Цей інтегрованиий урок об'єднує в собі українську мову, природознавство і образотворче мистецтво. Урок проходить у класі, де діти сидять по групам, тобто у груповій формі. На уроці використано такі форми навчання: "Крісло автора", "Мозкова атака", "Сенкан", "Мікрофон", Робота з деформованим текстом". Також є ілюстрації, малюнки, цікавинки, загадки.
Інтегрований урок з української мови, природознавства та малювання у 2 класі
вчителя початкових класів
ліцею №25
Немировської Т.С.
Тема: Говоримо-слухаємо, читаємо-пишемо. Птахи-наші пернаті друзі.
Мета: Вчити дітей будувати речення, висловлювання, об’єднуючи їх однією темою. Удосконалювати навички інтонування речень, працювати з деформованим текстом, збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення. Виховувати бережливе ставлення до птахів.
Обладнання: Ілюстрації птахів, дитячі малюнки, таблиця з деформованим текстом.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Ось дзвінок нам дав сигнал – працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо – наш урок розпочинаймо.
Повернімося обличчям до гостей і лагідно промовим «Добрий день».
Сядем всі рівненько, будем працювати.
Роботи в нас багато і щоб її подолати
Ми повинні бути: Уважні
Розумні
Організовані
Кмітливі
Бо почався – урок.
II. Актуалізація знань і умінь учнів.
Відгадування загадок
1) Швидко птах цей скрізь літає,
Всіх комашок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
2) Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю. (Дятел)
3) Які ноги, такий ніс,
По болоту ходить скрізь.
Хату на хату має.
Жабам рахунок знає. (Лелека)
4) Маленький хлопчик у сірій свитині
По дворах стрибає, крихти хліба збирає. (Горобець)
III. Мотивація навчальної діяльності.
1.Читання вислову вчителем.
«Слова, наче кольорові камінці. І мало їх назбирати в купу. Треба ще й уміти викладати узори з них. Вміти складати речення і правильно вимовляти їх» ( Ірина Вільде).
2.Бесіда.
- З чим письменниця порівнює слова?
- Давайте разом на уроці спробуємо навчитися викладати гарні узори, тобто будувати речення.
- Здогадалися про кого?
ІV. Оголошення теми і мети.
-Тема нашого уроку: « Птахи- наші пернаті друзі».
V. Робота над новим матеріалом.
1. Бесіда.
-Назвіть ще раз відгадки. Це речення? Чому?
-Що виражає речення? Як назвати відгадки одним словом?
2. Складання сенкану (птахи) по групам.
3. Побудова тексту з деформованих речень (самостійно).
-Подув вітерець і слова у реченнях переплутались. Давайте їх відновимо.
-Скільки у тексті речень? Поставте слова у правильному порядку. Що стоїть в кінці речень? Які вони?
4. Фізкультхвилинка (аудиозапис).
5. Вправи на розвиток мовлення.
а) Легенди про птахів. «Крісло автора».
б) Бесіда з казковим героєм. «Мозкова атака».
-До нас завітала жар-птиця і пропонує завдання: дати розгорнуту відповідь на питання у групам:
-Чому птахи наші друзі?
-Чи приносять вони користь?
-Відповідаючи, використовуйте таблицю.
Я вважаю…
На мою думку…
Оскільки…
Тому…
Отже…
Наприклад…
V. Малювання ескізу фантастичної годівнички (по групам).
-Як ми можемо віддячити птахам?
VI. Підсумок уроку.
1) Цікавинки.
2) «Мікрофон».
-Чи вдалося нам викласти узори із камінців? Порахуйте їх.
-Що найбільше запам’яталось на уроці?