Основні педагогічні правила вимагай від учнів тільки те, що знаєш і робиш сама;пам’ятай, що не помиляється тільки той, хто нічого не робить;стимулюй учнів до творчої діяльності;не забувай, що учень має право на власну думку;будь об’єктивною завжди;постійно вдосконалюйся;люби і поважай людей.
Актуальність досвіду:- забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;- несе позитивну мотивацію учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;- дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти;- забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання;- робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури.
Мета досвіду: проаналізувати сучасний стан досліджень з проблеми розвитку творчих здібностей учнів, розглянути поняття творчості, зробити загальний аналіз методів роботи з учнями для розвитку творчих здібностей; приділити увагу питанню самостійної роботи учнів, творчим завданням на уроках мови та літератури, а також творчій активності учнів у позакласній роботі.
УЧИТЕЛЬТворчі методи, які активізують роботу учнів. Стимулювати бажання учнів працювати самостійно. Переконувати учнів у тому, що вчитель є їхнім однодумцем. Заохочувати до максимальної захопленості у спільній діяльності. Виключати будь-який тиск на дітей, створювати атмосферу "відвертості". Надавати дитині свободу у застосуванні своїх здібностей.
Проблемне навчання Використовую метод проблемного навчання, що також сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Вважаю, що проблемне навчання активізує самостійну роботу учнів, веде до ґрунтовного засвоєння і закріплення наукових знань, розвиває творче мислення, здатність до самостійного вирішення поставленого завдання.
Позакласна робота Дозволяє стимулювати учнів до образного й вільного сприйняття навколишнього світу . Дитина вчиться поважати чужу думку, бути терпимою до різних точок зору, вчиться фантазувати, уявляти, спілкуватися з оточуючими. Допомагає учителю в повному обсязі розкрити здібності вихованців, їхні нахили та інтереси.