Урок « Додавання і віднімання натуральних чисел»

Про матеріал

Узагальнюючий урок з теми "Додавання і віднімання натуральних чисел" 5 клас, урок - віртуальна подорож по Україні, що має на меті формувати життєві компетентності, виховувати патріотичність та любов до рідного краю, уважність, старанність, творчу активність, спритність та пізнавальний інтерес до вивчення математики.


Перегляд файлу

Урок віртуальна подорож по Україні

Тема уроку: « Додавання і віднімання натуральних чисел»

Мета уроку:

  • узагальнити та систематизувати вміння і навички учнів виконувати додавання і віднімання натуральних чисел та застосовувати їх при розв’язування задач;
  •  розвивати індивідуальні здібності учнів, логічне мислення, спостережливість, пам’ять, увагу,  творчу активність, обчислювальні навички;
  • формувати життєві компетентності: продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти, інформаційні та комунікативні;
  • виховувати патріотичність та любов до рідного краю, уважність, старанність, творчу активність, спритність та пізнавальний  інтерес до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку:  урок узагальнення і систематизація вмінь та навичок учнів.

Обладнання : підручник, ПК, презентація, відеоролики, картки-завдання, маршрутні листи для самооцінювання.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент.      (формув. інформаційних компетентностей)     

 Вчитель . Доброго дня !   Ось і дзвоник пролунав, для навчання час  настав.

Щоб країні прислужитись, ви повинні добре вчитись.

Для могутності і слави української держави!

Сьогодні нас очікує незвичайний урок  – віртуальна подорож.  Для початку пропоную переглянути наступне відео:                             відеоролик 1.

- Отже, подорожувати ми будемо нашою Батьківщиною.

 

         2. Перевірка домашнього завдання.(формув. комунікативних компетентностей)

 Вчитель. А розпочати нашу подорож ми зможемо після того, як перевіримо вашу готовність до уроку, тобто виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте.         (учні звіряють відповіді за зразком на дошці)

   270.  А) зменшиться на 111;                  Б) збільшиться на 712;

  273.    Висота Евереста=   8848 м; висота Ельбруса=  5642м;

Ельбрус вищий за Говерлу на  3581.

                     290.    2536.

       Із отриманих відповідей учні розшифровують слово САПСАН.

Вчитель. Нашу віртуальну подорож ми будемо контролювати за допомогою маршрутного листа, на якому вже поставте собі 0-1 бал за виконане домашнє завдання. А рухатися будемо на новітньому потязі «САПСАН», швидкість якого близько 240 км/год.                                відеоролик 2.        

(діти записують у зошит число , класна робота)

Вчитель.  Є в центрі Європи чудова країна,сягає корінням у сиві часи

І це – незалежна моя Україна! Тут гори Карпати, степи і ліси.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів - приблизно таку має площу вона.

 

               3. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель. Наш урок – це віртуальна подорож  по Україні.      Слайд 1-2.

Девіз нашого уроку:

                    « Нехай те, чого ви не можете зробити,

не заважає тому, що ви можете зробити »               Емірсон

      На дошці запис: +  ?   -  ·   :  Який із записаних знаків зайвий? Чому? Яку загальну назву мають знаки, що залишились? (Знаки математичних дій)

      Першими математичними діями, які ви навчились виконувати у початковій школі, є додавання та віднімання. Додавати та віднімати числа людям доводиться щодня, щоб розв’язувати практичні задачі в повсякденному житті, а також для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики, хімії, економіки тощо.

      Наведіть ще приклади з вашого життя, для розв’язування яких необхідно вміти виконувати додавання або віднімання чисел: (учні наводять приклади - вартість покупки в магазині, відстань між населеними пунктами …)

       Для того, щоб добре виконувати дії над натуральними числами, треба постійно тренуватися. Ці тренування допоможуть вам успішно виконати контрольну роботу, а в старших класах ці вміння знадобляться і на екзаменах.

4.Актуалізації опорних знань «Інтелектуальна розминка».(формув. комунікативних компетентностей)                                                                                                   Слайд 3

Вчитель. А на цьому уроці ваші знання будуть допомагати нам під час подорожі. За кожну правильну відповідь ставите собі 1 бал у маршрутний лист на «Інтелектуальну розминку»:   (усна робота з класом).

  1. Які числа називаються натуральними  ?
  2. Як називаються компоненти дії додавання?
  3. Як знайти невідомий доданок ?
  4. Як називаються компоненти дії віднімання?
  5. Як знайти невідоме зменшуване?
  6. Як знайти невідомий відємник ?
  7. Як перевірити дію віднімання?

Вчитель. От ми вже прибули у Київ:                                                Слайд 4

А Київ – столиця у хмарах і славі, та ріки: Дніпро, Ворскла, Дністер, Буг. Десна,

Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки. Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ,

Багато є сіл і міста превеликі: Донецьк, Харків, Вінниця, Дніпропетровськ.

Грунти чорноземні, джерела цілющі, озера блакитні та клімат мякий.

Козацька слава повік невмируща та шлях до свободи завжди нелегкий.

 

  1. Заповніть таблицю часу прибуття потягу за умови затримки в дорозі:

9. Вставте пропущені цифри, щоб утворився правильний запис:

(робота в парах, на дошці по черзі вписують пропущені цифри).

За правильно виконане завдання по 1 балу у маршрутний лист «Вгадай цифру»

1)       1 8 * 7

    + 1 6 * 4 *

  * * 2 9 5

3)       * 4 8 *

    + 3 8 * 9 6

       * 5 5 * 4

5)       * 5 6 *

    + 5 6 4 * 8

        * 0 * 9 5  

7)

2)    4 * 3 7

    – * 8 4 *

       1 9 * 6

4)    5 6 * 9

    – 4 * 8 *

       * 3 2 2

6)    4 * 8 *

    – 2 4 * 5

       * 1 9 2

8)

 

 5. Розв’язування вправ. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)                                                                                                                 Слайд 5

Вчитель.  Ваші знання  дали нам можливість потрапити у місто Харків

(учень біля дошки розвязує).

Задача № 1  

 За даними таблиці визнач, на скільки більше глядачів уміщує стадіон «Олімпійський», ніж стадіон «Металіст».                                                                                   (52695 місць)

Стадіон

Кількість місць

«Олімпійський», м.Київ

83000

«Металіст», м.Харків

30305

 

Вчитель.  І ось ми вже у Дніпропетровську                                                Слайд 6.

Задача №2  

Населення міста Київ становить 2 814 258 осіб, а у Дніпропетровську проживає на 1 812 296 мешканців менше. Яке населення міста Дніпропетровськ?

                (1001962)

6. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)                                          Слайд 7.

Вчитель. Ми вже трошки втомилися. Тому зробимо невеличку фізкульт-зупинку.

(музична фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія»).

7. Розв’язування вправ. (формув комунікативних компетентностей, компет. саморозвитку і самоосвіти) 

Вчитель.  Наш потяг мчить по Одеській області                                          Слайд  8.

Задача № 3

     Найбільша область України – Одеська – має площу 33 300 кв. км,  найменша – Чернівецька – 8100 кв.км. На скільки квадратних кілометрів площа Чернівецької області менша за площу Одеської?                                                                   (25200 кв км)

Вчитель.  А ми рухаємося далі до Миколаєва                                         Слайд  9.

Задача №4                                               

Між містами Дніпропетровськ та Миколаїв розташований  Кривий Ріг . Від Миколаєва до Кривого Рога 164 км, що на 13 км більше,ніж від Кривого Рога до Дніпропетровська. Користуючись малюнком, знайди відстань від Дніпропетровська до Миколаєва.

Дніпропетровськ                  Кривий Ріг      на 13 км більше         Миколаїв

                                                                    164 км                             (164+151=315 км)

Вчитель.  На нашому шляху – Тернопіль                                                      Слайд 10.

Задача №5

   Основоположник української математичної культури В. Левицький народився в 1872 році в Тернополі. Скільки років прожив Професор Левицький, якщо він помер у 1956 році?                                                                                                                     (84 роки)

Вчитель.  Наш  швидкісний потяг привіз на Західну Україну                        Слайд 11. 

Задача №6

   Потяг вирушив із Сімферополя 10 липня о 8 год 6 хв ранку,  а прибув до Львова 11 липня о 10 год 30 хв ранку. Скільки часу потяг був у дорозі?                  

                                                                      (15год54хв – 10 липня, 26год24хв - всього)

8. Самостійна робота. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)

Вчитель. - Молодці !  А тепер вирушаємо додому – на Вінниччину.          Слайд 12.

(учні самостійно  розвязують тестові завдання, перевіряють самоперевіркою- за правильну відповідь-1 бал).

 

9.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. – Ось ми вже й повернулися у Некрасове.                                           Слайд 13.

Для гарних результатів у майбутньому необхідно закріпити наші вміння вдома:   

(учні записують домашнє завдання)

Повторити :  пар. 7-8

Виконати  : № 280

                      № 300 (здор. сп. життя)

               Творче завдання : скласти задачу використовуючи цікаві факти проУкраїну.

 

10. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей)                       Слайд  14. 

Вчитель. Наша віртуальна подорож, на жаль, завершується.  Давайте зробимо висновок: яким був сьогодні урок математики ?                  (рефлексія)

 Так, сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого. І тепер прийшла черга оцінити наші старання. Активно працювали на уроці всі учні. Тому ви одержуєте наступні оцінки … (враховуються набрані бали у маршрутному листі)       Слайд  15.

 

 11. Відеоекскурсія у Некрасове (формув.інформаційних компетентностей)

відеоролик 3.

Вчитель. Кругом нас держави – на кожному боці: на Північ від нас білоруси живуть,

На Заході - Польща, словаки, угорці, Молдови й румунів кордони ідуть.

На Сході Росія із нами межує, на Півдні є Чорне й Азовське моря,

Усіх областей є в нас 24 та ще Кримська щедра і тепла земля.

Тут мова і співуча, й багата, веселкою квітне, у небо летить.

І жарти веселі, і пісня крилата… Ну, як, Україно, тебе не любить!

На цьому наш урок завершено !

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ятел Інна Григорівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
2602
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку