Урок "Цифрова творчість. Використання штучного інтелекту в освіті."

Про матеріал
Розробка уроку для представлення досліджень, що робили учні в створених групах щодо вибраних ШІ. Вони досліджували інтерфейс вибраного Штучного Інтелекту, як в ньому працювати - описували алгоритм. За допомогою створеного алгоритму створювали результат виконання. Робили висновки, де можна використовувати даний ШІ в навчанні, освіті.
Перегляд файлу

 

 

Коротка Ольга Борисівна

учитель інформатики,

вчитель-методист

Запорізького колегіуму «Елінт»

м.б.: +380687374129

e-mail: korotky.olga@gmail.com

10 клас.

Тема: Цифрова творчість. Використання штучного інтелекту в освіті.

Мета:

навчальна: Формування учнівських навичок та розуміння цифрової творчості та використання штучного інтелекту в освітньому процесі. Формувати  вміння розпізнавати можливості та області застосування штучного інтелекту в освіті.  Визначати ключові принципи цифрової творчості та її вплив на розвиток освіти. Аналізувати конкретні приклади використання штучного інтелекту в освіті та їх вплив на навчальний процес. Застосовувати цифрові інструменти для розвитку власної творчості та виконання навчальних завдань. Розуміти етичні аспекти використання штучного інтелекту в освіті та визначити можливості ризиків та переваг. Формувати вміння працювати в хмарі колегіуму зі  спільними онлайн-документами, діджитал інструментами, віртуальним класом. Формувати життєву компетенцію учнів у глобальному інформаційному просторі.

що розвиває: Розвиток творчого та критичного мислення учнів шляхом ознайомлення з можливостями цифрової творчості та використанням штучного інтелекту в освіті, виявлення і вираження своєї творчості за допомогою цифрових інструментів та технологій. Розвиток навичок аналізу, оцінки та саморегуляції в контексті використання цифрових інструментів.

виховна:  Самостійно використовувати цифрові ресурси для вирішення творчих завдань та проблем. Взаємодіяти з іншими учнями для спільного створення цифрових творчих проектів. Розрізняти різноманітні аспекти цифрової творчості та розуміти, як штучний інтелект може підтримати та збагатити цей процес.

 

Тип уроку: комбінований.

Форми роботи: пошукова, індивідуальна практична робота; робота в групах.

Методи і методичні прийоми:

-          відкритого оцінювання;

-          експериментальне навчання;

-          кейс-метод;

-          проектна діяльність;

-          практичні демонстрації;

-          обговорення етичних питань.

Обладнання та онлайн-сервіси(діджитал інструменти): мультимедійний комплекс, комп’ютери,  мережа Інтернет;

онлайн-сервіси хмарного середовища GSuit колегіуму, Google Клас,  діджитал інструменти: https://naurok.com.ua/test/ (тести для актуалізації знань), https://www.mentimeter.com (для рефлексії),  https://jamboard.google.com (віртуальна дошка для завдань та висвітлення результатів роботи команд), https://classroomscreen.com/ (запуск таймера для контролю роботи груп).

 

Міжпредметні зв’язки: музика, мистецтво.образотворче мистецтво.

Дидактичний матеріал: Завдання для кожної групи (Додаток 1), Таблиці оцінювання свого проекту та проектів інших груп за вказаними критеріями (Додаток2)  Підсумкова таблиця оцінювання результатів (Додаток 3 ), Шаблони аркушів на віртуальній дошці для представлення результатів в групах, Тести для перевірки знань. Презентація для уроку.

Хід уроку

І. Організація навчання ( 1 хв).

II. Актуалізація та оцінювання опорних знань (9 хв)

На попередньому уроці ви об’єдналися в групи по три учні.

 

Кожна група випадковим чином вибрала ШІ для дослідження та завдання і критерії оцінювання.

Зірочка

https://creator.nightcafe.studio/

Веселка

 https://boomy.com/

Клауди

 https://playgroundai.com/

Козаки

 https://lexica.art/

 

       Щоб перевірити свої знання щодо того,  які інновації інформаційного світу найпопулярніші саме зараз  пройдіть  тестування. Керівники груп вибирають номер тесту і проходять його за посиланням. Оцінки за тестування учні переставляють в таблицю результатів у доданий до завдання файл Підсумкова таблиця оцінювання за урок.xlsx у стовпчик з назвою Оцінка за тестування.

  1.      Великі дані: https://naurok.com.ua/test/start/2523543
  2.      Штучний інтелект: https://naurok.com.ua/test/start/2523555
  3.      Машинне навчання: https://naurok.com.ua/test/start/2523595
  4.      Нейронна мережа: https://naurok.com.ua/test/start/2523618
  5.      Глибинне навчання: https://naurok.com.ua/test/start/2523626

       Оцінювання. Перегляд  таблиці результатів тесту. Формувальне оцінювання. (2 хв.)

ІІІ. Визначення теми та завдань уроку. (3 хв)

Тема уроку: «Цифрова творчість. Використання штучного інтелекту в освіті».

Мета цього уроку Проаналізувати приклади використання штучного інтелекту в освіті та їх вплив на навчальний процес.

Щоб розкрити дану тему, кожна група виступить з результатами своїх досліджень.

IV. Захист міні проекту групами (5хв. кожна=20 хв.)

Кожна група виступає, інші групи уважно слухають, задають запитання і оцінюють в таблиці оцінювання. Оцінювання здійснюють керівники команд в таблиці оцінювання даної команди (Додаток 2) , а потім оцінка переноситься в Загальну таблицю оцінювання Підсумкова таблиця оцінювання за урок.xlsx. (Додаток 3).

V. Робота учнів в групах(3хв+4х1хв на демонстрацію=7 хв.)

Кожна група повинна висловити свою думки, щодо можливості ризиків використання ШІ в навчанні та освіті.  Кожна група розміщує свої думки (коротко) на  спільній віртуальній дошці Jamboard. Посилання  https://jamboard.google.com/d/1R9Zr5DnT-pXbL3vZ7ckhhyUbThyGrybhBdf4j6jVUhI/edit?usp=sharing  додане на даний сервіс до віртуального класу. Для кожної команди на дошці  відведенні аркуші з назвою групи.

 

 

 

На виконання завдання дається 7 хвилин.

Вчитель на панелі за допомогою діджитал-інструменту https://classroomscreen.com/ запускає таймер на 3 хвилин. Далі представник кожної групи демонструє  результати на дошці по1 хв на групу..Цю роботу оцінює незалежний експерт, якого призначає вчитель, або сам вчитель.

 

VI. Підбивання підсумків. Чи досягли мети уроку? Чи можна переглянуті ШІ використовувати для підготовки домашніх завдань і з яких предметів?(2 хв+3 хв)

       Домашнє завдання в віртуальному класі. Зайдіть на сайт https://scribblediffusion.com/ (Дифузія каракулів). Перетворіть свій ескіз на вишукане зображення за допомогою ШІ. Зробіть скриншот результату. Додайте його до завдання. В онлайн документі обґрунтуйте де в освіті можна використати цей ШІ. 

 

       Рефлексія (3 хв)

Для проходження рефлексії учні переходять  на www.menti.com та використовують код 4679 6819 або https://www.menti.com/alnkfehp5ff6 або QR код.

Уроках


Додаток 1

Завдання для роботи в групах.

  1.                В Інтернеті знайти інформацію про вибраний групою ШІ.
  2.                Зареєструватися на вибраному сайті.
  3.                Переглянути інтерфейс ШІ, його можливості та інструменти.
  4.                 Створити алгоритм роботи з ШІ.
  5.                Використовуючи створений алгоритм, створити  свій витвір, за допомогою ШІ. Завантажити його на свій пристрій.
  6.                Зробити висновки: де і як можна використовувати даний ШІ для навчання, в освіті. 
  7.               Оформить результати дослідження в вигляді презентації.

 

Критерії оцінювання

 

№ п/п

Критерії

Бал

Максимально

42

1.

Інформація в презентації зрозуміло і чітко характеризує ШІ

0-3

  1.                 

Описані можливості та інтерфейс ШІ

0-3

  1.                 

Алгоритм роботи з ШІ описано чітко і зрозуміло

0-3

  1.                 

В презентації представлений власний витвір в ШІ і його характеристика.

0-3

  1.                 

Висновки обґрунтовані та зрозумілі.

0-3

  1.                 

Титульний слайд оформлений правильно(тема дослідження, автори)

0-3

  1.                 

Кожен слайд має заголовок.

0-3

  1.                 

Текст на слайдах розміщений в вигляді тез.

0-3

  1.                 

Слайди не перевантаженні текстом.

0-3

  1.             

Малюнки на слайді відповідають змісту слайда.

0-3

  1.             

Єдиний стиль оформлення.

0-3

  1.             

Дизайн підібраний до тематики презентації.

0-3

  1.             

Оформлення не відволікає від змісту

0-3

  1.             

Вказані використанні джерела

0-3

 

Характеристики балів:

0 – даний критерій відсутній;

1 – даний критерій виконаний, але менше 50%

2  даний критерій виконаний  > 50%, але < 100%

3 – даний критерій виконаний на 100%.

Переведення балів в оцінку:

Оцінка=Сума балів/3,5

 


Додаток 2

Таблиця оцінювання результатів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 3

Підсумкова таблиця оцінювання

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку