УРОК 96 Клас 5-А Дата 07.02
Тема. Додавання десяткових дробів.
Мета уроку:
Навчальна – встановити загальні правила додавання і віднімання десяткових дробів; закріпити знання загальних правил додавання і віднімання десяткових дробів; продовжити роботу по формуванню стійкого інтересу до математики; активізувати пізнавальну діяльність учнів.
Формуюча – формувати вміння застосовувати ці знання на практиці (у розв'язуванні задач початкового і середнього рівня).
Розвиваюча – розвивати навики лічби, уяву, спостережливість.
Виховна – виховувати самостійність, наполегливість в навчанні.
Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя
Хід уроку
І. Організація робочого місця.
Підключення учасників освітнього процесу до онлайн зустрічі, увімкнення камер, вимкнення мікрофонів.
Хочу попередити вас, що у нас на уроці присутні гості, бажаю нам всім цікавого уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Чому ми навчилися з вами на минулому уроці?
На минулому уроці ми вчилися округлювати десяткові дроби.
Я перевірила ваші домашні завдання, написала в коментарях деякі зауваження, більшість робіт була виконана на високому рівні, деякі отримали зауваження, бо написали лише відповіді, а розв’язання завдань було відсутнє.
З дозволу Анастасії я хочу розібрати один приклад з домашньої роботи, щоб нагадати нам, як виконувати округлення чисел
ІІI. Актуалізація опорних знань
Давайте згадаємо, що ми вже знаємо про десяткові дроби і що вміємо робити?
Формувальне оцінювання – Давайте подивимося, як ви оцінюєте ваші знання і вміння з теми Десяткові дроби? Зараз у чат напишіть число від 1 до 10, де 1 – ця тема мені зовсім не зрозуміла і я нічого не вмію і 10 – для мене все зрозуміло і я все вмію.
Дякую, пропоную нам продуктивно попрацювати на уроці, щоб наші знання тільки збагачувалися
Усні вправи
IV. Засвоєння знань
Ігрова ситуація
Уявіть ситуацію: два учні діляться шоколадкою. Одну шоколадку поділили на десять частин. Один учень взяв 3 частинки, а інший 4 частинки. Скільки частинок вони з’їли разом?
Скільки залишилося?
На скільки більше один з’їв за іншого?
А тепер якщо це перетворити у десяткові дроби:
0,3+0,4=0,7
1-0,7=0,3
0,4-0,3=0,1
Так як ви думаєте, яка тема уроку?
Давайте запишемо її у зошит. І перші приклади, які ми з вами вирішили.
Як ви думаєте чи потрібно нам взагалі вміти додавати і віднімати десяткові дроби?
У житті багато величин, особливо іменованих (міри вимірювання довжини, ваги, часу) зручніше записувати у вигляді десяткових дробів (з цим ми вже зустрічалися на минулих уроках), тож дуже важливо вміти не лише порівнювати і округлювати ці величини, а й виконувати з ними арифметичні дії. Тож почнемо вчитися виконувати ці дії саме з додавання і віднімання.
Проблема: Скільки буде, якщо 0,4+0,3? Як це зробити?
Отже, ми розпочнемо міркувати, як це зробити.
Отже, додавання десяткових дробів можна звести до додавання натуральних чисел.
0,78+0,21=0,99
На екрані показую приклад і пропоную обчислити суму.
7,6+11,35=
В чат напишіть відповіді, будь ласка.
Якщо треба додати дроби з різною кількістю цифр після коми, то спочатку треба зрівняти цю кількість цифр, приписавши праворуч до одного з чисел стільки нулів, скільки потрібно. Наприклад:
7,6+11,35=7,60+11,35=18,95
Зрозуміло, що «у стовпчик» можна додавати і віднімати десяткові дроби так як натуральні числа. При цьому треба пам’ятати, що кому треба ставити під комою.
Алгоритми додавання і віднімання десяткових дробів
IV. Засвоєння умінь та навичок
Руханка: граємо в гру «Хто найуважніший?»
Я кажу твердження і стверджую, що воно є істиною. Якщо ви зі мною згодні, то хлопаємо, ящо ні, то руки до гори і вертимо головою. Важливо – увімкнути камеру і відсунутися від монітору, щоб очі трохи відпочили.
Слайд з завданнями
На цьому уроці учні розв'язують завдання початкового і середнього рівня складності, бо головне для учнів — засвоїти і навчитись використовувати алгоритм:
За цією схемою учні розв'язують вправи: №№ 149
IV. Підсумок уроку
Учитель ще раз наголошує, що виконання додавання і віднімання десяткових дробів мало відрізняється від правила додавання і віднімання натуральних чисел — і це очевидна перевага такої форми запису дробів.
Формувальне оцінювання – Пам’ятаєте на початку уроку ми з вами оцінювали наші знання і вміння з теми «Десяткові дроби»? Пропоную зробити це ще раз, враховуючи вашу роботу на цьому уроці. Зараз у чат напишіть число від 1 до 10, де 1 – ця тема мені зовсім не зрозуміла і я нічого не вмію і 10 – для мене все зрозуміло і я все вмію.
V. Домашнє завдання
Вивчити алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів, розв’язати № 204. Виконати тренувальні вправи в learningapps. Показати на екрані зображення, яке вийшло.
1