Українська мова для 1 класу на тему "Звуки [дз] , [дз’], буквосполучення дз. Читання текстів з вивченими літерами"

Про матеріал

Тема уроку "Звуки [дз] , [дз'], буквосполучення дз. Читання текстів з вивченими літерами". Розробка уроку для першого класу . Ця розробка підходить до уроку в НУШ. Зараз багато пілотних класів, а в наступному році їх буде ще більше.

Перегляд файлу

29.01.18

Українська мова

Тема : Звуки [дз] , [дз’], буквосполучення дз. Читання текстів з вивченими літерами (с. 37-58). Орієнтуватися на сторінці зошита. Рядок. Міжрядкові лінії.

Мета: формувати в учнів навички злитого вимовляння нових звуків [дз], [дз’]; поглиблювати вміння співвідносити звуко-буквені структури слів; розвивати образне мислення, увагу, спостережливість, вчити помічати красу рідної природи; виховувати у дітей любов до природи, спостережливість.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань

Обладнання : предметні малюнки з серії «Професії», макет сонечка з буквами, зошити, плакат «Правильно сиди під час письма», піраміда слів.

Література :

 Буквар за новою українською програмою «Я ЧИТАЮ», автор Пономарьова К., видавництво ОРІОН.

 Прописи за новою українською програмою «Я ПИШУ»,  автор Пономарьова К., видавництво ОРІОН.

Хід уроку

І. Організація початку уроку

1. Перевірка готовності до уроку

- Перевірте чи все необхідне для уроку є у вас на парті : щоденник, пенал, книга, зошит.

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Гра «Грибочок»

- Посміхніться , поцокайте язичком , ніби їдемо на конячці.

2. Гра «Звуконаслідування»

- Зараз ми з вами пограємо у гру «Звуконаслідування».

- Уявним насосом накачайте шину велосипеда , вимовляємо «с-с-с-с», натріть парту щіткою «щ-щ-щ-щ».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Відгадування загадки-добавлянки

• Є чарівник у школі в нас,

Ану, впізнайте, хто він?

Озветься — тиша йде у клас.

Озветься ще раз — гомін.

Щоб не спізнитись на урок,

Нам голос подає… (дзвінок).

2. Утворення словосполучення

Дзвінок (який?)…, ….

3. Складання речення зі словом дзвінок

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку

— Сьогодні ви будете вчитися вимовляти нові звуки, дізнаєтеся ще про один із секретів нашої рідної мови. А також дізнаєтесь, наскільки важливо бути уважними, спостережливими, щоб помічати красу рідної природи.

V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком

1. Виділення звука [дз] у слові дзвінок

2. Артикуляція звуків [дз], [дз’], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою. Звуки вимовляються злито

3. Аналітико-синтетичні вправи

1) Гра «Утвори склад».

Учитель називає звуки, учні утворюють склади.

2) Гра «Назви звуки».

Учитель називає склади, учні називають звуки, що його утворюють.

4. Гра «Впіймай слово і назви позицію звуків [дз], [дз’]

Дзьоб, зірка, кукурудза, дзеркало, дрізд, зебра, дзвінкий, зелений, ґедзь, дзиґа.

 

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

VI. Ознайомлення з буквосполученням [дз], [дз’]

— Звук [дз] — складний, він злитий з двох звуків [д] і [з], тому на письмі ці звуки позначаються двома буквами — «де» і «зе».

— Читання променеподібної таблиці.

 

VII. Робота за Букварем «Я ЧИТАЮ»

  1. Розглядання малюнків

  1. Опрацювання тексту на сторінці 64-65
  2. Робота в прописах на сторінці 5

VIII. Підсумок уроку

  • З яким новим буквосполученням ви ознайомилися на уроці?
  • Які звуки воно позначає на письмі?
  •  Встановіть межі речення. Унасзадзвенівтелефон.

 

docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
5215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку