Урок для 6 класу НУШ на тему: "Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Динаміка образу Скруджа."

Про матеріал
Урок на тему: "Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва та ознаки фольклору у творі." допоможе сформувати наступні компетентності: 1. Предметні: з’ясувати динаміку образу Скруджа, його переродження, методом фото-квесту, гри «У глибині тексту» ознайомитись з жанром твору, композицією повісті, сюжетом, дати характеристику головного героя до подорожі і після, розвивати уміння працювати з цитатним матеріалом, розвивати навики дослідницької роботи, виховувати необхідність самовдосконалення; 2. Ключові: розвивати зв’язне мовлення здобувачів освіти, навички виразного читання, інсценування, виділяти ключові епізоди у тексті, уміти висловлювати свої думки, аргументувати їх, виховувати гуманізм, пошану до загальнолюдських моральних цінностей.
Перегляд файлу

Тема:Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва та ознаки фольклору у творі.

      Мета:  формування компетентностей:

предметні: з’ясувати динаміку образу Скруджа, його переродження, методом фото-квесту, гри «У глибині тексту» ознайомитись з жанром твору, композицією повісті, сюжетом, дати характеристику головного героя до подорожі і після, розвивати уміння працювати з цитатним матеріалом, розвивати навики дослідницької роботи, виховувати необхідність самовдосконалення;

ключові: розвивати зв’язне мовлення здобувачів освіти, навички виразного читання, інсценування, виділяти ключові епізоди у тексті, уміти висловлювати свої думки, аргументувати їх, виховувати гуманізм, пошану до загальнолюдських моральних цінностей.

Методично-дидактичне забезпечення: портрет Діккенса, ілюстрації до повісті «Різдвяної пісні у прозі», англомовна версія українського "Щедрика" у виконанні Вашингтонського хора, звуки дзвонів на Різдво.

Матеріали фото-квесту на тему «Різдвяна пісня у прозі», мультимедійний

                 супровід для дослідницьких груп.

Тип уроку: комбінований;

 

                                          Епіграф: 1) Людина ціниться по тому,

                                                           Що вона зробила, що могла.

                                                         Скільки сил у неї вистачало,

                                                                 Щоб на світі більше щастя стало.

                                                                                                     Ч.Діккенс

 

                                                        2) Не гроші роблять людину

                                                Щасливою,а людяність.

                                                                                                      Ч.Діккенс

                                                     Перебіг уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Слово вчителя.

    «Ці радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх – навіть бідних і знедолених – таких людей, як вони самі», - так писав про Різдво відомий англійський письменник Чарльз Діккенс.

    До чого прагне кожна людина?

До щастя. Але у кожного це слово викликає свої асоціації. Для когось – це благополуччя, для іншого – турбота про єдину дитину чи матір. А ще деякі вбачають щастя в накопиченні матеріальних благ: у купівлі машини, гарного одягу, будинку. Існує думка, що нажива, деградація особистості, що знищує людину в людині.

        Так от Діккенс і запропонував дзвонити у дзвони Різдва (чутно Дзвони Різдва), коли всі люди відкривають щиро свої серця, що були до того холодними, для теплих посмішок, щирих почуттів, для блага ближнього.

         Ми продовжуємо працювати над твором Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».

ІІ. Цілепокладання (повідомлення теми, мети, завдань уроку)

  1. Як ви думаєте, що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? (Гарна погода, усмішка, відмінна оцінка, добре слово…)

 

  1. Запишіть, які асоціації у вас виникають із образом Різдва…

Р – Радість…

І – Істина…
З – Зірка…
Д – Диво…
В – Веселощі…
О – Очікування…

  1. Запишіть,що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку(звучить аудіозапис звуків дзвонів на Різдво)

III. Цілереалізація

Слово вчителя.

Сьогодні ми продовжуємо роботу над «Різдвяною піснею в прозі», її зміст допоможе нам пригадати гра «У глибині тексту» (діти виконують завдання гри)

  1. Гра «У глибині тексту»

Правила гри

Формується чотири групи учнів:

Група 1 – Знайдіть правильне твердження

Твердження для групи 1:

  1. Привид Джейкоба Марлі з'явився перед Скруджем у Святвечір, щоб попередити про прихід трьох духів.
  2. Наречена Скруджа відмовилася від шлюбу з ним, бо в серці Скруджа запанувала пристрасть до грошей.
  3. Скрудж із духом у порожній школі побачили самотнього хлопчика, покинутого своїми близькими. Це був Скрудж у дитинстві.
  4. Завдяки подорожі з Духом Минулого Різдва душа Скруджа починає оживати, бо він відчуває радість, щастя, жаль, ніяковість, сумує за втраченим.
  5. Сім'я Кретчитів за столом бажають одне одному й усім веселого Різдва, зичать усім Божого благословення, любові й ласки.
  6. Описуючи зовнішність Скруджа на початку твору, автор про його поставу говорить, що вона немов заморозилась.

Група 2 – Знайдіть неправильне твердження

Твердження для групи 2:

  1. Останній з Духів з’явився, щоб допомогти Тіму Кретчиту одужати.
  2. Скрудж на зарослій травою кам'яній плиті, куди вказувала рука Привида, прочитав ім'я сестри.
  3. Під час подорожі з третім Привидом Скрудж побачив, що його контора збанкрутує.
  4. Крихітка Тім у церкві молився, щоб Бог зцілив його і дав йому можливість ходити.
  5. На вулиці зі Скруджем віталися лише багаті люди.
  6. Привид Марлея вважав, що людині потрібні такі якості: працьовитість, наполегливість, доброта.

Група 3 -  Упізнайте героя, про якого йдеться у творі

Назва героя

Опис героя

Скрудж

«Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну, загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати – все це чудово вмів старий грішник!».

Кохана дівчина Скруджа

«…коло нього сиділа кохана дівчина в жалобі, сльози столи у неї в очах і блищали од світла».

Боб Кретчит

«На порозі дому … Привид зупинився і з посмішкою покропив його житло зі своєї лампи. Подумайте лишень!»

Крихітка Тім

«Батько ніжно і ласкаво тримав його маленьку і худу ручку, немов боявся, щоб ніхто не одібрав того синочка від нього».

Племінник Фред

«І ось з’являється … – розчервоніла, але з гордовитою посмішкою на обличчі й з пудингом на тарелі…»

Місіс Кретчит

«Та він на радощах мало не відірвав йому руку. За п’ять хвилин Скрудж уже почував себе як удома».

 

Група 4 – Що означають ці цифри у творі Ч. Дікенса «Різдвяна пісня в прозі»

Цифри

Значення цифр у творі

1

Стільки людей жило в будинку Скруджа.

2

… рази перешивала сукню дружина Боба.

3

… духів відвідало Скруджа.

4

… комірки було в будинку Боба Кретчита.

5

… хвилин вистачило, щоб Скрудж у будинку Фреда почував себе як удома.

15

… шилінгів на тиждень отримував Боб Кретчит.

 

  1. Перегляньте сценки та визначте помилки Скруджа:

     Сценка №1 «Скрудж і племінник» (Сценка із Строфи I. Марлеєва тінь, ст..71-72 підручника «Зарубіжна література 6 клас» Ніна Міляновська).

Фізкульт-хвилинка «Пантоміма»

А. Зігніть спину, втягніть голову в плечі, подивіться з під лоба. Кого ви зобразили?

Б. Розправте спину, підніміть голову вгору, розкиньте руки для обіймів. Кого ви зобразили тепер?

В якому положенні вам було комфортніше?

     Сценка №2 «Скрудж і кохана дівчина» (Сценка із Строфи II. Перший з трьох духів, ст..85-86 підручника «Зарубіжна література 6 клас» Ніна Міляновська).

  1. Вчимося визначати істину. З яких вад Скрудж скував для себе «ланцюг помилок»?

Помилки: не шанує Різдво, відмовляється від племінника, не допомагає нужденним, жадібний до грошей, руйнує сімейне щастя, жорстокість у стосунках,…

  1. Прийом «Обери позицію».

Переконайте мене, що не все можна купити за гроші. Продовжте речення.

- За гроші можна купити книжки, але не…(знання)

- За гроші можна купити ліжко, але не…(сон)

- За гроші можна купити ліки, але не…(здоров’я)

- За гроші можна купити солярій, але не…(сонце)

- За гроші можна купити годинник, але не…(час)

- За гроші можна купити диплом, але не…(освіту)

Можливо гроші взагалі не потрібні?

  1. Завдання «Вчимося узагальнювати»

Чи в сучасному суспільстві є люди схожі на Скруджа? Що сталося б якби вони також змінили б своє життя так, як це зробив Скрудж?

 

IV. Рефлексивно-оцінюючий етап

  1.      Перевірка індивідуального завдання «Фотоквест» за твором Чарльза Дікенса «Різдвяна пісня в прозі».
  2.      Визначаємо культурологічні зв’язки.
    1.           Слово вчителя.

Для англійців Різдво – найулюбленіше свято. Послухайте як вони його святкують. (Повідомлення учениці, яка отримала випереджувальне домашнє завдання)

 

Різдво в Британії – це сімейне свято, до якого країна починає готуватися задовго до 25 грудня. Напередодні члени сім'ї разом збираються для того, щоб прикрасити будинок, підготувати подарунки і приготувати урочистий обід.

Уся Велика Британія до свята перетворюється з манірної дами в блискучу леді. Скрізь виблискують гірлянди, іскриться мішура, будинки сяють вогнями, на дверях британці вішають традиційні різдвяні віночки. Будинки прикрашаються омелою, вважається, що вона має цілющу силу і захищає від лиха. У Лондоні на Трафальгарській площі напередодні Різдва щорічно встановлюють красиву головну ялинку країни.

На Різдво британці зазвичай дарують різноманітні сувеніри. Діти чекають подарунки від Отця Різдва (Father Christmas), перед цим вони пишуть йому листа зі своїми бажаннями і відправляють його в камін, щоб з димом їх мрії потрапили за призначенням і повернулися в якості подарунка, який розміщується в спеціально підвішеній над каміном шкарпетці або панчосі.

Перед різдвяним обідом британці відвідують церковну службу. Потім повертаються додому і проводять час у теплому сімейному колі. На столі є індичка, особлива увага приділяється різдвяній випічці - Christ's Bread, Christmas Pudding, Christmas Pie.

 

  1.           А як святкують Різдво в Україні? (Діти діляться традиціями святкування Різдва в своїх родинах)
  1.      Рефлексія.
    1.           Слово вчителя.

Скрудж змінився під впливом трьох духів, які приходили до нього, щоб показати нікчемність його життя. У кожного з нас є якості характера яких хотілося б позбутися. Пропоную записати одну-три якості, за які вам соромно, найнеприємніше. А тепер викиньте їх у наш імпровізаний смітник і позбудимося їх назавжди.

  1.           Слово вчителя.

Адвент-календар, або Різдвяний календар, - спеціальний календар, який показує час, що залишається до Різдва. Такі календарі популярні в європейських країнах, зокрема в Англії. Європейці датують його з першого по 25 грудня, тобто чекають разом з ним Різдво. Для кожного дня у такому календарі є кишенька із сюрпризом, відкривають їх по черзі…

У нас є Різдвяна ялинка, давайте прикрасимо її нашими бажаннями і хай кожного дня одне з ваших бажань здійснюється.

Напишіть на кольорових сердечках, які у вас на партах, свої бажання і прикріпіть до нашої Різдвяної ялинки. (Звучить Англомовна версія українського "Щедрика" у виконанні Вашингтонського хора)

  1.      Інформування про домашнє завдання (інструктаж щодо виконання, мотивування необхідності виконання)
  2.      Оцінювання (оцінювання не лише кінцевого результату, а й роботи в процесі уроку)

 

 

 

-

 

 

-

 

-

 

 

 

 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку