Урок – екскурсія до бібліотеки «Зустріч із казкою»

Про матеріал

Під час екскурсії відбувається знайомство дітей з бібліотекарем; розкривається значення слова « бібліотека»;розвивається спостережливість, допитливість, критичне мислення, творча уява школярів; виховується любов до книги як джерела знань.

Перегляд файлу

Урок – екскурсія до бібліотеки

Тема:

Зустріч із казкою

Мета:

познайомити дітей з бібліотекарем; розкрити значення слова « бібліотека»;

розвивати спостережливість, допитливість, критичне мислення, творчу уяву школярів;сприяти бажанню читати;прищеплювати любов до книги як джерела знань.

Хід уроку

І. Організація класу

Привітання вчителя

Станьте, дітки, всі рівненько.

Усміхніться гарненько.

Гарний настрій не забули взяти?

Час настав попрацювати!

ІІ. Мотивація діяльності

Вчитель

Сьогодні, діти, в нас особливий урок читання – урок позакласного читання.

На таких уроках ми будемо працювати не з « Букварем», а з книжками з країни « Читляндії».

Тема сьогоднішнього уроку – « Книга – твій друг! Будь книголюбом!».

Очікування

Вчитель

  • Як ви гадаєте, чого нового ви можете дізнатися на таких уроках? А на сьогоднішньому?

Проблемне питання + « Мікрофон»

  • Де ви краще можете познайомитися з книгами?

Словарна робота

Бібліотека –

ІІІ. Робота над темою уроку

Проблемна ситуація

Вчитель непомітно дістає з-під столу стрілу для лука, на гостряку якої – лист.

Вчитель

Ой, діти, гляньте, яка несподіванка сталася – звідкись прилетіла до нас ця стріла… А на ній – лист. Давайте подивимося, для кого він.

На ньому написано: « Учням 1 класу Золотівської ЗШ І – ІІ ступенів №14…»

Прочитаємо його?

« Любі першокласники!

Вам необхідно піти туди, не знаю куди, знайти те, не знаю що, дізнатися про те, не знаю про що.

Допоможуть вам мої позначки – стріли. Але виберіть їх правильно.»

Вчитель

Підпису немає. Хто послав – невідомо… Дві стріли – чорна й біла. Що робити?

Роздається писк і з’являється Мишеня.

Мишеня

Не бійтеся мене, я не завдам вам шкоди. Я ж казкове. Я все чуло і вам допоможу. Лист надіслав Чахлик Невмирущий. Він хоче вас заплутати, щоб ви не справилися з завданнями уроку. Вибирайте білу стрілу, бо білий колір – добро, а чорний – зло.

Діти

Обираємо стрілу білого кольору – мишеня – наш друг,не обдурить.

Діти виходять у коридор, де дорогу їм вказують стріли білого кольору, і попадають до кабінету завуча.

Робота в кабінеті завуча

Завуч

Добрий день, діти!

У мене для вас є вас загадка ( ребус). Хто відгадає її, той отримає « фішку переможця».

Що це за будинок?

Діти

Бібліотека!

Завуч

Хто знає, що позначає це слово?

А чого саме для вас його передали?

Діти

Треба йти до бібліотеки. Це туди нас посилав Чахлик Невмирущий.

Завуч

Правильно. Я даю вам дозвіл на проведення уроку в бібліотеці. Сподіваюся, що ви дізнаєтеся там багато цікавого. Ось тримайте торбинки – веселики, будете збирати в них фішки за перемогу в конкурсах, потім порахуєте їх і дізнаєтеся, хто у вашому класі став переможцем.

Урок продовжується в бібліотеці. Першими учнів зустрічають « літературні коти» учні старших класів у костюмах літературних героїв.

Коти

Не поспішайте. Ма вас пропустимо до читацької зали, якщо впізнаєте нас.

Кіт Леопольд

Добрий день, діти!

Добріш немає кота в світі.

Мене впізнають гарні діти,

Бо поважаю я сусідів.

Двом розбишак, яким на світі

Нічого не потрібно, тільки

Поглузувати і радіти

Тим витівкам, що заважають

Нам всім, нарешті, подружити.

  • Працює правило « піднятої руки», щоб відповісти на запитання кожного кота, треба підняти праву руку.

Кіт Матроскін

Мені, сучасному котові,

Живеться добре саме тому,

Що відчуваю насолоду

Від праці лап своїх невтомних.

Я кіт – господар: своя хата,

Своя корова молоката.

Я п’ю корисне молоко.

Не те, що Шарик п’є – ситро.

Я буду й далі працювати,

І лап своїх не покладати,

Щоб дядько Федір мною пишався

І з міста іноді з’являвся.

Кіт Базиліо

Люблю я гроші – грошенята.

Як потримаю в цапенятах,

Одразу хитренька Аліса

Мене одурить, як актриса.

Кіт у чоботях

Шановне панство, всім вам « няв»

Своє я щедро надіслав.

Скажу відверто, без обману,

Братерство завжди поважав.

Я чоботи свої стоптав,

Багато в світі чого взнав:

І хитрощі, і чари злі,

У ріднім краї на землі.

Кіт у чоботях

( підводить підсумки, запрошує дітей до читацької зали, де їх зустрічає бібліотекар)

Бібліотекар

Добрий день, любі друзі!

У школі ви дізнаєтеся багато нового , цікавого, вчитеся писати, читати, рахувати, правильно поводитися. В усіх цих випадках ніяк не обійтися без надійного, щирого друга та помічника. Що це за помічник?

« Не кущ , а з листочками,

не сорочка, а зшита,

не людина, а навчає? »

(Книжка)

Є багато див на землі, створених природою і зроблених руками людини . І серед них найбільше диво з див – книжка, у ній увесь неосяжний світ. Усе, що створено людським розумом, усе, до чого прагне наша душа, має своє відображення у книжці.

Бібліотека – море книг,

Бібліотека – храм науки

Переступайте наш поріг,

Беріть скарби нетлінні в руки!

Діти, подивіться навкруги.

Книги, книги на полицях

І як тихо поміж них!

Та яку ти не розгорнеш –

То й легенда в кожній з них.

То в одній синіє море,

В іншій – криється тайга.

А ось в тій – Північний полюс,

Де морози і пурга…

Все, що серце і що розум

Вік творили не один,

Повизбирувало людство

В книги – перли із перлин.

( Ю Ванаг)

Сторінки книжок завітних

Всіх вас доброго навчать –

Працювати й учитись,

І Вітчизну шанувать!

( С. Міхалков)

Ще з часів київської русі книги дуже цінувалися. А за князювання Ярослава Мудрого в Києві при Софійському соборі було організовано першу бібліотеку. Ось який напис прикрашав двері бібліотеки X-V ст.. «Всякий хто вивчає науки, входить сюди, не грюкне дверима, не стукне ногами: не заважає музам. Якщо ти когось знайдеш тут сидячим, шанобливо вклонися мовчки ,не займай розмовами: тут мудрі говорять з ученими»

Перша в Україні бібліотека для дітей була заснована в 1909 році в Києві бібліотекарем – педагогом Дорою Доброю. Зараз це – Київська обласна бібліотека для дітей.

Наша бібліотека – невеличка. До неї приходили ще ваші батьки,бо вони любили читати книжки - були книголюбами.

А чи може кожен із вас сказати про себе: « Я – книголюб!»?

Давайте поміркуємо.

Працює « Вільний мікрофон» - відповідати учні виходять за бажанням.

Презентація книжок

Кіт Леопольд і Кіт у чоботях виносять « чарівну скриньку».

Бібліотекар достає зі « скриньки» книжки, радить їх прочитати, виставляє їх на виставку книг.

Робота в парах гра з народною мудрістю « збери прислів’я»

Кіт Матроскін

Дорогі друзі!

Я останнім часом живу у селі, спілкуюся з дідусями та бабусями – вони старенькі, але мудрі, знають дуже багато цікавих прислів’їв про книжки і мене деяких навчили. Я їх записав для вас.

Але поки я ніс прислів’я до вас , вони розсипалися. Давайте зберемо їх.

Я зроблю маленьку підказку: кожне прислів’я має свій колір.

Книга вчить як на світі жити.

Книга – твій друг і порадник

Кіт Матроскін

Молодці діти, ви чудово справилися з завданням.

Від себе я хочу вам сказати, що книга – це мудрість минулих поколінь. Так, книга - це друг і порадник сьогодні. Книга – то наше багатство, вона дає людям знання.

Недарма в народі ще є прислів’я: «Хто багато читає – той багато знає».  Книга зберігає у собі красу рідного, чарівність мови.

Читайте книги! Любіть книги, бережіть їх! 

Бібліотекар

Діти, а ви ніколи не замислювалися над тим, скільки років найстаршій книзі?

Розповідають, що один дивак багато років тому шукав першу книгу і не зміг її знайти. Перші книжки писали на камені, глині, виробляли з кісток тварин, із дерева, листя й кори дерев, шовку, шкіри, кукурудзяних стебел. Багато часу пройшло, поки китайці придумали папір.

У київській русі першу книгу – « Апостол» - надрукував Іван Федоров.

На могилі першого друкаря у Львові накарбовано напис:

« Друкар книг, перед тим не бачених.»

Старовинні друковані та писані книги зберігаються в наш час у найбільших бібліотеках світу.

Дорогі діти! 14 травня 1998 року 30 вересня проголошено Всеукраїнським днем бібліотек, а 2 листопада – Всеукраїнським днем шкільних бібліотек. Це свято встановлено у зв’язку з великим внеском бібліотек України у розвиток вітчизняної освіти, науки і культури та підвищення їх ролі у життя суспільства.

Робота з « Мудрою книгою»

Вчитель

А до нас прийшла « Мудра книга».

Коти заносять « Мудру книгу»

Вчитель

Усі її сторінки ми не встигнемо прочитати. Знайдемо ту, де підказка нашого знайомого – Мишеня. Воно багато читає й помітку зробило для нас на найцікавішій сторінці.

Коти гортають сторінки. Потрібна сторінка – з силуетом мишеня – « Казкова»

Вчитель

Так діти, сьогодні ми будемо працювати з казками.

Вам треба виконати « казкові завдання».

Завдання 1

« Чарівна торбинка»

В кожній торбинці лежать речі казкових героїв, треба визначити, хто ці герої

1 торбинка – капелюх Незнайка;

2 торбинка – азбука Буратіна;

3 торбинка – пропелер Карлсона.

Завдання 2

« З циферблатом я дружу – відразу відповідь скажу»

Питання

  • У назвах яких казок зустрічаються числа, які вам показує циферблат годинника?

3 – «Троє поросяток»;

7 – « Семеро козенят та вовк». « Білосніжка та сім гномів»;

12 – « Дванадцять місяців».

Музична пауза

Виходить Лисичка і співає веселу пісеньку.

Лисичка

Усім: « Здрастуйте!»

Я йшла по країні Казок і заблукала.

Ой, а куди це я потрапила?

Вчитель

Ти потрапила до бібліотеки. Тут у учнів 1 класу проходить урок позакласного читання. Вони тебе добре знають, багато казок про тебе читали.

Завдання « Асоціативний кущ»

Давайте, діти, складемо « Асоціативний кущ» - « Лисичка в казках».

Лисичка в казках

« Колобок» « Рукавичка»

« Пан Коцький» « Котик і півник»

« Солом’яний бичок»

Завдання « Коло бажань» = « Закінчи речення»

Діти сідають в коло

Вчитель

Нехай кожен із вас уявить собі, що тут, у бібліотеці, ц цьому колі збуваються ваші мрії і бажання.

Кожен по черзі задумує такі бажання:

  • Якби я був чарівником …
  • Якби я був книжкою …
  • Якби я був казкою …

Завдання « Машина часу + « Крісло автора»

Вчитель

Діти, уявіть, що герої казок - Буратіно, Дюймовочка та Червона капелюшка - на « машині часу» попали у наш час. Перекажіть стару казку на новий лад – що будуть робити герої у нових умовах.

  • Діти готуються 5 хвилин;
  • Після підготовки сідають у «крісло автора».

Поки діти готуються, можна ввімкнути запис лагідної мелодії( на вибір учителя).

Хвилинка – цікавинка

Кіт Леопольд

Діти подивіться на книжкові полиці. Яка книжка вирізняється за розміром серед усіх?

Гадаєте, більшої не буває? А от і ні!

Найбільша книга в світі – « Суперкнига». Вона була надрукована в Америці в 1976 році. ЇЇ розмір – 2, 74 м у ширину, 3, 07м у довжину.( Демонструє прямокутник із паперу.) Уявляєте, як незручно її читати!? Важить рекордсменка 252,6кг – можна приблизно порівняти з загальною вагою десяти учнів молодших класів.

Зустріч із батьками

Вчитель

Друзі, сьогодні до нас на урок завітали ваші батьки. Це … . Вони випускники нашої школи, були активними читачами нашої бібліотеки. У них залишилося багато спогадів. Зараз вони розкажуть, які книжки вони читали в дитинстві.

Виступ батьків, якій закінчується віршем:

Шелестять сторінки

В лункій тиші читацького залу.

Крізь роки і віки

Ти нам, книго, шляхи прокладала

Від найбільших глибин

До вершини найбільшої Монблані.

Ти – відлуння доби,

Наших гордих сьогоднішніх планів.

До твоїх сторінок

Прагнуть всі – і дорослі, і діти.

Ти – як перший урок,

Книго, друже найкращий у світі.

Бібліотекар

Мине час, ви виростете і, може, напишете свої книги. А зараз вчіться у героїв книжок любити нашу Землю – її лани, ліси, міста, заводи, небо, річки, мову, мистецтво. Людина, яка вміє і хоче читати, - щаслива людина. Навколо неї завжди багато-багато розумних, добрих і вірних друзів. Ці друзі – книги.

Сьогодні ми перевернули тільки одну сторінку « Мудрої книги». Попереду їх ще багато.

Читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги. До побачення!

ІV. Організований перехід до класу

V. Підсумок уроку

  • Підводиться підсумок роботи в бібліотеці – підраховуються фішки в торбинках.
  • Вправа « Мікрофон»:
  • Чи здійснилися ваші очікування?
  • Якби ви написали книжку казок для дітей, кому б першому ви її подарували і чому?

 

docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
2101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку