Урок. " Чим багатий мій рідний край? (Рослини)"

Про матеріал
Інтегроване заняття «Я досліджую світ» 2 клас Чим багатий мій рідний край? (Рослини)
Перегляд файлу

                                  Інтегроване заняття «Я досліджую світ» 2 клас

                                      Чим багатий мій рідний край?  (Рослини)

  Мета уроку: розширювати знання про різноманітність рослинного світу, про територію  

                       рідного краю,  про витинанку як вид народного мистецтва;

                       вчити розрізняти культурні і дикорослі;

                       вправляти учнів у поділі слів на склади;

                       навчити розрізняти культурні та дикорослі рослини переносити слова з

                       рядка в  рядок;

                       ознайомити з технікою виготовлення витинанки;

                       збагачувати словниковий запас учнів щодо тематики тижня;

                       розвивати навички виразного читання, зв'язне мовлення дітей, пам’ять,

                       фантазію, навички вільного спілкування;

                       виховувати повагу до свого рідного краю, почуття любові,

                       доброзичливість,

                       тактовність, патріотизм, любов до природи.

Очікувані результати навчання:

                      уміє переносити слова з рядка на рядок , працювати з картою своєї

                      області, вирізати витинанку;

                      знає райони області, у якій проживає;

                      сприймає  монологічне мовлення , усні репліки вчителя та однокласників,

                      доречно  реагує на усну інформацію в діалозі, поповнює власний

                      словниковий запас;

                      розповідає про те, що його вразило, спілкується з однокласниками,

                      об’єднується з  іншими дітьми в групи для спільної діяльності, підтримує

                      та ініціює діалог з теми,  яка цікавить;

                      розрізняє культурні та дикорослі рослини;

                      презентує результат власної творчої діяльності.

Обладнання: цеглинки LEGO, картки для індивідуальної та групової роботи, фото рослин.

                                                  Хід уроку

l. Організаційна частина

  1. Привітання

Діти з учителем утворюють коло і промовляють вітання.

- Доброго ранку! —

Ми друзям бажаєм.

- Доброго ранку! –

Батьків так вітаєм.

Доброго ранку

тобі і мені.

Щирі слова

нехай линуть рясні.

- Доброго ранку, Назаре!

- Доброго ранку, Улянко!

  1. Психогімнастика “Колір мого настрою”

-          З яким настроєм ви сьогодні прийшли до школи? Я вам пропоную взяти цеглинки LEGO того кольору, що відповідає вашому настрою. Подивіться одне на одного, посміхніться і подаруйте свій гарний настрій.

  1. Вправа “Чарівні окуляри”

Передаючи одне одному окуляри потрібно розказати тільки хороше, що ви бачите у своєму однокласникові.

ll. Основна частина

  1. Повідомлення проблемного запитання дня.

-          На сьогоднішньому уроці ми продовжуватимемо досліджувати територію рідного краю; дізнаємося чим багатий наш рідний край.

  1. Вправа “Очікування”

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття? Сподіваюся, ми разом проведемо цікаве, творче та корисне заняття, де кожен дізнається багато нового.

  1. Заповнення щоденних новин.

                    Дата …

                    Місяць…

                    День тижня…

                    День тижня за порядком…

        Погода…

        Опади…

        Помічник дня…

  1. Робота над віршем П.Воронька “Облітав журавель”. Читання  вірша учнем.

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

— Де найкращая земля? —

Журавель відповідає:

— Краще рідної немає!

-          Що для вас означає “рідний край“,    ”рідна земля”?

-          Які ще слова-синоніми можна підібрати?

-          Для кожної людини земля на якій вона народилася є святою. Кожен народ має свій рід. Значення цього слова означає “ряд” поколінь, які походять від одного “предка”. Ще в глибоку давнину жили на землі наші предки, вони залишили для нас велику спадщину.

  1. Побудова “асоціативного куща”

                       

                Рідний край

 

  1. Розповідь вчителя про рідний край. Робота з картою Полтавської області.

Полта́вська о́бласть (Полтавщина) — центром є місто Полтава. Утворена 22 вересня 1937 року. Розташована у середній частині Лівобережної України і, частково, на Правобережній Україні. Більша частина області лежить у межах Придніпровської низовини та Полтавської рівнини.

Площа — 28 748 км² , протяжність території з півночі на південь 213,5 км, а із заходу на схід 245 кмнаселення — 1 466 786 осіб.    Область налічує 4 райони та 16 міст, з яких шість — Гадяч, Горішні Плавні, Кременчук, Лубни, Миргород та Полтава — обласного підпорядкування. Полтавська область 6-а серед областей України за площею. На півночі межує з Чернігівською та Сумською, на сході з Харківською, на півдні з Дніпропетровською та Кіровоградською, на заході з Київською та Черкаською областями України.

-          Діти, розглянемо на карті райони нашої області. Скільки їх (4), назвіть. ( Кременчуцький , Лубенський, Полтавський і Миргородський)

-          У якому районі живуть ваші рідні?

-          З якої літери пишуться назви районів?

-          Запишемо речення , вставляючи пропущене слово.  Моя бабуся з дідусем  живуть  у …… районі.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Розв'язок проблемного питання

-          Діти, чи  мають свою територію рослини?

-          На яких територіях вони ростуть?

  1. Розвиток каліграфічних навичок

Поле, клумба, ліс, заказник, заповідник, сад, парк, город, дендропарк.

-          Пригадайте, як можна переносити слова їз рядка на рядок?

             Поділити слова для переносу і записати.

  1. Робота в парах.  Гра  “Розділи рослини на групи”

Розподілити рослин на дві  групи за спільною ознакою.

 

Висновок:  Рослини розподіляють на дві групи.(Культурні  та дикорослі).

Культурні це рослини, що вирощують люди на полях, городах, у садах. (Картопля, пшениця, помідори,огірки, соняшники, черешні)

Дикорослі - рослини, за якими ніхто не доглядає, ніхто не садить, вони ростуть самі. (Дзвоники, кульбаба, клен, ромашка, жалива, подорожник)

  1. Дослідження в групах.

Завдання: записати за зразком назви культурних рослин, розподіляючи їх на три групи  - дерева, кущі , трави.

   

              Культурні рослини

 

                Дерева

                   Кущі

                    Трави

 

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

      2. 

      2. 

  1.  

      3.

      3.  

12. Витинанка -  народний вид мистецтва  українців.

Рослини для людей є не тільки продуктами харчування, але  декоративними прикрасами житла. «Витинати» означає дослівно «вирізати», тому назва говорить сама за себе. Витинанка — це орнаментальна прикраса житла, яка витята (вирізана) за допомогою ножа або ножиць з паперу (як білого, так і кольорового). Такі вироби в Україні здавна використовували для декорування різних куточків оселі, а саме стін, полиць, печі тощо.

        Витинанки – це вирізані з паперу фігури або орнамент, які використовуються як самостійну декоративну прикрасу або в якості оригінального доповнення до тематичних святкових плакатів або стенгазетам.

        Перенести контури витинанки на папір не складно, якщо використовувати готові шаблони, схеми. Контурне обрізання дозволяє передати навіть найскладніші ділянки на картинці, частини орнаменту.

        Особливо ефектно виглядають ажурні листя, вирізані з паперу. Такий декор буде доречним в якості прикраси шкільного класу.

14. Практична робота. Вирізання осінніх листочків у техніці  витинанки.

 

15. Підсумок уроку. “Щоденні 5”. Робота у Щоденнику вражень.

Обрати одне з речень і продовжити його. Занотувати свої враження у Щоденнику вражень.

Сьогодні я дізналася(вся) про…

Я навчилася(вся)...

У мене вийшло…

Мені було цікаво дізнатися про…

Я навчилася(вся)...

Мене здивувало те, що…

 

 

 

 

                        Використані інтернет ресурси:

 

 

https://goodhouse.com.ua/poradi/14019-osinni-vitinanki-osinnye-listya-kviti-gribi-dereva-yabluka-ptaxi-bilki-izhachka-z-parasolkoyu-xmari-xmarinki-ovochi-frukti-vitinanka-divchina-krasunya-osin-gorobina-na-vikna-z-paperu-sxemi-t.html

https://zelenasadyba.com.ua/dim-i-podvirya/shho-take-vytynanky-ta-yak-yih-zrobyty.html

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C

http://shliahtyntsi-school.edukit.te.ua/nova_ukrainsjka_shkola/rankovi_zustrichi/

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=13000

docx
Додано
28 серпня 2023
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку