УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ. МЕТОДИЧНИЙ КОНКУРС – ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ

Про матеріал
Методична справа дуже нелегка і вона втрачає свій сенс тоді, коли перестає бути чітко побудованою системою, головною системою в складному механізмі професійно-технічного навчального закладу. Сама роль методичної служби наскільки актуальна, що, неможливо уявити сучасний заклад без її роботи. Робота методиста інтегрує в кожну ланку – навчальну, виробничу, виховну, а, найголовніше, має й функцію управління. В ліцеї працює «Методична вертикаль ефективної влади: директор (голова методичної ради) - старший майстер - методист - голова методичної комісії - майстер в/н – викладач». Саме ця схема дозволяє впровадження конкурсної діяльності.
Перегляд файлу

Середенко-Рожко Л.О., методист Криворізького професійного будівельного ліцею

м. Кривий Ріг

 

УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ. МЕТОДИЧНИЙ КОНКУРС – ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ

 

 

 

 Методична робота ліцею – це мистецтво поетичного слова, народна мудрість і філософія, архітектура власної думки, ідеї,  це мажорний і мінорний лад симфонічно-інструментального оркестру всього  педагогічного колективу, це тонка режисура.

 Методична справа дуже нелегка і вона  втрачає свій сенс тоді, коли перестає бути чітко побудованою системою, головною системою в складному механізмі професійно-технічного навчального закладу. Сама роль методичної служби наскільки актуальна, що, неможливо  уявити сучасний заклад без її роботи. Робота методиста інтегрує в кожну ланку – навчальну, виробничу, виховну, а, найголовніше, має й функцію управління. В ліцеї працює «Методична вертикаль ефективної влади: директор (голова методичної ради)  - старший майстер -  методист -   голова методичної комісії -  майстер в/н – викладач». Саме ця схема дозволяє впровадження конкурсної діяльності.

Конкурсом вважається процес визначення найкращого претендента на перемогу (конкурсанта), або найкращих претендентів на перемогу (конкурсантів), згідно з правилами, визначеними перед початком проведення процедури відбору конкурсантів. Визначення переможців здійснюється шляхом «якісного дослідження» (експертизи) та/або «кількісного дослідження» (голосування).

У якісному дослідженні, конкурсанти оцінюються призначеним експертним журі, судейською колегією, групою або групами спеціально уповноважених осіб, здатних професійно та об’єктивно оцінити якісні характеристики конкурсантів, за визначеними правилами конкурсу критеріями. Визначення переможців відбувається шляхом підсумовування оцінок, що були надані конкурсантам від кожного члена журі, та виявлення конкурсанта або конкурсантів, що отримали найвищі оцінки.

 

 Так в ліцеї було  проведено конкурс професійної майстерності серед майстрів виробничого навчання Криворізького професійного будівельного ліцею «Майстер виробничого навчання – 2013. Слюсарний напрямок»

 Мета конкурсу: виявлення і підтримка творчої праці майстрів виробничого навчання та сприяння їх професійному зростанню і становленню в КПБЛ.

 Завдання конкурсу: роль майстра виробничого навчання у суспільстві та підвищення престижу його професії. Привернення уваги громадськості до проблем ПТО. Сприяння творчим педагогічним пошукам, підвищення професійної майстерності майстра виробничого навчання.

 

До участі в конкурсі надавалися матеріали до 15.02.13 р в методичний кабінет:

  • комплексно-методичне забезпечення з теми «Слюсарні роботи, слюсарно-складальні роботи»; методичні розробки уроків (з інноваційними елементами) з тем:
  • Опилювання металу;
  • Свердління отворів;
  • Нарізання різьби.

Конкурс складався з трьох турів.

І тур. Конкурс матеріалів. Передбачав подання учасником матеріалів, які ілюструють систему роботи майстра.

ІІ тур. Профі. Творець. Новатор

  • Презентація творчості майстра. Тема «Що треба змінити в ПТО?»
  • Фрагмент вступного інструктажу з тем:
  • Опилювання металу;
  • Свердління отворів;
  • Нарізання різьби. (Тема визначалася шляхом жеребкування)

ІІІ тур. Діагностичний.

Конкурс також виявив:

  • Знання теорії з загальнопрофесійної та психолого-педагогічної підготовки (тестування)
  • Виконання практичного завдання (слюсарні роботи).

Учасниками було 7 майстрів виробничого навчання

  Кожна людина повинна бути професіоналом у своїй справі. Ідеальний педагог любить свою роботу, віддає частину душі учням. Він підходить до викладання з творчістю, дає стимул до навчання, упроваджуючи індивідуальну навчальну програму. На жаль зараз таких викладачів, майстрів виробничого навчання дуже мало,  але  завдання методиста розгледіти, навчити, мобілізувати, допомогти в роботі кожному,  дати можливість творчому прориву, реалізації своїх ідей і задумок.

 Кожен рік в ліцеї проводиться конкурс на творчі практичні звіти з майстрами виробничого навчання за результатам їх роботи за навчальний рік. (Додаток1). Тому наш викладацький склад – це справжній моноліт  професіоналів, які не просто відчитають урок, або пробубонять його з зошита. Вони привертають увагу учнів, не дають можливості нудьгувати: приводять багато прикладів з життя,  майбутньої професії, висловлюються доступною мовою.
Ідеалами  наших учнівє педагоги, які відхиляються від стандартної системи навчання, вводять нововведення,  освітяни ХХІ століття повинні ставитись творчо до процесу передачі знань, а не зациклюватись на застарілих підходах. Якщо це спецтехнологія, чи урок виробничого навчання, то  вони доводять учням, що це вже тут розпочалася їх майбутня професія.
 

Методична робота була і залишається тим справжнім фундаментом, на якому будується освіта, а профтехосвіта особливо, бо в той час коли відсутнє фінансування для обладнання майстерень, лабораторій, кабінетів, сучасного оснащення навчально-виробничого процесу, методист професійно-технічної системи освіти є ключовою фігурою в  роботі навчального закладу. Також  впевнена, що раціонально побудована робота методиста – це забезпечення позитивного іміджу не тільки навчального закладу, а й всієї професійно-технічної системи в цілому.

 

 У всій методичній  роботі найсильнішим потужнім ресурсом є людина, педагог, учень – особистість. Кожен неповторний, яскравий, ініціативний, наполегливий, амбітний. І їм величезний респект. А що потрібно методисту – стильної режисури, трохи промоушена, терпіння, вишуканої ідеї, компетенцій та компетентності,  відсутності плагіату – бо методист  - це розум,  совість, честь роботи ліцею. Справжній методист – це заручник долі. Тож, без діла, слабіє сила.

 

 

Додаток 1

«Затверджую»

Директор КПБЛ

                                                                                                 Сєнін А.Б.______________

Положення

про проведення річного практичного звіту роботи майстра виробничого навчання

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Звіт проводиться майстрами виробничого навчання.

2.Мета: оприлюднення результатів роботи за 2013-2014 н.рр.. майстром в/н, виявлення ефективних методів та прийомів роботи, залучення  до аналітичної та творчої діяльності; розвиток  інноваційних виробничих технологій з професії, професійного спілкування, самооцінки, взаємооцінки, саморозвитку, самовдосконалення для підготовки кваліфікованого успішного, якісного, конкурентоспроможного, мобільного  робітника.

УЧАСНИКИ ЗВІТУ

1.Майстри виробничого  навчання.

2. Адміністрація
 

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ УЧАСНИКІВ

1.Майстрам в/н

1.1.У формі (зазначено в Додатку №1) представляє свою річну роботу згідно регламенту (до 7 хвилин);

1.2 Практична частина  - демонстрація майстер-класу з конкретної теми (до 5 хвилин)
1.3.Відповідає на поточні запитання (регламент не встановлюється).

2. Адміністрація:

2.1.Слухання  звіту згідно форми .
2.2.Задають питання.
2.3.Оцінка майстер-класу.
2.4. Вносять пропозиції.

2.5. Визначають рейтинг роботи майстра за рік (5 бальна система)

ВИМОГИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗВІТУ
майстра в/н

Звіт визначає рейтинг роботи майстра

Майстер в/н_________________________________________

№п/п

Зміст

кількість балів

 

макс  

факт

1.

Якість планування  роботи, ведення робочої документації 

5

 

2.

Реалізація професійних можливостей (система роботи на уроках), робоча дисципліна

5

 

3.

Значимість цілей і завдань., їх виконання (ініціативність)

5

 

4.

Забезпечення основних напрямків роботи.

 

 

4.1.

Практично-професійна діяльність- стан роботи майстерні – інноваційні стенди, баннери, обладнання, виробничі технології, відеоматеріали (каталог)

 

 

5

 

4.2.

Методична практико-орієнтована діяльність -  методична, робота майстра (участь у конференціях, круглих столах, відкритих засідань комісій), методичні роботи схвалені НМР НМЦ ПТО Дніпропетровської області, друк в виданнях.

 

5

 

4.3.

Діагностико-корекційна діяльність поширення та впровадження досвіду – перемоги на конкурсах фахової майстерності (майстра в/н), перемоги учнів в аналогічних конкурсах.

 Підготовка учнів до ДКР  -

 використання  регіонального компоненту,  підготовка реальних (діючих) моделей.

 

 

5

 

5.

Використання різних організаційних форм роботи:

· творчі звіти;

· професійні, предметні тижні:

·секції міські;

·обласні виставки;

·декади робітничих професій;

науково-практичні конференції;

технічна творчість

інші форми.

5

 

6.

Якість КМЗ

5

 

7.

Профорієнтаційний набір

 

5

 

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1.Звіт повинен відображати результати роботи  за 1 рік.
2.Майстер-клас проводиться згідно чіткої методики його проведення

3.Майстер має в арсеналі  текстовий та презентаційний матеріали, а також методичні напрацювання.

ПРОВЕДЕННЯ ЗВІТУВАННЯ

1.Керівник підрозділу (старший майстер) представляємайстра, що звітує.
2. Майстер звітує за формою, а потім демонструє майстер-клас
3.Після звіту можуть задаватися питання чи даватися рекомендації.
4.В кінці роботи визначається рейтинг адміністрацією.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 жовтня 2019
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку