Урок "Глобальні проблеми людства"

Про матеріал
Поняття про глобальні проблеми людства. Роль світової громадськості у їх розв'язанні. Учень встановлює причини виникнення, особливості та можливі шляхи розв'язання проблем війни і миру, екологічної, сировинної й енергетичної, демографічної, продовольчої проблеми, проблем боротьби зі злочинністю, тероризмом, епідеміями, оцінює наслідки їх прояву на сучасному етапі розвитку суспільства.
Перегляд файлу

Предмет: географія.

 

Тема уроку: Поняття про глобальні проблеми людства. Роль світової громадськості у їх розв'язанні.

Мета:

  •                   навчальна: студент характеризує поняття «глобальні проблеми людства»; аналізує сутність, причини виникнення, особли­вості та можливі шляхи розв'язання проблем війни і миру, екологічної, сировинної й енергетичної, демографічної, продоволь­чої проблеми, проблем боротьби зі злочинністю, теро­ризмом, епідеміями, оцінює наслідки їх прояву на сучасному етапі розвитку суспільства.
  •                   розвиваюча: уміння самостійно опрацьовувати різноманітні джерела географічних знань, працювати в групах, захищати свою точку зору, аналізувати, логічно мислити, робити висновки.
  •                   виховна: виховувати толерантність, культуру мовлення, екологічне мислення.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, політична карта світу, слайди презентації з теми заняття, роздруковані картки.

 

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина (2 хв.).

Привітання. Визначення відсутніх.

 

  1. Актуалізація опорних знань студентів (10 хв.).
  1.               Пригадайте з попередніх курсів географії, які є проблеми взаємодії людини і природи.
  2.               На території яких країн відбуваються збройні конфлікти?
  3.               Що таке озоновий шар і яку роль він відіграє на Землі?
  4.               Назвіть екологічні проблеми, що поширені загалом у світі і зокрема в Україні.
  5.               Чим загрожує неконтрольована вирубка лісів?
  6.               Які демографічні процеси відбуваються в розвинених країнах?
  7.               Чому в найбідніших країнах кількість населення зростає швидкими темпами?
  8.               Які регіони й країни виробляють недостатньо продуктів харчування для забезпечення свого населення і чому?
  9.               Яку небезпеку становлять терористичні акти?
  10.          Які хвороби особливо небезпечні для людини й чому?

 

  1. Повідомлення теми, мети заняття. Мотивація навчальної діяльності студентів (3 хв.).

Сьогодні на уроці ми розглянемо найгостріші глобальні проблеми людства і дамо відповіді на такі питання:

«Чи здатне людство вирішити глобальні проблеми сучасності?»

«Які шляхи розв'язання глобальних проблем Ви пропонуєте?»

 

  1. Зміст та послідовність питань, що розглядаються (40 хв.).
  1.               Поняття «глобальні проблеми людства». Класифікація глобальних проблем.
  2.               Розгляд глобальних проблем людства (виступи студентів з доповідями):
  •                 проблема збереження миру;
  •                 екологічна проблема;
  •                 демографічна проблема;
  •                 економічні проблеми: сировинна та енергетична, продовольча;
  •                 проблема подолання відсталості країн, що розвиваються;
  •                 соціальні проблеми.
  1.               Глобальні прогнози.

 

  1. Закріплення нового матеріалу (15 хв.).

Проводиться шляхом фронтальної бесіди з елементами дискусії.

Обговорення в загальному колі

  •                 Деякі сучасні борці за мир вважають, що війни виникають через уроджену агресивність і войовничість людей. Вони пропонують розвивати екстремальні види спорту, які зможуть погасити небезпечні інстинкти людини. Висловте свою думку з приводу цієї рекомендації.
  •                 Наведіть аргументи на користь і проти осушення боліт. Зробіть висновок про підходи в цьому питанні.

 

 

Метод помилкових тверджень

Викладач зачитує кілька речень, завдання студентів — визначити, яке з них помилкове, і, почувши його, підняти руку.

 

Побудуйте ланцюжок причинно-наслідкових зв'язків між господарською діяльністю людини й станом компонентів природи.

 

Робота в групах

Поясніть твердження.

«Раніше природа лякала людину, а тепер людина лякає природу» (Ж. І. Кусто).

«Мати-природа повинна, як упертий свідок, стати перед трибуналом науки й на допиті, якщо буде потреба,— із застосуванням катувань, зізнатися у своїх таємницях і багатствах» (Ф. Бекон).

«Ми отримали у спадок несказанно прекрасний сад, але наша біда в тім, що ми погані садівники» (Д. Дарелл).

«Природа — такий самий унікум, як картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо» (І. П. Бородін).

 

Запитання

Чи взаємопов'язані глобальні проблеми між собою?

Які із зазначених проблем на Вашу думку є найважливішими і потребують негайного вирішення.

 

Проблемне питання

Чи здатне людство вирішити глобальні  проблеми сучасності?

 

  1. Підведення підсумків (3 хв.).

Виставлення оцінок.

  1. Домашнє завдання (1-2 хв.).

1

 

docx
До підручника
Географія 9 клас (Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш., Довгань А. І.)
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
1264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку