Урок "Додавання десяткових дробів"

Про матеріал
УРОК 96 Клас 5-А Дата 07.02 Тема. Додавання десяткових дробів. Мета уроку: Навчальна – встановити загальні правила додавання і віднімання десяткових дробів; закріпити знання загальних правил додавання і віднімання десяткових дробів; продовжити роботу по формуванню стійкого інтересу до математики; активізувати пізнавальну діяльність учнів. Формуюча – формувати вміння застосовувати ці знання на практиці (у розв'язуванні задач початкового і середнього рівня). Розвиваюча – розвивати навики лічби, уяву, спостережливість. Виховна – виховувати самостійність, наполегливість в навчанні. Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь. Ключові компетентності: спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя Хід уроку І. Організація робочого місця. Підключення учасників освітнього процесу до онлайн зустрічі, увімкнення камер, вимкнення мікрофонів. Хочу попередити вас, що у нас на уроці присутні гості, бажаю нам всім цікавого уроку. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Чому ми навчилися з вами на минулому уроці? На минулому уроці ми вчилися округлювати десяткові дроби. Я перевірила ваші домашні завдання, написала в коментарях деякі зауваження, більшість робіт була виконана на високому рівні, деякі отримали зауваження, бо написали лише відповіді, а розв’язання завдань було відсутнє. З дозволу Анастасії я хочу розібрати один приклад з домашньої роботи, щоб нагадати нам, як виконувати округлення чисел ІІI. Актуалізація опорних знань Давайте згадаємо, що ми вже знаємо про десяткові дроби і що вміємо робити? - Що таке десятковий дріб, які дроби можна записати у вигляді десяткових, порівнювати, округлювати. Формувальне оцінювання – Давайте подивимося, як ви оцінюєте ваші знання і вміння з теми Десяткові дроби? Зараз у чат напишіть число від 1 до 10, де 1 – ця тема мені зовсім не зрозуміла і я нічого не вмію і 10 – для мене все зрозуміло і я все вмію. Дякую, пропоную нам продуктивно попрацювати на уроці, щоб наші знання тільки збагачувалися Усні вправи 1. Виконати дії: ; 3) ; 5) ; IV. Засвоєння знань Ігрова ситуація Уявіть ситуацію: два учні діляться шоколадкою. Одну шоколадку поділили на десять частин. Один учень взяв 3 частинки, а інший 4 частинки. Скільки частинок вони з’їли разом? Скільки залишилося? На скільки більше один з’їв за іншого? А тепер якщо це перетворити у десяткові дроби: 0,3+0,4=0,7 1-0,7=0,3 0,4-0,3=0,1 Так як ви думаєте, яка тема уроку? Давайте запишемо її у зошит. І перші приклади, які ми з вами вирішили. Як ви думаєте чи потрібно нам взагалі вміти додавати і віднімати десяткові дроби? У житті багато величин, особливо іменованих (міри вимірювання довжини, ваги, часу) зручніше записувати у вигляді десяткових дробів (з цим ми вже зустрічалися на минулих уроках), тож дуже важливо вміти не лише порівнювати і округлювати ці величини, а й виконувати з ними арифметичні дії. Тож почнемо вчитися виконувати ці дії саме з додавання і віднімання. Проблема: Скільки буде, якщо 0,4+0,3? Як це зробити? Отже, ми розпочнемо міркувати, як це зробити. Отже, додавання десяткових дробів можна звести до додавання натуральних чисел. 0,78+0,21=0,99 На екрані показую приклад і пропоную обчислити суму. 7,6+11,35= В чат напишіть відповіді, будь ласка. Якщо треба додати дроби з різною кількістю цифр після коми, то спочатку треба зрівняти цю кількість цифр, приписавши праворуч до одного з чисел стільки нулів, скільки потрібно. Наприклад: 7,6+11,35=7,60+11,35=18,95 Зрозуміло, що «у стовпчик» можна додавати і віднімати десяткові дроби так як натуральні числа. При цьому треба пам’ятати, що кому треба ставити під комою. Алгоритми додавання і віднімання десяткових дробів 1. Зрівняй кількість цифр після коми в обох числах. 2. Запиши у стовпчик, щоб кома знаходилась під комою; додавай і віднімай як натуральні числа. 3. Постав кому в сумі чи різниці під комою в даних числах. IV. Засвоєння умінь та навичок Руханка: граємо в гру «Хто найуважніший?» Я кажу твердження і стверджую, що воно є істиною. Якщо ви зі мною згодні, то хлопаємо, ящо ні, то руки до гори і вертимо головою. Важливо – увімкнути камеру і відсунутися від монітору, щоб очі трохи відпочили. Слайд з завданнями На цьому уроці учні розв'язують завдання початкового і середнього рівня складності, бо головне для учнів — засвоїти і навчитись використо¬вувати алгоритм: 1) Зрівняй кількість цифр після коми в обох числах. 2) Запиши у стовпчик, щоб кома знаходилась під комою; додавай (віднімай) як натуральні числа. 3) Постав кому в сумі (різниці) під комою в даних числах (збережи місце коми). За цією схемою учні розв'язують вправи: №№ 149 IV. Підсумок уроку Учитель ще раз наголошує, що виконання додавання і віднімання десяткових дробів мало відрізняється від правила додавання і відніман¬ня натуральних чисел — і це очевидна перевага такої форми запису дробів. Формувальне оцінювання – Пам’ятаєте на початку уроку ми з вами оцінювали наші знання і вміння з теми «Десяткові дроби»? Пропоную зробити це ще раз, враховуючи вашу роботу на цьому уроці. Зараз у чат напишіть число від 1 до 10, де 1 – ця тема мені зовсім не зрозуміла і я нічого не вмію і 10 – для мене все зрозуміло і я все вмію. V. Домашнє завдання Вивчити алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів, розв’язати № 204. Виконати тренувальні вправи в learningapps. Показати на екрані зображення, яке вийшло.
Перегляд файлу

УРОК 96    Клас 5-А    Дата 07.02

Тема. Додавання десяткових дробів.

Мета уроку:

Навчальна – встановити загальні правила додавання і віднімання десяткових дробів; закріпити знання загальних правил додавання і віднімання десяткових дробів; продовжити роботу по формуванню стійкого інтересу до математики; активізувати пізнавальну діяльність учнів.

Формуюча – формувати вміння застосовувати ці знання на практиці (у розв'язуванні задач початкового і середнього рівня).

Розвиваюча – розвивати навики лічби, уяву, спостережливість.

Виховна – виховувати самостійність, наполегливість в навчанні.

Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя

Хід уроку

І. Організація робочого місця.

Підключення учасників освітнього процесу до онлайн зустрічі, увімкнення камер, вимкнення мікрофонів.

Хочу попередити вас, що у нас на уроці присутні гості, бажаю нам всім цікавого уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Чому ми навчилися з вами на минулому уроці?

На минулому уроці ми вчилися округлювати десяткові дроби.

 

Я перевірила ваші домашні завдання, написала в коментарях деякі зауваження, більшість робіт була виконана на високому рівні, деякі отримали зауваження, бо написали лише відповіді, а розв’язання завдань було відсутнє.

З дозволу Анастасії я хочу розібрати один приклад з домашньої роботи, щоб нагадати нам, як виконувати округлення чисел

ІІI. Актуалізація опорних знань

Давайте згадаємо, що ми вже знаємо про десяткові дроби і що вміємо робити?

  • Що таке десятковий дріб, які дроби можна записати у вигляді десяткових, порівнювати, округлювати.

Формувальне оцінюванняДавайте подивимося, як ви оцінюєте ваші знання і вміння з теми Десяткові дроби? Зараз у чат напишіть число від 1 до 10, де 1 – ця тема мені зовсім не зрозуміла і я нічого не вмію і 10 – для мене все зрозуміло і я все вмію.

Дякую, пропоную нам продуктивно попрацювати на уроці, щоб наші знання  тільки збагачувалися

Усні вправи

  1.       Виконати дії:  ; 3) ;   5) ;

IV. Засвоєння знань

Ігрова ситуація

Уявіть ситуацію: два учні діляться  шоколадкою. Одну шоколадку поділили на десять частин. Один учень взяв 3 частинки, а інший 4 частинки. Скільки частинок вони з’їли разом? 

Скільки залишилося?  

На скільки більше один з’їв за іншого? 

А тепер якщо це перетворити у десяткові дроби:

0,3+0,4=0,7

1-0,7=0,3

0,4-0,3=0,1

Так як ви думаєте, яка тема уроку?

Давайте запишемо її у зошит. І перші приклади, які ми з вами вирішили.

Як ви думаєте чи потрібно нам взагалі вміти додавати і віднімати десяткові дроби?

У житті багато величин, особливо іменованих (міри вимірювання довжини, ваги, часу) зручніше записувати у вигляді десяткових дробів (з цим ми вже зустрічалися на минулих уроках), тож дуже важливо вміти не лише порівнювати і округлювати ці величини, а й виконувати з ними арифметичні дії. Тож почнемо вчитися виконувати ці дії саме з додавання і віднімання.

Проблема: Скільки буде, якщо 0,4+0,3? Як  це зробити?

Отже, ми розпочнемо міркувати, як це зробити.

Отже, додавання десяткових дробів можна звести до додавання натуральних чисел.

0,78+0,21=0,99

На екрані показую приклад і пропоную обчислити суму.

7,6+11,35=

В чат напишіть відповіді, будь ласка.

Якщо треба додати дроби з різною кількістю цифр після коми, то спочатку треба зрівняти цю кількість цифр, приписавши праворуч до одного з чисел стільки нулів, скільки потрібно. Наприклад:

7,6+11,35=7,60+11,35=18,95

Зрозуміло, що «у стовпчик» можна додавати і віднімати десяткові дроби так як натуральні числа. При цьому треба пам’ятати, що кому треба ставити під комою.

Алгоритми додавання і віднімання десяткових дробів

  1.                Зрівняй кількість цифр після коми в обох числах.
  2.                Запиши у стовпчик, щоб кома знаходилась під комою; додавай і віднімай як натуральні числа.
  3.                Постав кому в сумі чи різниці під комою в даних числах.

 

IV. Засвоєння умінь та навичок

Руханка: граємо в гру «Хто найуважніший?»

Я кажу твердження і стверджую, що воно є істиною. Якщо ви зі мною згодні, то хлопаємо, ящо ні, то руки до гори і вертимо головою. Важливо – увімкнути камеру і відсунутися від монітору, щоб очі трохи відпочили.

Слайд з завданнями

На цьому уроці учні розв'язують завдання початкового і середнього рівня складності, бо головне для учнів — засвоїти і навчитись використо­вувати алгоритм:

  1. Зрівняй кількість цифр після коми в обох числах.
  2. Запиши у стовпчик, щоб кома знаходилась під комою; додавай (віднімай) як натуральні числа.
  3. Постав кому в сумі (різниці) під комою в даних числах (збережи місце коми).

За цією схемою учні розв'язують вправи: №№ 149

 

IV. Підсумок уроку

Учитель ще раз наголошує, що виконання додавання і віднімання десяткових дробів мало відрізняється від правила додавання і відніман­ня натуральних чисел — і це очевидна перевага такої форми запису дробів.

Формувальне оцінюванняПам’ятаєте на початку уроку ми з вами оцінювали наші знання і вміння з теми «Десяткові дроби»? Пропоную зробити це ще раз, враховуючи вашу роботу на цьому уроці. Зараз у чат напишіть число від 1 до 10, де 1 – ця тема мені зовсім не зрозуміла і я нічого не вмію і 10 – для мене все зрозуміло і я все вмію.

 

 

V. Домашнє завдання

Вивчити алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів, розв’язати № 204. Виконати тренувальні вправи в learningapps. Показати на екрані зображення, яке вийшло.

 

1

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку