Урок Де міститься вода? Мої досліди. Які властивості має вода? Чому нам потрібна вода?

Про матеріал
Урок складений за програмою О. Савченко. Мета уточнити і розширити уявлення дітей про воду в природі та її значення; ознайомити їх із властивостями води, колообігом води в природі; розвивати дослідницькі навички, вміння робити висновки; виховувати бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок Я досліджую світ

Клас 1

Вчитель Мірченко О.В.

Тема. Де міститься вода? Мої досліди. Які властивості має вода? Чому нам потрібна вода?

Мета. уточнити і розширити уявлення дітей про воду в природі та її значення; ознайомити їх із властивостями води, колообігом води в природі;  розвивати дослідницькі навички, вміння робити висновки; виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання мультимедійна презентація, підручник Грущинська І.В. , Хитра З. М, Дробялко І.І. «Я досліджую світ» 1 клас

Хід уроку

І. Організація класу. Постановка проблеми.

1. Гра «Компліменти» (І слайд)

- Діти, що таке «комплімент».

Компліме́нт – це особлива форма похвали, поваги, визнання або захоплення, люб'язності, приємні слова. Компліменти допомагають встановлювати добрі стосунки з іншими людьми.

Учні сідають в коло, беруться за руки. Гру починає учитель. Він обертається до одного з учнів і, дивлячись йому у вічі, говорить кілька добрих слів або хвалить за щось. Учень повинен відповісти: «Дякую, мені дуже приємно!». Потім він дарує комплімент своєму сусідові і так по колу. Запитайте, що вони відчували. Чи було їм приємно? Чому люди люблять компліменти?

2. Вправа «Комплімент краплині» (ІІ слайд)

- Діти, а давайте скажемо крапельці комплімент.

- Про що ви хотіли б запитати краплину? (Де є вода в природі? Якою буває вода в природі? Як мандрує вода? Що станеться, якщо не буде води? Навіщо потрібна вода? Як берегти воду?).

          

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке природа?
  • Закінчить речення. Умовно природу поділяють на...

Гра «Все на місці»

  • Виберіть для предмета місце з поясненням: «Я вважаю … тому що…»

(Учні з поясненням розкладають відповідні малюнки)

Фенологічні спостереження

Гра «Закінчи речення»

  • Зараз пора року…
  • ЇЇ місяці називаються…
  • Цей місяць зветься…
  • У живій природі відбуваються такі зміни:

*люди…;

*тварини…;

*рослини…

- У неживій природі:

*сонце…;

*вода…;

*земля…

ІІІ. Обгрунтування навчання. Постановка проблеми. (ІІІ слайд)    

 

   

  • Скажіть, чого не вистачає на цих картинках? Який колір ви обрали, щоб домалювати воду?
  • А який же колір вода має насправді?

«Обери позицію»

 

Блакитний                                               Прозорий

 

 

                                  Зелений

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

Очікування.

  • Сьогодні дослідниками будете ви самі, а допомагати нам будуть краплинки.
  • Чого ви очікуєте від уроку?

V. Сприйняття й осмислення нового матеріалу.

Дослідницька робота «Властивості води»

Дослід 1.

На столі – склянка з водою і камінь.

  • Чим вода відрізняється від каменя? (Камінь твердий, його можна взяти в руки, покласти на стіл, кинути. Від цього він не зміниться у формі.)
  • Чи має вода яку-небудь форму? Чи можна покласти її на стіл, як камінь? (Ні, вода потече, розіллється, вона рідка.)
  • Які ще рідини, крім води, ви знаєте?

Висновок: вода, як інші рідини, легко змінює свою форму, набуваючи форму посудини, в якій знаходиться.

Після кожного висновку учитель відкриває відповідну частину схеми, додаючи нові властивості води. (ІV слайд)

рідина

                                              не має         не має                прозора,

                                        форми        запаху              без кольору

 

може бути

твердою                                 ВОДА

                                                                                        розчинник

 

може бути                                                                         мандрівниця

газоподібною              

                                        потребує           потрібна

                                      дбайливого          всьому

                                       ставлення            живому

                                        

Дослід 2.

На столі – вода, молоко, одеколон, олія.

  • Порівняйте воду з молоком. (Вода прозора, безбарвна. Молоко біле.)
  • Спробуйте відчути запах рідини.

Висновок: чиста вода не має запаху, прозора, безбарвна.

  • Чому вола в річках, морях, озерах має синій, блакитний,  зелений кольори, якщо дивитись з неї з відстані? На це запитання дасть відповідь енциклопедія.

ХВИЛИНКА – ЦЙКАВИНКА

  • Сонячне світло, відбиваючись від днища, надає воді різних відтінків синього кольору. Колір води може змінюватись залежно від неба, яке відбивається в ній: у похмурий день вода сіра, під час сходу і заходу сонця набуває червоного відтінку, а освітлена місячним сяйвом, вона стає сріблястою. Колір водойм можуть змінити також рясні водорості.

 

Дослід 3.

На столі -  чотири склянки з водою, сіль цукор, чай, нерозчинна кава.

  • В одну із склянок, я вкину цукор, а в іншу – сіль. Що відбулося із цукром і сіллю? (Вони розчинилися у воді.)
  • Як у цьому переконатися?
  • У третю склянку я покладу чай , а в четверту – каву? Чи розчинилися чай і кава? (Ні, вони осіли на дно.)

 

Висновок: вода – розчинник. Ми переконалися, що деякі речовини розчиняються в воді, а інші – ні.

 

Практична робота «Вода потрібна всьому живому»

  • Домалюйте воду. За допомогою малюнків дайте відповіді на питання:
  • Де зустрічається вода в нашому житті?
  • Чи могли б ми прожити без води?

 

Прогнозування

  • Спробуйте на мить уявити собі життя без води. Щоб сталося б?

Гра «Кому потрібна вода». (Vслайд)

 

 

 

 

Висновок: вода потрібна всьому живому

 

Робота в парах.

  • А як людина використовує воду і як вода працює на людину, ви з’ясуєте самі.

Кожна пара отримує малюнок і озвучує. Колективне складання «павутинки». Один учень робить висновок.

  • Ми дізнались, вода працює на людей, допомагає їм жити. Про що, у свою чергу повинні пам1ятати люди?

Висновок: люди повинні оберігати воду.

 

Робота за підручником

Учні, які швидко читають, знайомлять дітей із статтею «Як берегти воду».

Прислів’я про воду

  • Поясніть, як ви розумієте прислів’я про воду.

*Закрути міцніше кран, щоб не витік океан.

* Чиста вода - для хвороби біда.

* Вода – це здоров’я, вода – це краса, вода – це цілюща ранкова роса.

 

Фізкудьтхвилинка

  • Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаємо,

У травиці позбираємо.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

Робота над загадками

  • А чи може бути вода твердою?
  • Послухайте загадки.
  • Росте вона вниз голово.

Не літом росте, а зимою.

А сонце її припече,

Заплаче вона й потече. (бурулька)

  • Прозорий, як скло, та вставиш у вікно. (лід)
  • Білий, а не цукор, не має ніг, а йде. (сніг)
  • На що перетворюється лід і сніг, коли їх нагріти?

Висновок: вода може перебувати у твердому стані.

  • Поміркуйте, куди зникають калюжі влітку, коли після дощу вигляне сонечко? (вода випаровується)
  • Правильно. Це доводить такий дослід. Я змочу ганчіркуводою і протру дошку. Що відбувається? (дошка висихає)
  • Що сталося? Чому?
  • Які ще приклади води в газоподібному стані ви можете навести?

Висновок: вода може бути в газоподібному стані.

 

  • Подумайте і скажіть, звідки береться вода?
  • А зараз подивіться мультфільм «Подорож краплинки води» і скажіть, чому воду називають мандрівницею?


https://www.youtube.com/watch?v=i3WyXdCzGrU

V. Узагальнення і систематизація знань. 

- Чому ж воду називають мандрівницею?

- Намалюйте чарівні перетворення краплинки.

 

VІ. Підбиття підсумків.

Рефлексія. Гра «Так чи ні»

  • Якщо ви згодні із твердженням, піднімайте руки, якщо ні – руки лежать на парті.
  • Природа – це все те, що нас оточує і не зроблено руками людини.
  • До неживої природи відносяться рослини, тварини, людина.
  • Вода – це рідина синього кольору.
  • Вода може бути в твердому, рідкому та газоподібному стані.
  • Вода – прозора, безбарвна, без запаху.
  • Вода зовсім не розчиняє речовини.
  • У природі весь час відбувається перетворення води з одного стану в інший.
  • Вода – це життя.

Закінчіть речення.

Цей урок мене навчив…

docx
Додано
23 грудня 2022
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку