування її актуальності».

Група 2. Відповідальний – Горбатюк Христина «перелік розглянутих технологій та матеріалів з коротким обґрунтуванням вибору»

Група 3. Відповідальний – Бойченко Данило– показати приблизні таблиці:кількості спожитої енергії в навчальному корпусі, гуртожитку.

Додатково групам підготувати презентації, буклети, стіннівки з власного вибору

2.  Підсумковий

3. Звітування груп (Додаток 1)

4. Відкритий урок ( додаток 2)

5. Висновок

6. Література

7. Фотоматеріали до проекту (Додаток 3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок:

 Одним з важливих показників рівня економічного розвитку суспільства є використання енергії. Україна зробила свій вибір – європейський шлях розвитку. Для нас це означає, що ми обрали європейські цінності, і важливе місце серед них посідає заощадливе ставлення до енергетичних ресурсів країни. Ми маємо змінювати своє ставлення до природних ресурсів, повинні дбати про їх збереження і відновлення.

 Заощаджувати ресурси – це означає дбати про свою землю. Сьогодні ми заощаджуємо свої витрати, а на майбутнє це означає, що ми турбуємось про чисту і багату країну, в якій будуть жити наші діти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

 Енергозбереження як фактор економічного зростання України / Я. О. Співак // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. – 2015. – № 10. – С. 208-210.

http://tec.in.ua/content/kalendar-znamennih-i-pamyatnih-dat

Невичерпна енергія: Кн. 4. Вітроводнева енергетика. /В.І. Кривцова, О.М. Олейников, О.І. Яковлев. – Х.: НАУ "ХАІ", Севастополь: СНТУ,–2007. – 606 с.

Енергетична стратегія України на період до 2030 р. Затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.07.2013 № 1071.

Енергоефективність національної економіки в контексті її еколого-економічної безпеки / А. А. Іскаков, І. М. Кобушко // Механізм регулювання економіки. – 2016. – № 3. –88-96.с.

https://www.ukrinform.ua/rubric-culture/2781354-ozonova-dira-nad-antarktidou-zmensilasa-do-rekordnogo-rivna-za-ostanni-30-rokiv.html

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Група 1

Відповідальний Артем Степаненко.

Мотивація: показати необхідність навчитисяспособу, який зменшить забруднювати довкілля та витрачати енергію розумніше.

Завдання: опис проблеми, в тому числі обґрунтування її актуальності;

Західно-Дніпровський центр професійно - технічної освіти як комплекс був побудований в1987 році і призначення  будівлі в першу чергу є навчальним об’єкту для здобувачів освіти місцевих  і сільських шкіл. Розташування його південна околиця міста, поблизу базового підприємства, яке і було засновником теперішнього навчального закладу. Перевірили навчальний корпус. Необхідними складовими об’єкту є навчальний корпус, гуртожиток і допоміжні об’єкти: склади, гараж та інші будівлі для потреб навчального процесу. Архітектурна будова включає в себе:

  1. Навчальний процес повинний бути з врахуванням, зручності проведення навчання, відпочинок, заняття спортом, проживанням.
  2. Базове підприємство,  на даний момент відсутнє.
  3. Зовнішні та внутрішні опорядження будівлі  було обрано з врахуванням екологічних показників а саме з врахуванням протипожежних, шумозахисних та санітарно гігієнічних норм.

Таблиця 1

1

Загальна площа будівлі, м 2

2201

2

Будівельний об’єм будівлі, м 3

2655

3

Загальна кількість вікон, шт.

335

4

Загальна площа вікон, м 2

5276,25

5

Кількість вікон, замінених на енергоефективні, м 2

35

6

Площа вікон, замінених на енергоефективні, м 2

560

7

Загальна площа стін, м 2

303,2

8

Джерело теплопостачання

КП "Жовтоводська тепломережа"

9

Наявність тепло лічильника

4

10

Наявність лічильника холодної води

4

11

Наявність електролічильників

9

12

Матеріал стін будівлі

Залізо-бетонні плити

13

Нормативна внутрішня температура в приміщеннях,

16/14

14

Фактична внутрішня температура в приміщеннях, 

16/14

Що виявлено на теперішній час:

Температурний режим не відповідає встановленому;

в деяких кабінетах ще є ламбрекени і розташування меблів таке, що перетинає шлях до тепла;

вікна досі обклеєні папером, або тонким матеріалом;

в будівлі є кабінети, які не використовуються в навчальному процесі, на які не звертають увагу. Вони протікають, в деяких місцях утворюється будівельний грибок;підвищений режим вологості в приміщені;відсутня можливість провітрювати приміщення.

Пропозиції:

Власна котельня;склопакети;утеплення стін;капітальний ремонт даху;

Як альтернатива – встановлення сонячних панелів на даху майстерень;

Передивитися систему освітлення, використання умивальних кранів в кабінетах;

Бойлери на кожному поверсі.

Висновок:

Власна котельня встановлена, склопакети не в повному обсязі, бойлери встановлені.

Додатково підготовлено:

https://docs.google.com/document/d/1IEPWCVDeOyxKA6PwMttMbOLJCHdyW0yNrQ6C8_m7zrY/edit

Буклет

Група 2.

Відповідальна Христина Горбатюк

Завдання: перелік розглянутих технологій та матеріалів з коротким обґрунтуванням свого вибору;результат (як реалізація проекту вплине на зменшення енергоспоживання та/або покращення).

Мотивацією перевірки були визначені причини необхідні для підвищення енергозбереження:

  1. Забруднення природного середовища, необережне споживання енергоресурсів стало глобальною проблемою сучасності, що веде до зміни кліматичних умов існування людства.
  2. Навчитися культурі енергоспоживанні вдома, в кабінеті, в нашому закладі та бути прикладом для тих, хто не розуміє важливість піднятої теми, тим більше, що ми мешкаємо в зоні довготривалого техногенного радіаційного забруднення. В цьому плані місто Жовті Води відомівсій світовій спільноті.

 

Культура енергоспоживання сьогодення відрізняється від того, коли будівельному об’єкту багато років, це пов’язано з тим, що програма надійності і упередження ризиків будівельного проекту була недостатньою. Аналіз показав, що необхідно:

  • розглянути питання про придбання індивідуальної котельні;
  • не перегрівати приміщення, регулювати температуру ( додатковий градус температури – це 6% додаткових витрат енергії);
  • не перетинати шлях до тепла: ламбрекени, меблі, які закривають батареї опалення, все це може поглинути до 20% тепла;
  • змінювати вікна на склопакети, закривати двері, провітрювати приміщення декілька хвилин.
  • впроваджувати нові технології, які потребують менших витрат, таких як – встановлення сонячних панелів на даху майстерень.

Зробили висновок:

  • індивідуальна котельнявстановлена 08.2022р;
  • перегрів приміщення не спостерігається;
  • склопакети встановлено;
  • використання можливості використання альтернативної енергії можливе

Додатковопідготували:

https://drive.google.com/file/d/1FYb6SheaSR7BQ170cj4H2qHF1Sbp48gF/view

Презентація «Енергія і середовище»

Група 3.

Відповідальний Данило Бойченко.

 Завдання: показати приблизні таблиці кількості витрат енергоспоживання, водоспоживання, теплопостачання в навчальному корпусі, гуртожитку.

Таблиці "кількості спожитої енергії" в навчальному корпусі, гуртожитку

Навчальний корпус

Устаткування

кількість

Споживана потужність, Вт

Час роботи протягом дня,

хв.

Час перерви, хв.

1 одиниця

всіма споживачами

Лампи денного освітлення

230

40

9200

360

75

Лампи розжарювання

30

100

3000

360

-

Комп’ютери

32

300

28800

180

15

 

Гуртожиток

Устаткування

кількість

Споживана потужність, Вт

Час роботи протягом  дня,

хв.

Час перерви, хв.

1 одиниця

всіма споживачами

лампи накалювання

240

100

24000

360

-

люмінесцентні лампи

14

40

560

480

-

праска

1

1800

1800

60

-

пральна машина

1

1500

1500

120

-

холодильник

1

1200

1200

1140

-

 

Перевірили клас інформатики і вияснили

5 хвилин не вимкнутих комп’ютерів в кабінеті інформатики дають втрати електричної енергії, заощадивши яку, можна:

  • 10 годин слухати музичний центр;
  • 12 годин дивитися телевізор;
  • нагріти водонагрівач на 80 літрів;
  • прасувати приблизно 4 години;
  • прати 2 години.

Енергозбереження не передбачає економію електроенергії на шкоду зору учнів. Норма висвітлення: 500лк. (На даний час працюють тільки викладачі.)

Споживання тепла в навчальному закладі

  • Вартість одної Гкал коштує 4473,08 грн.
  • 26, 46 Гкал – місячна потреба закладу
  • 2853,32м2 – корисна площа
  • 70м2 – середня площа кабінету
  • 26, 46 : 2853,32 = 0,00927 Гкал – витрата тепла на 1м2
  • 70 ∙ 0,00927 = 0,649 Гкал – витрата тепла на кабінет
  • 0,649 ∙4473,08 = 2903,4962 грн. – вартість тепла на кабінет
  • 2903,4962 ∙ 6 = 17420,9772грн. вартість тепла на навчальний тиждень
  • 17420,9772∙ 31 = 53,350,2932 грн. – вартість тепла у поточному місяці
  • 36 ∙0,649 = 23,364 Гкал – витрата тепла на 36 кабінетів
  • 23,364∙4473,08 = 104509,041 грн. – вартість тепла на 36 кабінетів.

Відомо, що будівля також споживає тепло, наприклад: стіни – 22%, витяжка в майстернях – 21%, вікна – 22%, підлога 6%.

Данні розрахунки не дають можливість розрахувати обсяг зекономленого палива за рік, а також об’єм викидів СО2 в атмосферу.

Споживання води в навчальному закладі:

  • 0,02 м3 – добова потреба учня
  • 0,02 24 = 0,48 м3 – на кількість днів занять 30,84 грн. – вартість 1м3 води
  • 30,84 ∙ 25 = 771 грн. – вартість 1м3 води на 25 слухачів.
  • 30,68 ∙ 25 = 767 грн.
  • 771грн. – вартість при використанні каналізації.
  • 1538грн. – вартість використання води разом з каналізацією.

Розглянемо, скільки втрачається, якщо ми губимо воду:

  • 1л води губиться за 8 хвилин
  • 7,5л. губиться за 1 годину
  • 7,5л ∙ 24 =180л – губиться на добу
  • 180л ∙ 30 = 5400 л = 5,4 м3 за місяць
  • 5,4м3∙12 = 64, 8м3на рік
  • 5,4м3∙ 30,84грн. = 166,536 грн. – вартість втрат за місяць
  • 64,8м3∙ 30,84 грн. = 1998,432 грн.

Зробили висновок: здоров’я людини залежить від неї самої. Збереження тепла в нашому закладі, дасть можливість зберегти себе і тих, хто поруч. Ці заходи не вимагають матеріальних витрат, а залежать тільки від нас самих.

Додатково підготували:

https://docs.google.com/document/d/1V-2YvBKm28QY4o6kaVtWaS_z_UfvhrF2tPiGTVxZ-uc/edit

Листівки

https://docs.google.com/document/d/1nvOMFjF4t3pgZ-vCqAAwlqB-6UmOl_AkmG5HLD77Ick/edit

Буклет

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Державний професійно-технічний навчальний заклад

"Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти"

 

 

http://gisee.ru/upload/iblock/9fb/9fbaa4d9d1831c701f0658cea3deb5c3.jpg

 

 «Підвищення енергоефективності в навчальному заклад»

Відкритий урок онлайн - проект в рамках навчального проекту

 

 

 

 

 

Автор розробки:

Викладач фізики О.П. Анциферова

 

 

 

 

 

2023 р.

 

 

Тема проекту: «Підвищення енергоефективності в навчальному закладі»

І. Визначення і мета проекту:

1.1. Навчальна:показати здатність майстерно застосувати знання на практиці, що передбачає використання сукупності дослідницьких, пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів.

Розвиваюча: формувати уміння використовувати енергію, що є в нашому розпорядженні, настільки ефективно і безпечно для навколишнього середовища, наскільки це можливо.

Виховна:впевнення у власних силах, у зміцнені волі, бажанню долати труднощі, авансування довірою.

1.2. Опис проекту, його основних етапів.

задача : показати що, найважливішою умовою соціально-економічного розвитку єзабезпеченість енергіїв закладі, сфері культури і побуту.

Методика і виконання завдання:бесіда, інтерв’ю, обговорення.

Обладнаннякомп’ютер, мультимедійна дошка, буклети, листівки, презентації

ІІ. Організаційний

2.1. Розподіл учасників на групи

2.2. Завдання кожної групи.

        2.3. Складання плану діяльності кожної групи, координація роботи груп.

        2.4. Розподіл обов'язків між членами групи.

- Презентації, буклети, відео

- Обговорення проблеми

Рефлексія

Підведення підсумків.

ІІІ. Хід роботи

 Вступне слово викладача: сьогодні ми розуміємо, що індустріалізація світової економіки призвела до стрімкого збільшення споживання енергетичних ресурсів протягом останніх 100-150 років. В зв’язку з цим зрозуміло, що для стабільного економічного розвитку необхідно вживати заходи щодо раціонального використання енергії. Нагадую вам, що проект над яким ми працюємо проходить під гаслом « збережемо енергію – збережемо планету» це означає вашу присутність до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів як найбільш ефективних шляхів зменшення викидів парникових газів, а отже, й боротьби з глобальним потеплінням та зміною клімату. А клімат – це характер погодних умов протягом часу. Зараз це вже кліматична криза, тобто надмірно стрімка зміна клімату. В той час, коли в країні ідуть бойові дії складно сказати, що зараз переважає чи двоокис вуглецю, метану чи оксид азоту і озон. Я кажу про парникові гази, які людство суттєво змінює в їх концентрації. Масштаб, який ми сьогодні розглядаємо відноситься до підвищення енергоефективності та енергозбереження нашого корпусу. Перед вами не прості задачі, перевірити наявність життєвого циклу енергозбереження, а і показати своє уміння аналізувати, логічно мислити  працювати з додатковою інформацією.

Перше ніж ми почнемо обговорювати низку питань, поставлених метою уроку, розглянемо презентації, додаткові матеріали запропоновані до проекту.

Обговорення.

Степаненко Артем«опис проблеми, в тому числі обґрунтування її актуальності».

Одним із завдань було перевірити необхідність енергоефективності в навчальному закладі, в майстерні, на робочих місцях. Ми поцікавилися самою будівлею, в якій навчаємося перший рік, вивчили історію корпусу №2 «Західно - Дніпровського центру ПТО». Корпус №2  як комплекс був побудований в1987 році і призначення  будівлі в першу чергу є навчальним об’єкту для здобувачів освіти місцевих  і сільських шкіл. Розташування його південна околиця міста, поблизу базового підприємства, яке і було засновником теперішнього навчального закладу. Необхідними складовими об’єкту є навчальний корпус, гуртожиток і допоміжні об’єкти: склади, гараж та інші будівлі для потреб навчального процесу. Архітектурна будова включає в себе:

  1. Навчальний процес повинний бути з врахуванням, зручності проведення навчання, відпочинок, заняття спортом, проживанням.
  2. поряд знаходилося базове підприємство, яке давало можливість отримання практичних навиків обраної професії.
  3. Зовнішні та внутрішні опорядження будівлі  було обрано з врахуванням екологічних показників а саме з врахуванням протипожежних, шумозахисних та санітарно гігієнічних норм. Є таблиця характеристики такої будівлі.

1

Загальна площа будівлі, м 2

2201

2

Будівельний об’єм будівлі, м 3

2655

3

Загальна кількість вікон, шт.

335

4

Загальна площа вікон, м 2

5276,25

5

Кількість вікон, замінених на енергоефективні, м 2

35

6

Площа вікон, замінених на енергоефективні, м 2

560

7

Загальна площа стін, м 2

303,2

8

Джерело теплопостачання

КП "Жовтоводська тепломережа"

9

Наявність тепло лічильника

4

10

Наявність лічильника холодної води

4

11

Наявність електролічильників

9

12

Матеріал стін будівлі

Залізо-бетонні плити

13

Нормативна внутрішня температура в приміщеннях,

 

16/14

14

Фактична внутрішня температура в приміщеннях, 

16/14

 

Що ми вияснили на теперішний час:

Температурний режим не відповідає встановленому;в деяких кабінетах ще є ламбрекени і розташування меблів таке, що перетинає шлях до тепла;вікна досі обклеєні папером, або тонким матеріалом;в будівлі є кабінети, які не використовуються в навчальному процесі, на які не звертають увагу. Вони протікають, в деяких місцях утворюється будівельний грибок;підвищений режим вологості в приміщені;відсутня можливість провітрювати приміщення. Висновок, який ми зробили стосується того, що вже зроблене до покращення навчання: мається власна котельня, частково на вікнах скло пакети, бойлери на кожному поверсі Але корпус потребує утеплення стін, капітального ремонту даху. Як альтернатива – встановлення сонячних батарей на даху майстерень, передивитися систему освітлення, використання умивальних кранів в кабінетах.

Христина Горбатюк

  1. Наше завдання полягало в тому, що необхідно було розібратися що такекультура енергоспоживанні вдома, в кабінеті, в нашому закладі та бути прикладом для тих, хто не розуміє важливість піднятої теми, тим більше, що ми мешкаємо в зоні довготривалого техногенного радіаційного забруднення. В цьому плані місто Жовті Води відомівсій світовій спільноті.

Культура енергоспоживання сьогодення відрізняється від того, коли будівельному    об’єкту багато років, це пов’язано з тим, що програма надійності і упередження ризиків будівельного проекту була недостатньою. Аналіз показав, що необхідно:

  • розглянути питання про придбання індивідуальної котельні;
  • не перегрівати приміщення, регулювати температуру ( додатковий градус температури – це 6% додаткових витрат енергії);
  • не перетинати шлях до тепла: ламбрекени, меблі, які закривають батареї опалення, все це може поглинути до 20% тепла;
  • змінювати вікна на склопакети, закривати двері, провітрювати приміщення декілька хвилин.
  • впроваджувати нові технології, які потребують менших витрат, таких як – встановлення сонячних панелів на даху майстерень. Площа дозволяє

Зробили висновок:

  • індивідуальна котельнявстановлена 08.2022р;
  • перегрів приміщення не спостерігається;
  • склопакети встановлено частково;
  • використання альтернативної енергії можливе

Данило Бойченко.

Завданням нашої групи було показати приблизні таблиці кількості витрат енергоспоживання, водоспоживання, теплопостачання в навчальному корпусі, гуртожитку. Зауважую одразу, що деякі данні мають приблизний характер, тому що в ситуації дистанційного навчання, в режимі економії основних чинників енергозбереження, те що кількість мешканців гуртожитку постійно змінюється, маємо ознайоми з наступними результатами.

Таблиці "кількості спожитої енергії" в навчальному корпусі, гуртожитку

Навчальний корпус

Устаткування

кількість

Споживана потужність, Вт

Час роботи протягом дня,

хв.

Час перерви, хв.

1 одиниця

всіма споживачами

Лампи денного освітлення

230

40

9200

360

75

Лампи розжарювання

30

100

3000

360

-

Комп’ютери

32

300

28800

180

15

 

Гуртожиток

Устаткування

кількість

Споживана потужність, Вт

Час роботи протягом  дня,

хв.

Час перерви, хв.

1 одиниця

всіма споживачами

лампи накалювання

240

100

24000

360

-

люмінесцентні лампи

14

40

560

480

-

праска

1

1800

1800

60

-

пральна машина

1

1500

1500

120

-

холодильник

1

1200

1200

1140

-

 

Перевірили клас інформатики і вияснили

5 хвилин не вимкнутих комп’ютерів в кабінеті інформатики дають втрати електричної енергії, заощадивши яку, можна:

  • 10 годин слухати музичний центр;
  • 12 годин дивитися телевізор;
  • нагріти водонагрівач на 80 літрів;
  • прасувати приблизно 4 години;
  • прати 2 години.

Енергозбереження не передбачає економію електроенергії на шкоду зору учнів. Норма висвітлення: 500лк. (На даний час працюють тільки викладачі.)

Споживання тепла в навчальному закладі

  • Вартість одної Гкал коштує 1808,772, грн.
  • 26, 46 Гкал – місячна потреба закладу
  • 2853,32м2 – корисна площа
  • 70м2 – середня площа кабінету
  • 26, 46 : 2853,32 = 0,00927 Гкал – витрата тепла на 1м2
  • 70 ∙ 0,00927 = 0,649 Гкал – витрата тепла на кабінет
  • 0,649 ∙1808,772 = 1173,89 грн. – вартість тепла на кабінет
  • 1173∙ 6 = 7043,36 вартість тепла на навчальний тиждень
  • 7943,36∙ 31 = 246244,16 грн. – вартість тепла у поточному місяці
  • 36 * 0,649 = 23,364 Гкал – витрата тепла на 36 кабінетів
  • 23,364 * 1808,772 = 17347,209 грн. – вартість тепла на 36 кабінетів.

Відомо, що будівля також споживає тепло, наприклад: стіни – 22%, витяжка в майстернях – 21%, вікна – 22%, підлога 6%.

Данні розрахунки не дають можливість розрахувати обсяг зекономленого палива за рік, а також об’єм викидів СО2 в атмосферу.

Споживання води в навчальному закладі:

  • 0,02 м3 – добова потреба учня
  • 0,02 24 = 0,48 м3 – на кількість днів занять 30,84 грн. – вартість 1м3 води
  • 30,84 ∙ 25 = 771 грн. – вартість 1м3 води на 25 слухачів.
  • 30,68 ∙ 25 = 767 грн.
  • 771грн. – вартість при використанні каналізації.
  • 1538грн. – вартість використання води разом з каналізацією.

Розглянемо, скільки втрачається, якщо ми губимо воду:

  • 1л води губиться за 8 хвилин
  • 7,5л. губиться за 1 годину
  • 7,5л ∙ 24 =180л – губиться на добу
  • 180 л ∙ 30 = 5400 л = 5,4 м3 за місяць
  • 5,4м3∙12 = 64, 8м3на рік
  • 5,4м3∙ 30,84грн. = 166,536 грн. – вартість втрат за місяць
  • 64,8м3∙ 30,84 грн. = 1998,432 грн.

Зробили висновок: здоров’я людини залежить від неї самої. Збереження тепла в нашому закладі, дасть можливість зберегти себе і тих, хто поруч. Ці заходи не вимагають матеріальних витрат, а залежать тільки від нас самих.

Рефлексія.

Дайте  відповіді на запитання:

  • що треба зробити для максимального використання денного світла в помешканні
  • поміркуйте, як збільшити відбивну здатність світла в оселі
  • ваші пропозиції щодо зниження витрат тепла в вашій оселі
  •  ваше бачення економії питної води
  •  назвіть альтернативне опалення для економії газу.

Висновок

Сподіваємося, що настане час, коли енергозбереження стане стилем життя. Ми вирішуємо як нам жити в гармонії з природою. З ранку треба подумати про себе, як упорядкувати планету, щоб легко дихати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\0-02-05-a6f552fd6260ffe7eab0755a387a0ac8811392a4037e53460e3c20b00ea5c817_2818a0b6.jpg Метеріали до відктитого уроку «енергія і середовище

 

              C:\Users\User\Desktop\0-02-05-0fe093de0ef1f2f480fe649b7d8afb34612f63c7c7c9dfdf431593e6d6d45359_e8ee04a7.jpg

Онлайн-урок «Як заощаджувати необхідні ресурси в період воєнних дій»

 

C:\Users\User\Desktop\0-02-05-d2bd49f83f885ebe3de23b35a8221daaf0c26db5eb9c754627b59fae2f7c196a_5e861777.jpg Електрика своїми руками

 

C:\Users\User\Desktop\0-02-05-e913e556becf9b5a9a7f7b1c7f3c166266122110c15c45d511ccc0264088fe67_9973a7b0.jpg   Дія стрілочного індикатора якості води

C:\Users\User\Desktop\0-02-05-8fe47469c5b2c8e5af536390cd881f1dca2d3ee683aaa233aac04e4739a22183_c9b2fd1a.jpg Працює команда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

 

 

 

 

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 11 клас (Сиротюк В.Д., Баштовий В.І.)
До уроку
§ 56. Науково-технічний прогрес і проблеми екології
Додано
15 червня 2023
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку