Урок "Архітектура як будівельне мистецтво. Будинок для казкового персонажа".

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва на тему "Архітектура як будівельне мистецтво. Будинок для казкового персонажа".
Перегляд файлу

Урок: образотворче мистецтво

Клас: 4

Тема: Архітектура як будівельне мистецтво. Будинок для казкового персонажа.

Мета уроку. Ознайомити учнів з мистецтвом архітектури, видами та основними принципами архітектури; вчити створювати різні архітектурні образи; застосовувати отримані знання на практиці; розвивати творчу і пізнавальну активність, асоціативно-образне мислення, уяву та фантазію; розвивати виконавські вміння, увагу, стимулювати прагнення до поглиблення знань; виховувати естетичне сприйняття світу і мистецтва; стимулювати художньо-творчу діяльність.

Обладнання:

— проєктор, комп’ютер, екран, слайд-шоу;

— альбом, простий олівець, гумка, пензлі, гуаш, склянка;

— зошити-альбоми;

— література: Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М.І. Резніченко, С.І. Трач. — Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2015. — 142 с.; Програма «Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011».

Хід уроку

I. Стимулювання і мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Намалюю дім зелений

На сосновій гілці.

Там доволі буде шишок

Взимку шустрій білці.

Намалюю синій дім,

Сині всі кімнати.

Восьминіг в будинку цім

Стане проживати.

А в убранні крижанім

Намалюю білий дім.

Він для вас, звірятка, —

Ведмежата й зайчатко.

Чорний дім змалюю я,

Двері на засові.

Аж до ночі тут щодня

Будуть спати сови.

А тепер червоний дім

Намалюю швидко.

Хай живе принцеса в нім,

Мов червона квітка.

Я. Аким

— Як ви гадаєте, що ми будемо сьогодні малювати на уроці?

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя.

У сиву давнину люди селилися там, де було тепло, поблизу води. Вони не будували для себе осель. Але поступово почали заселяти й холодні місцевості, отже, потерпали від негоди. Тому змушені були зводити собі житла, котрі можна вважати першими архітектурними спорудами. Головною їх особливістю є створення внутрішнього простору, який використовували по-різному: як житло, крамницю, школу, театр, храм.

Огляньте класну кімнату, згадайте власний будинок, у якому живете, та інші архітектурні споруди. Подумайте, за допомогою чого у будівництві внутрішній простір будівлі відокремлюють від зовнішнього. Звичайно ж, це — стіни, вікна, двері. А зверху — дах, покрівля. Крім того, великі споруди перекривають склепіннями, банями. Будівництво великого будинку розпочинають з риття котловану. Потім у ньому кладуть фундамент, на якому буде зводитись будинок. Однак для того, аби будівля стала справжньою архітектурною спорудою, дуже важливо, щоб вона викликала в людини якісь почуття, не залишала її байдужою. Такі будинки творять талановиті люди — архітектори.

2. Словникова робота.

Житлові будинки, господарські, промислові й громадські будівлі, меморіальні споруди називають архітектурою.

Архітектура відома з давніх-давен, ще з тих часів, коли люди почали будувати собі житло.

Які матеріали використовували у будівництві? Різноманітні. Наприклад, у степових поселеннях України, де були глиняні грунти, люди охоче зводили житла з сирцевої (невипаленої) цегли. Такі будівлі називалися мазанками. їх покривали солом’яними стріхами.

— Як ви вважаєте, навіщо люди зводять будинки?

Будинки захищають людину від несприятливих природних умов, людині зручно в них жити, там вона почувається у безпеці.

Цікаві форми, розмір, забарвлення, матеріал, з якого вони споруджені, оздоби будинків викликають у нас певні почуття.

Ще в давнину було сформовано основні вимоги до архітектури: міцність, корисність, краса. В усі часи при будівництві брали до уваги, що споруда насамперед повинна відповідати своєму призначенню, бути стійкою, міцною і мати гарний вигляд.

3. Робота з підручником (с. 54-55).

Опрацюйте статтю підручника.

— Що таке архітектура?

— Що називається екстер’єром?

— Які фахівці працюють над створенням архітектурної будівлі?

4. Пальчикова гімнастика.

III. Творча робота дітей.

1. Творче завдання.

Керуючись своєю уявою, створіть ескіз казкового будинку. Спробуйте передати у малюнку характер господаря цієї оселі, розповісти про його інтереси, спосіб життя тощо. Подивіться, як це зробили казкові майстри. (Презентація «Будинок, в якому живе казка»),

2. Пояснення до творчого завдання.

Техніку виконання ескізу оберіть за бажанням:

1) живопис (гуаш);

2) ліпний рельєф (робота з пластиліном).

Послідовність виконання роботи:

— Визначення характерних особливостей господаря будинку.

— Композиційне розміщення зображення.

— Технічні особливості виконання роботи.

IV. Виставка й оцінювання дитячих робіт.

V.   Підсумок уроку.

— Чи вдалося вам створити будинок для казкового героя?

— Чи подобається вам власна робота?

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Резніченко М.І., Трач С.К)
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
1436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку