Урок 7 клас, "Франція. Столітня війна. Жанна Д'Арк"

Про матеріал
Конспект. Урок 7 клас, "Франція. Столітня війна" Жанна Д'Арк. Консолідація влади в руках французьких королів
Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку

Тема: Франція. Столітня війна 1337-1453рр.

Мета:

  •                    з’ясувати причини та привід, результати та значення Столітньої  війни, сформувати в учнів яскравий образ Жанни д’Арк, показати її роль у перебігу Столітньої війни, героїзм і любов до народу;
  •                   розвивати вміння визначати причинно-наслідкові зв’язки між окремими подіями;
  •                   формувати громадянську компетентність на прикладі європейських народів.

Очікувані результати:

Після закінчення уроку учень знає: причини та хід Столітньої війни; вплив війни на Францію та Англію;

Розуміє: історичний шлях розвитку середньовічних держав від політичного роздроблення до станово-представницьких монархій; суспільне значення людини у житті держави – подвиг Жанни д’Арк;

Методи і техніки:

  •                   «перевернутого навчання»;
  •                   робота в групах;
  •                   «асоціативний кущ».

 

Обладнання:

Підручник, настінна карта, атлас; роздавальний матеріал, історичні тексти, ілюстрації.

 

Допоміжні матеріали:

                    Фільм «Одна історія. Як Жанна д’Арк змінила хід Столітньої війни» https://24tv.ua/odna_istoriya_yak_zhanna_dark_zminila_hid_stolitnoyi_viyni_n905154

                    Додаток 1. «Асоціації до слова «війна»

                    Додаток 2. Історична карта «Столітня війна»

                    Додаток 3 «Портретна галерея Столітньої війни»

                    Додаток 4. Текст «44 Криваві факти про Столітню війну»

https://uk.interestrip.com/803uk-44-bloody-facts-about-hundred-years-war

 

 

 

 

 

Хід уроку

1. Вступна частина

1.1. Для актуалізації опорних знань використайте техніку «асоціативний кущ», поясніть термін «війна» (на дошці розміщені теги до слова війна (додаток 1).

     Вивчаючи історію, ви неодноразово зверталися до теми «Війна». Сьогодні на уроці йтиметься про війну незвичайну, бо вона була найдовшою в історії людства і найбільш важкою. Це була війна між Англією і Францією, яку назвали Столітньою. Вона мала далекосяжні наслідки для розвитку Західної Європи.

1.2. Визначення проблемного питання: Сьогодні на уроці ми спробуємо проаналізувати хід війни і дати відповідь на питання: Чи можна було закінчити бойові дії швидше та змінити наслідки війни?

2. Основна частина

2.1. Повідомте, що методом навчання «перевернутого навчання» вдома учні опрацювали інформацію про історію цих країн, а на уроці клас об’єднується у дві групи «Англія» та «Франція» (за вказівками вчителя).

Бесіда за питаннями:

- Коли відбулася Столітня війна? (1337 – 1453 рр)

- Вкажіть основні тенденції розвитку цих країн напередодні війни? (Людовік ІХ Святий та Філіпп ІV Красивий у Франції; Іоан Беземельний та Едуард ІІІ в Англії)

- Чи можна було уникнути бойових дій? (Ні, тому що… Так, тому що …)

- Назвіть причини та привід до початку війни

Причини війни:

  • Суперництво Англії та Франції за володіння Фландрією.
  • Володіння англійського короля у Франції перешкоджали об’єднанню країни.

Привід до війни – по смерті синів Філіпа ІV не залишилося прямих спадкоємців. Англійський король, що доводився родичем французькому королю заявив про свої права на французький престол.

2.2. У робочих групах «Англія» та «Франція» розподіляються ролі між учнями:

- хронологи (ті, хто укладає хронологію);

- просопографи (особи, що за допомогою методів генеалогії,  демографії,  психології,  психолографії,  ономастики,  нумізматики та інших спеціальних історичних дисциплін досліджують людину в усій сукупності її індивідуальних якостей та взаємостосунків з оточенням);

- аналітики (фахівці, які займаються аналізом даних в конкретній галузі або дослідженнями та узагальненями в певній сфері діяльності).

2.3. Запропонуйте хронологам визначити ключові події Столітньої війни, охарактеризувати їх, показати на карті місця основних битв (Додаток 2).

Орієнтовний вигляд таблиці

Дата

 

 

Період

 

 

Основні події

Англія

Франція

1337-

1360 рр.

Перший

етап.

Розгор-

тання

Століт-

ньої

війни

Перемагала французів: в битві при Кресі (1346). 1347 р. завоювали порт Кале, в 1352 р. розбили французів біля містечка Морон в Британі. 1356 р. в битві при Пуатье Едуард III узяв у полон короля Іоанна II Доброго

Почались народні повстання:

Паризьке повстання (1357-

1358 рр.) і Жакерія (1358 р).

Французька корона позбулась приблизно третини  території Франції

1360-

1369 рр.

Мирний

період

1360 р. — підписання миру

у Бретіньї

1369 р., під приводом недотримання Едуардом умов мирного договору, підписаного в Бретіньї, Карл V оголосив Англії війну

1369-

1389 рр.

Другий

етап

Англійці були витіснені

з країни. 1388 р. англійські

війська були розбиті шотландцями в битві при Оттерберні. Через виснаження обох сторін 1396 року вони уклали перемир'я

Союзний франко- кастильський флот здобув впевнену перемогу при Ла-Рошелі, знищивши англійську ескадру

1389-

1415 рр.

Друге

перемир'я

Вступила у нову війну

із Шотландією

Боротьба за престол та збройні

конфлікти

1415-

1429 рр.

Третій

етап

Розгромили французів в битві під Азенкуром (1415)

 

Майже половину території було

загарбано

Договір в Труа 1420 року передбачав об'єднання двох країн під владою англійської корони

1429-

1453 рр.

Четвертий етап

Французьку армію очолила Жанна д'Арк. Французи визволили від англійців Орлеан (1429).

До 1436 р. Париж перейшов під контроль французів.

1450 р. французька армія здобула переконливу перемогу в битві при норманському місті Кан.

1453 року капітуляція англійського гарнізону в Бордо покла­ла кінець Столітній війні

 

 

2.4. Вкажіть просопографам «Портретну галерею» війни (Додаток 3). 

Учні мають визначити яку роль під час Столітньої війни відіграли ці персони. 

Перегляд та обговорення фільму «Одна історія. Як Жанна д’Арк змінила хід Столітньої війни»

2.5. Аналітики мають визначити наслідки війни для кожної країни як позитивні, так і негативні. Необхідно врахувати боєздатність армій, селянські повтання. Робота з цікавинками Столітньої війни (Додаток 4)

Орієнтовні відповіді учнів «Наслідки війни»

1) Англійців було вигнано з території Франції.

2) Прискорився процес об’єднання Франції.

3) Влада короля зміцнилася.

4) В Англії після війни Червоної та Білої троянд на троні затверджується династія Тюдорів.

5) В Англії посилюлюються позиції парламентаризму.

3. Підсумкова частина

3.1. Учні дають відповідь на проблемне питання:

Чи можна було закінчити бойові дії швидше та змінити наслідки війни? (обґрунтовують свою думку,якщо так,то коли і завдяки чому)

3.2. Домашнє завдання: скласти кросворд по темі уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1 «Асоціації до слова війна»

 

C:\Documents and Settings\Елена\Мои документы\Word Art (2).png

C:\Documents and Settings\Елена\Мои документы\Word Art.png

C:\Documents and Settings\Елена\Мои документы\Word Art (1).png

C:\Documents and Settings\Елена\Мои документы\Word Art (1).jpeg

Додаток 2. Карта «Столітня війна»

 

D:\image144.jpg

 

 

 

Додаток 3 «Портретна галерея Столітньої війни»

 

King Edward III from NPG.jpg

 

Едуа́рд III  — король Англії (1327—1377 роки), чиї претензії на французький престол стали приводом до Столітньої війни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JeanIIdFrance.jpg

 

 

 

Іоа́нн II До́брий або Хоробрий  — король Франції у 1350—1364 роках. Син Філіппа VI Валуа. 1345 року першим серед спадкоємців трон призначається герцогом Аквітанії. Французький король (з 1350) з династії Валуа, що зазнав поразки в одній з основних битв Столітньої війни  битві біля Пуатьє (1356).

 

Saint-Èvre - Charles V of France.jpg

 

 

 

 

 

 

Карл V Мудрийкороль Франції з 1364 по 1380 роки з династії Валуа. 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "Уот Тайлер" Уот Тайлер – очолив найбільший селянський виступ в середньовічній Англії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Joan of Arc miniature graded.jpg

 

Жа́нна д'Арк (Орлеанська Діва)  національна героїня Франції, католицька свята.

Жанна, селянська дівчина зі сходу Франції, стверджувала, що мала видіння від Бога, у яких їй було доручено врятувати Королівство Франція від англійського панування наприкінці Сторічної війни. Вона очолила французькі війська і спочатку її діяльність принесла французам чимало успіхів та особисту славу самій Жанні, але потім почала зазнавати невдач.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4. Текст «44 Криваві факти про Столітню війну»

1. Від однієї війни до іншого

Наслідки Столітньої війни залишили Англію в економічному лайку. Династія Плантагенетів також опинилася в руках слабкого короля, який не поділяв довіру людей. Ці питання призвели безпосередньо до війни на трояндах, яка почалася ледь через два роки після закінчення Столітньої війни! Зовсім недавно Джордж Р. Р. Мартін використовував війну з трояндами, яку били між Плантагенетськими Будинками Йорка та Ланкастер (читай: "Старк" та "Ланністер") у своїй серії

2. Не існує чітких доказів того, чому Едвард був відомий як Чорний принц. Найчастіше прийнято вважати, що він носив чорний доспех, але цього немає. Деякі припускають, що він отримав псевдонім від звірств, які він здійснив під час війни.

3. Генріх жахливий особин

Після великої перемоги в Агенкурті Генріх розпочав облогу Руана. В одному місці голодуюче місто намагалося вислати своїх жінок і дітей, вважаючи, що їм буде дозволено покинути облогу. Проте Генріх відмовився дозволити це, а цивільним особам, які померли в голодах навколо міста, загинули.

4. Що ж, це не йшло, як ми думаємо. Більшість людей знають, що Жанна д'Арк здобула яскраві перемоги проти англійської, яка мала бути захоплена, випробувана і спалена на колі. Менш відоме те, що замість того, щоб перетворити приплив на свою користь, англійська виявила, що після смерті Джоан вони втрачають свою майстерність. Це було майже так, як її мучеництво надихнуло націю вигнати своїх гнобителів раз і назавжди.

5. Втрати занадто жорсткі, щоб навіть шути близько

За оцінками, між Столітною війною та спалахами бубонної чуми Франція втратила половину всього свого населення протягом цього періоду. Англійська дісталася трохи краще, втративши лише третину свого населення.

6. Герой і чудовисько Жанна д'Арк, найзалюбніші французьких військових лідерів під час Столітньої війни, вважали Жіль де Райс союзником, і вони воювали разом у легендарній облозі Орлеану. Проблема полягала в тому, що Де Райс також відомий тим, що за його вбивство, згвалтування та катувань діти, а деякі кажуть, що протягом життя він забив 800 чоловік. Згідно зі своїми визнаннями, де Райс почав вбивати дітей через рік після смерті Жанни Арка, що означає, що під час проходження вона срібна підкладка, що вона ніколи не дізналася, як стане монстром свого товариша.

7. Основна відволікання

У середині всіх боїв Європа була постраждала від Чорної чуми. Чума спустошила населення, при цьому деякі історики натякали, що 60% всіх європейців були знищені чумою. Що ще гірше, чума продовжувала б відбиватись знову і знову, аж до 19-го століття.

8. Генріх V був увічнений в літературі та історії за те, що він веде англійську до майже перемоги в Столітній війні. Люди, як правило, забувають про жахливі дії, якими він дозволив. Після його великої перемоги після Агінкуру, його втомлене військо було перевершене усіма засудженими, яких вони забрали. Щоб уникнути повстання, він наказав всім в'язням, крім високопоставлених, яких слід вбити. Коли ж деякі лицарі в своїй армії заперечували проти нечистої забою, Генрі загрожував повісити когось, хто не послухався його.

9. Треба називати його Тефлоновим чоловіком

Незважаючи на те, що його країна перетворилася на величезну війну, яка призвела до серйозних економічних проблем, Едуард III, мабуть, користувався високою популярністю протягом усього життя. Його прийняли як великого короля, і проблеми його часу не були пов'язані з ним у сучасних письменників. Однак, коли його син, чорний князь, попередньо помер, а Едуард III загинув, речі змінилися на гірше і не покращилися до появи Генріха V, через два покоління.

10. Гей, чи ми не називаємо "англійською"?

До Столітньої війни дворянство і королівська влада Англії говорили по-французьки, і багато хто мріяв про єдине королівство Англії та Франції. Результати війни призвели до того, що англійці спочатку розпочали свою традиційну ненависть до французької. Основною мовою стала англійська мова, а француза більше не навчався.

11. Багатозадачність на кращих

Під час війни англійці ніколи не відпочивали, навіть не під час мирних угод і укладення угод з Францією. Повстання виникли по всій Англії, конфлікти з Шотландією продовжувались, а англійський король Ричард II був скинутий і заміщений Генріхом IV, який повинен був боротися з власними повстаннями, перш ніж його син, Генріх V, відновив порядок.

12. Вони просто не навчалися

Битви Кріксі та Айенкорт пройшли майже 60 років, але французи цікаво зробили багато однакових помилок у обох боях. В обох випадках англійці опинилися на схилі пагорба в оборонному форматі. Лукери сформували більшість своєї армії, а французи намагалися зарядити їх головою з їх кіннотою. В обох випадках дощ працював проти їх заряду, зробивши їх камбалами, і обидва рази стріли лучників ходили додому і завдали жахливих жертв.

13. Битва за Crecy відзначається тим, що перша інстанція, де англійська армія воювала з гарматами. Зброя була дуже ранньою формою гармати, і за загальним визнанням, майже ніякого пошкодження французів, але це було явним ознакою майбутнього європейських воєн.

14. Кар'єра солдатів

Одна з найбільших змін, що виникла в середньовічному суспільстві від Столітньої війни, - це поява постійної армії. Замість того, щоб покладатися на найманців, французи почали зберігати постійну силу на випадок війни, яка знову виникла. Це була перша постійна армія в Європі з часів Риму.

15. Європа: загальна війна

Столітня війна є основним прикладом загальної війни, яка проводилася в середні віки, фактично знищуючи вік лицарства. Через те, що сила монархії виникла через податки, і сторонні сторони орієнтувалися на селянство, яке зобов'язане своїм ворогам. Як наслідок, багато міст були знищені та знищені, а тисячі були вбиті або переміщені.

16. Вони не можуть розповісти, коли вони побиті

Після ряду французьких перемог, які ведуть англійську з Франції, битва за Кастильон знаменито вважається заключною битвою війни. Проте війна тривала ще 20 років, і ніхто не мав ніякої форми для справжнього бою.

17. Вони хотіли, щоб це було правдою.

Знаменита легенда прийшла з Столітньої війни щодо англійських довгих мешканців та витоків знаменитого англійського грубого пальця. Легенда полягає в тому, що якби стрільці були взяті в полон, французи відрізали б два пальці, необхідні для намалювання стріли. Тому, коли би виграли лучники, вони б'ють своїми двома пальцями на своїх побитих супротивників. Незважаючи на те, що це було так, воно взагалі не відповідає дійсності.

18. Що залишилося?

До кінця Столітньої війни все те, що англійці трималися від своїх завоювань, було містом Кале. Вони тримали його до 1558 року, коли французи нарешті повернули його назад.

19. Бачачи око-рицарі

Коли король Іоанн Богемія приєднався до своїх французьких союзників у Крісі, йому було не тільки 50 років, він був повністю сліпим. Проте він все ж хотів забарвлювати свій меч, тому він мав двох лицарів, котрі виставляли його конями і вести його в бій, щоб він міг взяти участь. Він був найвищим жертвою битви.

20. Ми були настільки близькими!

До 1419 року Генріх V та його армія опинилися за межами самого Парижа. Саме тоді французи вирішили, що переговори в порядку. Отримані переговори призвели до Труєцького договору, який визнав Генріха V як спадкоємця короля Карла VI у Франції, і вони запечатували угоду про шлюб між Генріхом і дочкою Чарльза, Катериною Валуа. Проблема полягала в тому, що Генріх V несподівано помер від дизентерії під час кампанії в 1422 році, за два місяці до смерті самого Карла. Його син, немовля, коли помер його батько, також не був людиною, коли його батько росла, а відновлення французького опору призвело до того, що англійці втратили все, що вони отримали.

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Юрій Ігорович
Додано
22 січня 2021
Переглядів
3512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку