Урок"Добро і чесність"

Про матеріал

Ознайомити дітей з національною спадщиною українського народу.

Розвивати здіності та почуття до інших людей. Виховувати бажання вживати у повсякденному житті слова вічливості, поваги до їнших людей.Формувати почуття доброти, чесності гідності.

Перегляд файлу

Тема: Добро та чесність

 

Мета:

  • Ознайомити дітей з національною спадщиною українського народу.
  • Розвивати здіності та почуття до інших людей.
  • Виховувати бажання вживати у повсякденному житті слова вічливості, поваги до їнших людей.
  • Формувати почуття доброти, чесності гідності.

Обладнання:

  • вислови видатних людей
  • плакати з правилами доброти та чесності
  • комп’ютер, телевізор, казка « Як дівчинка подружку шукала»

Місце проведення: класна кімната

Форма проведення: година спілкування

План проведення

  1. Вступна частина
  2. Мотивація
  3. Повідомлення теми заходу
  4. Основна частина заходу
  5. Підсумок заходу

 

Список використаних джерел

 

  1. https://infourok.ru/vihovniy-zahid-narodna-mudrist-pro-dobrosovistvichlivist-553637.html
  2. http://psychologis.com.ua/chestnost.htm
  3. Збірник кращих робіт учасників Всеукраїнського конкурсу на кращу методичну розробку «Добро починається з тебе», 2008-2009 рр.; Міжнародний благодійний фонд «Україна 3000», Університетменеджменту освіти АПН України; Редкол.: Є.Р.Чернишова (голова редакційної колегії), Т.М.Соломатіна (упорядник) та ін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

І. Вступна частина.

                                                                                       Перед розумним треба схилити голову,

 а перед добрим серцем стати на коліна.

(В. Сухомлинський)

 Ще здавна люди цінували чесність, щирість, відкритість, вчили  діток не робити  поганих вчинків та лихих намірів. Як говорили наші предки: «Зло, як відомо, породжує зло, а от добро, пород­жує добро». Та обов’язково може повернутисядо людини у сто крат більшим добром.  Не давайте лихим вчинкам  взяти над вами перевагу. Щоб люди вас поважали та добре ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: «Савтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас. Як сказав один мудрець:       

«Живи, добро звершай та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вашу правду, віра Людини відрізня від мавпи й звіра. Нехай ця істина стара: Людина починається з добра.»

ІІ. Мотивація.

  1. Слухання казки.

-  Діти я  пропоную вам зараз послухати казку «Як дівчинка подружку шукала» .

Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до сивого, старого чарівника, який прожив уже більше ста років:

 – Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все життя.

Подумав чарівник і сказав:

 – Приходь до мене завтра вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде.

 Вранці, коли яскраво сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.

Ось, вибирай, –  сказав чарівник, – одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Сміливість, п’яту – Доброта.

Всі вони прекрасні, - сказала Любов. – Не знаю, кого і вибрати…

Твоя правда, – відповів чарівник, – вони усі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а, можливо, і дружитимеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подругою на усе життя.

 Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалася, а потім підійшла до дівчини Доброти і простягла їй руку…

  1. Вправа «Мікрофон»

 - Прослухавши казку скажіть, який вона  зробила вибір та чому? (відповіді дітей)

ІІІ. Повідомлення теми заходу.

Є дуже багато висловів видатних людей про добро та чесність прочитавши їх є над чим подумати . Тому пропоную вам прочитати на дошці  вислів Василя Сухомлинського, твори якого ми неодноразово читати на наших уроках.

Робіть так, щоб людям, які вас оточують, було добре…

- Діти скажіть про що ви подумали прочитавши цей вислів?

- На вашу думку що таке добро?

- Про яку людину ми можемо сказати, що вона добра та  на які вчинки здатна?

З давніх давен чесність та доброта є традицією для кожного народу. Допомога знедоленим, нещасним, захистити старість, немічність, порятувати хворого, захистити скривдженого поділитися останнім шматком хліба це все і є частинка доброти. Тому що доброта – це крила, на яких тримається людство.

 

 

ІV. Основна частина заходу

Цю годину спілкування сьогодні ми присвятимо доброті та чесності. Пропоную вам  з вам звернутися до словничка і дізнатися, що ж таке добро, доброта та чесність.

Словничок.

Добро. 1. Усе позитивне в житті людини, що відповідає її інтересам, бажанням, мріям, благо, позитив; протилежне – лихо, зло.

 2. Добра, корисна справа, вчинок.

 3. Задоволення, яке хто-небудь відчуває від певного становища, певних обставин.

Доброта. 1.Чутливе ставлення до людей.

2.Привітність, ласка, прихильність.

Чесність.

  1. Це одна з основних граней людських чеснот, моральна якість, що  відображає одну з найважливіших вимог моральності.
  2.  відкритість і уникнення обману у відносинах з іншими людьми і собою.

Вправа «Мозковий  штурм»

-  Скажіть навіщо людині робити доброта?

-  Треба самому робити добро чи чекати  поки попросять його зробити?

-  Діти до кого ми можемо бути добрими?

-  Давайте порівняємо добру та чесну людину з кольорами та звуками, якими вони будуть?(вислови дітей)

-         А себе ви вважаєте доброю та чесною людиною та поясніть чому?

Гра «Галявина  доброти»

На парті у кожного є квітки червоного, жовтого, синього та зеленого кольорів, кожен колір це риса вашого характеру.

Червоний колір – добро, зелений – чесність, жовтий – відповідальність, синій – милосердя. Пропоную вам взяти ту квітку, яка найбільше відповідає вашому характеру та створити галявину добрих справ, прикріпивши квіточку до стебельця.

- Діти, я побачила, що дехто з вас змінив свою думку, тому на галявині розквітли «квіти доброти» різних кольорів як наша веселка.

- Який ми можемо з вами зробити висновок після цієї гри?(висловлювання дітей)

 

    V.Підсумок заходу

Сьогодні ми крокували стежиною добра та чесності. Тож давайте  підсумуємо це заняття разом продовживши речення.

 «Що треба робити людині , щоб бути…»

  • Чесним – не оманювати.
  • Ввічливим – висловлюватися вічлими слова та поводити себе ввічливо
  • Добрим – робити добрі вчинки
  • Розумним – багато вчитися та слухати поради вчителя і батьків.

Я сподіваюсь, що цей час, який ми провели сьогодні з вами дасть змогу нам робити більше добрих вчинків. Будьте добрими, людяними, терпеливими, чесними.

«Нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть свої серця від усього злого».

docx
Додано
31 січня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку