Урок "Брейн-ринг на тему "Кліматичні умови та ресурси України""

Про матеріал
Тема уроку: Кліматичні умови та ресурси України. Мета уроку: підготувати здобувачів освіти до тематичного оцінювання за допомогою ігрових технологій, узагальнити та систематизувати їхні знання. Для розвитку креативності та інтелектуального потенціалу я запропонувала проблемні ситуації, в яких діти мали можливість проявити свою ініціативу та дати відповіді на нестандартні запитання, які б влаштовували всю групу. Такі завдання допомагають сформувати в дітей єдину природничу картину світу. Для розвитку системного та критичного мислення на уроці було створено атмосферу пошукової діяльності та моделювання екологічної ситуації. За допомогою методу «Павутинка» діти назвали причини забруднення та «розплутали» її, знайшовши вихід з цієї проблеми. Для того, щоб сформувати в дітей активну життєву позицію та дати можливість генерувати оригінальні ідеї та висловити власну точку зору, я використала методи «Знайди позицію» та «Фішбоун». Врахувавши особистісно-орієнтований підхід та диференційоване навчання, 3-ій групі було дано творче індивідуальне завдання скласти «кліматичний пазл» «Сезонні особливості клімату». Щоб сформувати в дітей екологічну свідомість, я використала такі наскрізні змістовні лінії, як «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Здоров’я і безпека». На уроці було використано інтерактивну дошку, столи для «Брейн-рингу» та навчальні карти.
Перегляд файлу

Урок «Брейн-ринг»

Тема уроку: Кліматичні умови та ресурси України.

Мета: узагальнити та систематизувати знання  учнів про клімат і кліматотвірні чинники та особливості кліматичних умов і ресурсів України;

розвивати критичне мислення, знаходити причинно-наслідкові зв’язки; розвивати вміння працювати з кліматичною картою;

формувати систему екологічних знань;

за допомогою елементів цікавої географії збуджувати інтерес до вивчення предмета.

Тип уроку: узагальнення, «Брейн-ринг».

Обладнання: на уроці було використано інтерактивну дошку, столи для «Брейн-рингу» та навчальні карти.

Структура уроку:

  1. Організація класу.
  2. Цілі та очікувані результати.
  3. Бліц-турнір.
  4. Конкурс «Відгадай».
  5. Створення проблемної ситуації.
  6. Сенкан.
  7. «Займи позицію».
  8. Модель навчання «Перевернутий клас».
  9. Домашнє завдання. Метод «Фішбоун».

 

Організація класу

 Учні класу діляться на три групи. Перша та друга групи беруть участь у конкурсних змаганнях, а третя одержала творче індивідуальне завдання створити «кліматичний пазл» «Сезонні особливості клімату».

«Творча майстерка» (3 група):

 Учасники 3 групи створюють «кліматичний пазл» «Сезонні особливості клімату». На «кліматичному пазлі», за допомогою відбору інформації, потрібно відобразити: природні та кліматичні явища, які можна спостерігати в кожну пору року; які зміни відбуваються в житті рослин і тварин; які турботи є у людей у ту чи іншу пору року.

 

Цілі

  • розуміти основні поняття з теми "Клімат України" та використання кліматичних ресурсів на території України;
  • розвивати вміння працювати в групах, допитливість, вміння відстоювати власну думку, вміння працювати з кліматичною картою;
  • аналізувати дію кліматичних показників на території України, дані метеорологічних спостережень з інтернет ресурсів;
  • порівнювати особливості, кліматичні умови в різних частинах України;
  • досліджувати вплив людини на навколишнє середовище, кліматичні умови своєї місцевості;
  • виховувати позитивне ставлення до навколишнього середовища, інтерес до знань, почуття відповідальності за майбутнє держави, екологічне мислення.

 

Очікувані результати

Знаннєвий компонент:

  • називає та формулює основні кліматотвірні чинники, кліматичні показники, типи клімату;
  • наводить приклади небезпечних погодних явищ та їх наслідків;
  • пояснює дію кліматотвірних чинників.

Діяльнісний компонент:

  • характеризує особливості розподілу кліматичних показників на території України;
  • визначає за кліматичною картою особливості розподілу температури, повітря та опадів:
  • порівнює кліматичні умови своєї місцевості з іншими регіонами України;
  • аналізує погодні особливості різних регіонів України за допомогою інтернет-ресурсів.

Ціннісний компонент:

  • робить висновок про значення погоди для життєдіяльності людей.
  • оцінює можливості використання кліматичних ресурсів у різних сферах господарської діяльності в Україні та у побуті.

 

Бліц-турнір

  1. Що таке «клімат»?
  2. Які чинники впливають на клімат будь-якої території?
  3. У якому кліматичному поясі розташована більша частина території України?
  4. Які вітри переважають на території України?
  5. Що таке «альбедо»?
  6. Як називається наука, яка вивчає особливості клімату?
  7. Що таке вісь Воєйкова?
  8. Де в Україні випадає найбільша кількість опадів?
  9. Що таке кліматичні ресурси?
  10. Які ви знаєте кліматичні ресурси?
  11. Як зростає континентальність клімату в Україні?
  12. Де в Україні випадає найменша кількість опадів?
  13. Які несприятливі кліматичні явища відбуваються на Львівщині?
  14. Яку сонячну радіацію називають сумарною?

 

 

Конкурс «Відгадай»

 На екрані відбувається демонстрація слайдів з зображенням кліматичних понять (циклон, антициклон, бриз, роза вітрів, атмосферний фронт, смерч) в схемах та малюнках, які учні повинні розпізнати.

 

Створення проблемних ситуацій

  1. Міста Луцьк і Суми знаходяться на одній широті. Чому кліматичні умови цих міст відрізняються?
  2. Чому на південно-західних схилах Карпат випадає найбільша кількість опадів?

 

Сенкан

до термінів «клімат» і «погода»

  1. Іменник
  2. Два прикметники
  3. Три дієслова
  4. Фраза-висновок з чотирьох слів
  5. Іменник-синонім

 

«Займи позицію»

Чи можна назвати територію України кліматично комфортною?

За

Проти

 

 

Висновок:…

 

 

 

 

Модель навчання «Перевернутий клас»

 На сьогодні ви отримали завдання за допомогою онлайн-середовища самостійно ознайомитися з інформацією про причини забруднення атмосферного повітря у Львівській області.

 З кожної команди обирається декілька дітей для обговорення проблеми. Кожен з учасників називає причину забруднення атмосферного повітря в нашій області і за допомогою клубочка ниток передає слово іншому учаснику. В нас вийшла павутина, яку потрібно розплутати. А зробити це ви зможете, коли знайдете вихід з цієї проблеми. 

 

Домашнє завдання

За допомогою метода «Фішбоун» дослідіть і проаналізуйте вплив глобального потепління на територію України.

 

docx
Додано
18 березня 2021
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку