Урок : "Ділення з остачею "

Про матеріал
Формувати вміння розв'язувати вправи, що передбачають дію ділення. Сформувати вміння виконувати ділення з остачею, вивчити компоненти при діленні з остачею. Показати практичне застосування дії ділення та ділення з остачею
Перегляд файлу

Тема:  Ділення з остачею

Мета: Формувати вміння розв’язувати вправи, що передбачають  застосування дії ділення            Сформувати вміння виконувати ділення з остачею, записувати результат такого ділення ; домогтися засвоєння компонентів дії ділення з остачею.

  Розвивати вміння застосовувати власний досвід у нових ситуаціях, математичну компетентність ( уміння оперувати числовою інформацією), соціальну та громадянську компетентність ( вміння висловлювати власну думку, слухати )

   Сприяти вихованню відповідальності, уважності, дисциплінованості.

Тип : комбінований

Обладнання : зошити, підручники, дидактичний матеріал, листи самооцінки.

Методи і прийоми : бесіда, розповідь, вправа « Мікрофон», колективна  та  самостійна робота.

Очікувані результати : - виконають вправи, що передбачають дію ділення; ділення з остачею;

  •   запам’ятають компоненти дії ділення з остачею
  •  навчаться знаходити ділене, якщо відомі дільник, неповна частка, остача.

                                                  Девіз:  Знання тільки тоді варті, коли їх можна            

                                                                застосувати на практиці.

                        Хід уроку

 1. Організаційний момент

      Учні по черзі промовляють : « Я, ти,, він, вона – всі ми дружна сім’я»

     Вчитель : Тому на уроці ми будемо дружніми, відповідальними, дисциплінованими. Та дотримуватися правил спілкування, а саме :

  • Поважати один одного;
  • Не перебивати, дати можливість висловити власну думку ;
  • Бути активними на уроці;

Девізом нашого уроку буде такий вислів : « Знання тільки тоді варті, коли можна їх застосувати на практиці».  Як ви розумієте даний вислів ?  ( вислови учнів )

 2. Актуалізація опорних знань

Вчитель: Протягом уроку, ми будемо виконувати різні завдання, та оцінювати свою роботу. Щоб не розгубити отримані дані пропоную їх фіксувати в листах самооцінки, відразу після виконаного завдання.

                    Запишемо в зошиті дату. На перерві я переглянула ваші домашні завдання і в листі самооцінки всі можуть виставити за даний вид роботи по 1 балу.

                 Наше завдання на уроці : перевірити знання, вміння з вивченої теми ; отримати нові знання ; застосувати отримані знання на практиці.

Пропоную розпочати свою роботу 1  вправою « Мозковий штурм»

а : в = с                   а : 1           а : а            0 : а        а : 0  - учні аналізують

264 : 2                  500 : 50                   1400 : 700                90 : 3              484 : 4                 360 : 120

60 : 20                 640 : 160                 280 : 40                     8600 : 20 – усний рахунок ( по 1 балу )

2. « Самостійна робота» - різнорівнева

* Всього    - 4200 мішків                                          * Цукерки – по 120 грн

 1 мішок -     50 кг                                                       Печиво - ? в 3 рази дешевше за цукерки

 1 авто  - 5 т                                                                  Скільки коштує 5 кг такого печива ?

Кожне авто – 6 рейсів                                                1) 120 : 3 = 40 (грн. ) коштує 1кг печива

Скільки потрібно автомобілів                                  2) 40 * 5 = 200 ( грн. )

  на перевезення вантажу ?                                     Відповідь : 5 кг печива коштує 200 грн

  1. 5000 : 50 = 100 ( шт )  мішків перевезе 1 авто за 1 рейс
  2. 100 * 6 = 600 ( шт ) мішків перевезе одне авто за 6 рейсів
  3. 4200 : 600 = 7 ( шт )

 Відповідь : Потрібно 7 автомашин, щоб перевести 4200 мішків

Учні обговорили розв’язки задач, виставили бали до листів самооцінки

 3. Пояснення нової теми

Вчитель зачитує задачі, учні усно їх розв’язують

  • 1 пачка морозива коштує 15 грн, купили 4 пачки. Та залишилось 8 грн. Скільки було грошей спочатку ?
  • Всього було 34 грн, 1 зошит коштує 6 грн. Скільки було куплено зошитів ?
  • Всього в сувої 25 м тканини. На пошиття 1 костюма потрібно 3м.  Скільки буде  пошито костюмів ?

Кожна задача має залишок, в математиці це остача. Отже темою нашого уроку буде : Ділення з остачею.

( діти в зошит записують тему уроку )

На прикладі         7 : 2 = 3 ( ост. 1 )   вчитель пояснює назв елементів, дається формула  а :   в =  g  (ост. r)

Підвести учнів до приклада:  а : 5 = 4 ( ост. 2 ) – учні аналізують, та за зразком обчислюють :

        а : 9 = 8 ( ост. 5 )                а : 16 = 5 ( ост 10 )                а : 14 = 8 ( ост. 7 )   ( бали до листа )

Робота з таблицею

 Ділене

   а

ддд

          Неповна частка

                  

      Остача

           r

   29

  32

 78

имммпе

            4

            5

           9

             

 

          1

          2

          8

Учні заповнюють пропущені слова, букви, цифри. Після заповнення іде обговорення результатів

Колективна задача   ( показати учням практичне застосування ділення з остачею ) будуємо клітку для кролів. Потрібно 8 кусків дроту по 12 м. В одній бухті 50 м. Скільки нам потрібно бухт дроту купити ?

  1. 12 * 8 = 96 ( м ) всього потрібно дроту
  2. В одній бухті 50м, отже нам потрібно купити 2 бухти, 50 * 2 = 100 ( м )
  3. 100 – 96 = 4 ( м ) залишок

 

Колективна задача : Потрібно пофарбувати підлогу в  кімнаті , розміри якої 3м та 4м. Відомо, що на один метр квадратний витрачається 200г фарби. Коробку якої ваги слід купити ?

Відбувається обговорення задачі, учні дійшли висновку, що слід купити 3 кг коробку фарби та залишок становитиме 600г.

 4.Підсумок уроку

  1. Самооцінка
  2. Аргументація оцінювання вчителем
  3. Рефлексія
  4. Домашнє завдання п. 14, № 442, 452( додатковий  № 450 )

Вид роботи

Можливі бали

 Мої бали

1.

Домашнє завдання

1

 

2. 

«Мозковий штурм»

2

 

3.

Самостійна робота

2  /  4

 

4.

Обговорення нової теми

1

 

5.

Робота з таблицею

1

 

6.

Задачі практичного змісту

1

 

 

 

8  /10

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку