Урок " Досліджуємо разом. Павутиння на шкільному подвір ї"

Про матеріал
Конспект уроку створений за структурою сучасного уроку з технологією розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

Тема 1. ПОДОРОЖУЄМО І ВІДКРИВАЄМО СВІТ.

ТИЖДЕНЬ 2. 

ТЕМА УРОКУ «Досліджуємо разом. Павутиння на шкільному подвір'ї. Як збирати павутиння »

Мета: ознайомити учнів із класом «павукоподібних», розвивати інтерес до пізнання, самостійне та критичне мислення, дрібну моторику; збагачувати активний словник; сформувати основні правила поведінки в природі, виховувати бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1); робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;  кольорові олівці; зображення різновидів павуків; кульки з вати (пінопласту) чи серветки для дослідження.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Очікувані результати: після цього уроку діти зможуть:

     Називати основні ознаки павукоподібних.

     Пояснювати: чому не варто боятися павуків.

     Порівнювати різновиди павуків.

     Формулювати власні судження стосовно цих тваринок .

Хід уроку

І етап.  АКТУАЛІЗАЦІЯ =ВИКЛИК

1.Організаційна частина

Перевірка присутності та готовності учнів до уроку.

Емоційне налаштування.

 

        Девіз уроку:

Думати – колективно.

Діяти – оперативно.

Сперечатись – доказово.

Це для всіх обов’язково.

2. Вступна частина

Забезпечити сприятливий мікроклімат на уроці, пізнавальну атмосферу.

     Відгадай загадку

У куточку поселивсь
І мерщій обгородивсь,
Сплів драбинки про запас.
— Прошу, мухи, в гості вас!

 

     Прийом «Асоціативний кущ»

Мета : висловити асоціації, які виникають у дітей, коли чують слово «павук».

Інструкція: Діти, коли ви чуєте слово «павук» , що найперше спадає вам на думку? Які слова чи почуття виникають у вашій уяві?

На дошці посередині записую слово «Павук», від нього стрілочками асоціації                   ( 4-5 думок учнів).

     Стратегія « Таблиця ЗХД».

Запитання до учнів «Що визнаєте про павуків?» - записую у І колонку (таблиця на ватмані). Далі ставлю ще одне запитання « А що би ви хотіли дізнатися про павуків ще?». Відповіді коротко записую в ІІ колонку таблиці.

Остання колонка може заповнюватися вже після наступного етапу – осмислення ( Усвідомлення змісту)

Після завершення роботи з другою колонкою,  оголошую тему уроку і очікувані результати.

     Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?( відповіді учнів)

 

  1. Повідомлення теми і цілей уроку.

Сьогодні ми знову будемо подорожувати і відкривати світ разом із павучком. Я сподіваюсь, ми навчимось розрізняти павуків від інших тваринок, наприклад, комах. Ознайомимось із різновидами павуків. Також на основі здобутих знань сформуємо власне ставлення до павуків.

ІІ етап. УСВІДОМЛЕННЯ ЗМІСТУ.( Осмислення)

Зараз я вам хочу прочитати розповідь про павучків . Але перед тим, давайте, висловимо припущення щодо сутності цих тваринок.

  1. Прогнозований аналіз

Я пропоную вам списки тверджень, сформульованих на основі змісту розповіді. Ви маєте припустити,чи правильні ці висловлювання.

     Павуки мешкають на всій планеті, у всіх країнах (так)

     Арахнофобія – найпоширеніша боязнь павуків (так)

     Всі павуки полюють за допомогою павутини  (ні)

     Павуки мають 4 пари ніг (так)

     Кров у павуків червоного кольору (ні)

     Павуки живляться тільки комахами (ні)

 

  1. Розповідь про павуків.

Павуки є членистоногими тваринами. Всі види павуків мають по 4 пари ніг. Їх тіло розділене на 2 частини – черевце і головогруди. На головогрудях розташувалися 4 пари ходильних кінцівок і 2 пари видозмінених кінцівок – ротові органи. Вони необхідні для захоплення і подрібнення їжі.

В кінці черевця є 3 пари павутинних бородавок, що відповідають за вироблення павутини. Вони являють собою видозмінені черевні кінцівки. З павутинних бородавок виділяється рідина, яка миттєво твердне на повітрі і перетворюється в досить міцну нитку. Павутина відрізняється ступенями клейкості, товщини і міцності.

Павуки живляться комахами, дощовими черв’яками, жабами, мишами, птахами, равликами, мурахами, ящірками, пуголовками, невеликими рибками.

Павуки мешкають на всій планеті, у всіх країнах.

Не всі павуки полюють за допомогою павутини, деякі вважають за краще накидатися на здобич, як справжні хижаки, як-от австралійські павуки-гладіатори.

У павуків замість крові гемолімфа, вона прозора, але на повітрі стає блакитною.

  1. Проблемне запитання.

Як ви думаєте : чи слід боятися павуків?

Виявляється, що багато людей дуже боїться павуків. Боятись павуків – це природно. Боязнь павуків – арахнофобія. Насправді павуків не варто боятися, адже в більшості випадків вони є безпечними. Проте варто бути обізнаними в тому, що деякі павуки є отруйними (наприклад, павук-банан, каракурти, тарантули, павуки-зебри, павуки-оси – показую зображення). Павуки ніколи не нападають першими і без причин.

Павуки можуть бути корисними, тому що вони знищують інших комах і навіть тих, які розносять хвороби, наприклад, москітів.

  1. Робота в зошиті. Вправа “Домалюй” (зош. с. 9, завд. 2).

Домалюйте симетрично павучка.

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Робота з підручником (с.20).

Знайомимось із алгоритмом виконання дослідження.

  1. Дослідження «Павутинка на шкільному подвірї»

Ми дізналися багато цікавих фактів про павуків. І сьогодні ми маємо нагоду перевірити наскільки міцна павутинка.                                                              Інформацію про проведене дослідження ми запишем у зошит  1 (с. 9, завд. 1).

  1. Презентація результатів запису у зошиті на основі дослідження.

ІІІ ЕТАП.РЕФЛЕКСІЯ.

Закріплення й узагальнення знань.

У нас залишилася незаповнена третя частина таблиці. Давайте пригадаємо, що ми дізналися про павуків. Заповнюємо третю колонку на ватмані.

Запитання учням:

-         Що нового ви сьогодні дізналися на уроці?

-         Що вразило вас найбільше?

-         Чи визначили ви для себе: чи потрібно боятись павуків?

-         Чи змінилось ваше ставлення до павуків на основі отриманих знань?

Таблиця «З-Х-Д»

     «Продовжи  речення»

Інструкція. На завершення уроку пропоную на основі здобутих на уроці знань  продовжити речення:

Тепер я знаю… .

Тепер я буду… .

 

Учні висловлюють свою думку .

Підсумок уроку.

Оголошення Д/З

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Максименко Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 вересня 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку