Урок «Голуб – птах миру, дружби та мрії. Виконання композиції «Голуби» в різних техніках.»

Про матеріал
«Голуб – птах миру, дружби та мрії. Виконання композиції «Голуби» в різних техніках.»
Перегляд файлу

                                                                                        

 

Тема : Голуб – птах миру, дружби та мрії. Виконання       композиції «Голуби» в різних техніках.

 

 

 

Мета : Ознайомити учнів із видами і життєдіяльністю птахів голубів; розкрити значення виразу «голуби миру»; учити сприймати твори мистецтва і літератури, в яких створено образ голубів; учити створювати композиції «Голуби» в різних техніках; розвивати творчу уяву, фантазію, асоціативне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати турботливе ставлення до птахів; виховувати естетичні смаки.

 

Обладнання та інструменти: презентація,  технологічна картка «Виготовлення голуба способом  орігамі», кольоровий папір, клей, ножиці, щіточки для клею.

 

Міжпредметні зв’язки:   Українська мова, природознавство,образотворче мистецтво, трудове навчання..

 

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

               

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      Хід  уроку

І. Вступна частина

1. Організаційна і нервово – психічна підготовка учнів до   уроку

  • 1) Рефлексія настрою

Віршоване звертання вчителя до учнів:

Добрий день! На вас, шановні,

Вже знання чекають нові,

Їх засвоять всі нараз

Роботящий, дружний клас!          

На сусіда подивіться

І привітно посміхніться.

Щиро всі потисніть руки

Й гайда пізнавати науки!                        

Діти, сьогодні на уроці трудового навчання ми будемо працювати разом. Тому я розраховую на вашу підтримку й допомогу.

2.Перевірка раніше засвоєних знань

   1) Бесіда за запитаннями

         На попередніх уроках  ми познайомились з різними техніками роботи з папером. Давайте згадаємо які техніки визнаєте?

       -Що  таке «орігамі»?

Словникова робота

                                             

 

3.Підготовка до основної частини

     На уроці ми продовжимо випробовувати себе в ролі орігамістів і виготовимо птаха, який супроводжує нас з вами все життя. Якого саме відгадайте.

  

 

1)  Відгадування загадки.

          

 2)  Логопедична хвилинка

 

Розповідь вірша

Вони бувають сизі, білі,

Воркують, в парку проживають.

Вважають їх птахами миру,                                                 

На щастя в небо випускають.

І линуть в сині голубій

Птахи чудові —голуби.

4. Повідомлення теми і завдання  уроку, мотивація навчальної діяльності

  Отже, на уроці ми будемо говорити про голубів – птахів миру, дружби та мрії. Виконуватимемо  композиції «Голуби» в різних техніках.

 Ознайомимось  із видами і життєдіяльністю птахів голубів; розкриємо значення виразу «голуби миру»; навчатимемось сприймати твори мистецтва і літератури, в яких створено образ голубів; учитимемось створювати композиції «Голуби» в різних техніках; розвиватимемо  творчу уяву, фантазію, асоціативне мислення; збагачуватимемо словниковий запас .

 

5. Узагальнення І частини уроку.

ІІ. Основна частина

  1. Первинне ознайомлення учнів з темою, процесом

1) Повідомлення вчителя

     Бесіда про голубів.

Чи знаєш ти?

У багатьох народів голуби вважалися святими птахами і були присвячені вищим божествам. З давніх часів люди, спостерігаючи покірливу поведінку цих птахів, сприймали їх як посланників Бога. У різних релігіях голуби втілюють чистоту, невинність, покірність, ласку й любов.

Домашніх голубів почали розводити ще в Давньому Єгипті. Звідти вони потрапили до Греції, а далі – до Риму і поступово стали розселятися по всьому світу. Існують різні повір'я й легенди, пов'язані з цими божественними птахами.

Згідно з ними, голуби брали участь у створенні світу. В українських притчах розповідається про те, як на світове дерево серед безбережного океану сіли два або три голуби, потім спустилися на дно моря, набрали піску і камінчиків, із яких і створили світ.

Вже не одне тисячоліття в багатьох країнах існував звичай: у дні великих торжеств давати свободу невільникам. У сучасному цивілізованому світі випускання голубів – дань стародавнім і добрим традиціям.

Багато хто знає, що голуб також вважається символом пошти. Ще в Давньому Єгипті голубів почали використовувати як поштових птахів. Нерідко ці птахи виручали людей, швидко доставивши важливі повідомлення, часто ризикуючи своїм життям.

Голуби приводять людей до згоди і єднання. З давніх часів вважалося, що душа людини відлітає на небо в образі голуба. Може не випадково їх часто називають святими птахами?

На міжнародній емблемі миру, яку створив відомий художник Пабло Пікассо, зображений білий голуб із маслиновою гілкою в дзьобі. Птах символізує прагнення всіх народів планети жити без воєн, у дружбі та злагоді.

З давніх-давен в українських оселях часто зображували голубів серед квітів на печі, рушниках. Вони були оберегами від пожежі. Люди вірили: у кого в оселі є голуб, того супроводжуватимуть у житті успіх, щастя.

Ці птахи й зараз є символом любові й ніжності. Тому люди з турботою ставляться до птахів сіро-голубуватого забарвлення, сподіваючись на добро й мир на планеті.

 

 

  1. Всебічний аналіз теми

1) Прогноз погоди від голуба.

 

       2)   Фізкультхвилинка

                     «Рухівка)                                                                                   

3) Практична робота

      Робота з технологічними картками.

Але перш, ніж приступити до виконання роботи, пропоную вам трішки помріяти. Сядьте всі рівненько, закрийте очі і уявіть собі вашу мрію. Навіщо це? Дізнаєтеся згодом. Уявили? Дуже добре.

Зараз уважно розгляньте технологічну картку з якою будемо працювати. Будьте уважними. Пам’ятайте, що акуратність – дуже важлива риса під час складання фігурки.

 

Технологічна картка першої групи

 

 Технологічна картка другої групи.

 

3. Виконання пробних вправ або завдань з ціллю уточнення і       корекції одержаних знань.

  3) Правила безпеки праці під час роботи з ножицями.

   4) Вступний інструктаж.

Отже, ще раз уважно прочитайте технологічну картку і приступимо до роботи.

 5) Самостійна робота учнів.

4.Осмислення і узагальнення вивченого

    1) Презентація виробу

      На завершення нашого уроку пропоную вам відпустити своїх птахів – мрії в     голубу височінь. (діти розповідають про свої мрії та прикріплюють голубів  на ватман – шматочок неба.

   2)Вправа «Мікрофон»

    Розповіді дітей про голубів , підготовлені вдома.

ІІІ  Заключна частина.                                                                                                          1.Пояснення завдання додому.

2.Підведення підсумків роботи учнів.

   1) Використання  методу «Незакінчене речення»

  - Сьогодні ми вивчали …..

  - Найбільше мені сподобалось ….

  -  Для мене було новим дізнатися …

  - Де можна використати набуті знання?   

   2)  Демонстрація кращих робіт.

    3) Аналіз недоліків і визначення шляхів запобігання їх у                                     майбутній діяльності.

 3.Аргументоване оцінювання знань і умінь учнів.

      Узагальнююча бесіда вчителя.                                                    

4.Приведення організму дитини в спокійний стан.

5.Організоване закінчення уроку.

     Прибирання робочих місць.

 

 

 Список використаної літератури

 

  1.    Використання комп’ютерів у процесі трудового навчання учнів у школі_// Рідна школа – 2000 – №10 – С. 36-38.
  2.    Гуревич Р. С. Чи потрібен комп’ютер на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в закладах освіти – 2001. –№2 – С.6-10.
  3.    Гуревич Р С., Шестопалюк О. В., Шевченко Л.С. "Застосування мультимедійних засобів навчання та глобальних інформаційних мереж у наукових дослідженнях".
  4. .Ващук О.В. Використання комп’ютерних технологій у навчальному процесі учнів 5-7 класів / Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Зб. наук. пр. / Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. – Рівне, 2003. – Вип. 25. – С. 98-103.
  5.  «Комп’ютерно-інформаційні і комунікаційні технології у навчальному процесі середньої та вищої школи»: [Матеріали міжнар. наук. конф., м. Косів Івано-Франківської обл.] //Освіта. – 2003. – 23-30 лип. (№34). – С. 1-7.
  6. Замліла Н.С. Мультимедійні проекти – одна з форм роботи з обдарованою молоддю в школі / Обдар. дитина. – 2004. - №9. – С. 32-35.
  7. Використано ресурси інтернету

 

  

 

doc
Додав(-ла)
Уманець Таїса
До підручника
Трудове навчання 3 клас (Сидоренко В. К., Котелянець Н. В., Агєєва О. В.)
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
5223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку