Урок гра " Я і моє здоров'я"

Про матеріал
Виховна година для 5 – 6 класів Мета: розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я. Завдання: актуалізувати проблему здорового способу життя в учнів; сформувати відповідальне ставлення до власного здоров’я та власних вчинків; навчити учнів визначати життєві цінності та власну позицію щодо шкідливих звичок.
Перегляд файлу

Я і моє здоров'я

Виховна година для 5 – 6 класів

Мета: розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.

Завдання: актуалізувати проблему здорового способу життя в учнів; сформувати відповідальне ставлення до власного здоров’я та власних вчинків; навчити учнів визначати життєві цінності та власну позицію щодо шкідливих звичок.

Матеріали: чотири столики зі стільцями навколо них, звернені до центру; дошка; ватман, маркери, на кожному столі - одна геометрична фігура, фломастери, кольоровий папір, папір А4, ватман, ножиці, клей, олівці, заготівки; повітряні кульки; геометричні фігури (для поділу дітей на групи).

На початку заняття при вході до класу кожен учень витягує жетон певного кольору й сідає за стіл з такою за кольором геометричною фігурою.

Хід заняття

Вчитель. Доброго всім здоров’я! Сьогодні ми будемо говорити про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати? Адже з давніх – давен український народ найбільшою  цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здрастуйте!», «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я!».

Вправа «Здоров’я – це…»

Мета: актуалізувати розуміння учнями того, що таке здоров’я, його важливість, багатогранність, необхідність дбайливого і відповідального ставлення до нього.

Вчитель.. Коли ми промовляємо свої вітання один одному, то тим самим бажали здоров’я, тобто чогось дуже важливого у нашому житті. Що таке здоров’я? Здоровий спосіб життя? Які думки, асоціації виникають у вас з цим словом? (На ватмані, прикріпленому до дошки, вчитель записує всі варіанти відповідей учнів). Потім вчитель пропонує визначення поняття «здоров’я» Всесвітньої організації здоров’я. Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.

Вчитель. А зараз попрацюємо в групках, де вам необхідно буде відповісти на запитання. (Кожна група одержує запитання, відповідь на яке обмірковується протягом 4 хв і записується на аркуші паперу). Що різноманітнішими, доступнішими будуть ваші відповіді, то краще. Потім поділимося своїми думками, від групи буде виступати один учень.

Вчитель роздає запитання кожній групі:

1 група: Для чого нам здоров’я?

2 група: Що заважає людям бути здоровими?

3 група: Що шкодить здоров’ю?

4 група: Від чого або від кого залежить наше здоров’я? (Діти обговорюють, записують і презентують свої відповіді.)

Вчитель.. Отже, ми побачили, що здоров’я допомагає досягти успіхів і залежить від багатьох факторів. Наприклад, від куріння, вживання алкоголю. Ми знаємо, що це шкідливо, і люди теж про це знають. Що ж відбувається? Давайте разом зробимо висновок.

(Діти висловлюють свої думки щодо проблеми).

Гра «За і проти»

Мета: усвідомити позитивні й негативні сторони шкідливих звичок; підготуватися до відповідального вибору способу життя.

Вчитель. Коли ми збираємося щось почати, ми спершу зважуємо всі «за» і «проти», так? Зараз кожна група по черзі називатиме аргумент «за» і «проти» куріння і вживання алкоголю.

1 група – аргумент «за» куріння;

2 група – аргумент «проти» куріння;

3 група – аргумент «за» вживання спиртного;

4 група – аргумент «порти» вживання спиртного.

Вчитель.кидає м’ячик 1 групі, вона пропонує аргумент і кидає м’ячик 2, 3, 4, знову 1 групі, доки не закінчаться аргументи в однієї з груп. Гра проводиться в швидкому темпі й дуже чітко, тривалість – близько 5 хвилин. Навіть якщо аргументів було порівну у всіх групах або запас доказів дуже великий і гру зупинив вчитель (адже мета гри – не визначення переможця, а досконале вивчення ситуації з шкідливими звичками), важливо провести подальше обговорення.

- Які аргументи для вас були вагомішими, здивували, були новими, несподіваними?

- Що ви обрали для себе?

- Що допомогло зробити вибір, що може змінитися у вашому житті?

Ми зробили вибір і готові до вершин свого здоров’я, а крокувати цим шляхом нам допоможе бажання бути здоровими, творчість, фантазія.

Вправа – руханка «М’яч у колі»

Мета: зняття фізичного та емоційного напруження, покращення настрою в групі.

Учасники стають у коло, утворюючи ногами ворота. Вчитель кидає м’яч у коло. Учасники руками захищають свої ворота, а також руками намагаються забити гол. Хто пропустить гол, захищає свої ворота однією рукою, а хто два рази пропустив м’яч, тоді виходить з гри.

Вправа «10 кроків до здорового способу життя»

Мета: свідоме бачення учнями того, що є здоровим способом життя, в яких діях і поведінці він виявляється, пошук прийомів наочного переконання ровесників.

Кожній групі пропонується зобразити на папері свої кроки (дії та приклади поведінки) (наприклад сліди, сходинки, ноти…) у напрямку свого вибору здорового способу життя. Це може бути малюнок, аплікація і т.д., де можна використати всі матеріали, які знаходяться на столі. На виконання завдання – 10 хв. Кожна група презентує свої «10 кроків» до здорового способу життя.

Обговорення легенди «Все в твоїх руках»

Вчитель.. А тепер послухайте легенду і подумайте: чого вона нас навчає?

« Колись у давньому Китаї жив дуже розумний, але пихатий мандарин. Весь день він приміряв одяг та теревенив зі слугами про свій розум, згадував давню зустріч з імператором. Так минали дні, роки… Аж ось пішла по всій країні чутка, що неподалік кордону з’явився мудрець, розумніший від усіх на світі. Дійшло це і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: «Хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі?!» Але вигляду нікому не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам надумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках: живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – я випущу його…» І ось день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і нетерпляче чекав ченця. Аж ось двері прочинилося, і до зали увійшов невисокий худорлявий чоловік. Він прямував до мандарина і сказав, що готовий відповісти на будь – яке його запитання. І тоді, криво посміхаючись, мандарин промовив: «Скажи – но мені, що я тримаю у руках: живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!». Збентежений мандарин випустив метелика, і той полетів, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями».

Вчитель.. Чи так само і у вашому житті все залежить від вас?

Вчитель. Наше заняття добігає кінця. Що ж потрібно, щоб ми були здоровими, щоб наші мрії здійснилися? (вести здоровий спосіб життя, знати, чого хочеш, не лінуватися..). А що потрібно, щоб це реалізувалося? (Не тільки говорити, а й діяти). То від кого ж або від чого залежить наше здоров’я? (Наше здоров’я у наших руках!).

Вправа «Коло здоров’я».

Кожен учень стоячи у колі проговорює позитивні слова, які асоціюються зі здоров’ям. Потім беруться за руки і бажають здоров’я один одному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я і моє здоров’я

Тренінгове заняття для учнів 3(7) - 4(8) класів

Мета: поглиблене усвідомлення поняття «здоров’я», його багатогранності, необхідності турботи про нього; формування внутрішньої позиції щодо свого здоров’я на основі позитивних перспективних мотивів; розширення знань про негативний вплив шкідливих звичок; розвиток самостійного, творчого мислення; виховання поваги один до одного.

Вправа «Мій колір» 5хв.

Мета: створити сприятливу атмосферу. Діти по черзі представляються олівцями і говорять про те, якого вони зараз кольору.

Мозковий штурм «Здоров’я – це…» 7 хв.

Мета: активізація мислення, залучення до спільної розумової діяльності, усвідомлення поняття «здоров’я», необхідність турботи про нього.

  Кажіть усе, з чим асоціюється слово «здоров’я», «здоровий спосіб життя», не критикуйте, розширюйте почуте.

Після мозкового штурму психолог дає визначення поняття «здоров’я»

Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.

Вправа «Працюємо в групах» 10 хв.

А тепер подумайте і оберіть, хто вам близький по духу: італійці, англійці, французи або українці. (розподіл  на 4 групи)

Обговорення (завдання на картках)

-         Для чого нам потрібне здоров’я?

-         Що заважає людям бути здоровими?

-         Що шкодить здоров’ю?

-         Від кого або від чого залежить стан нашого здоров’я?

Отже, ми побачили, що здоров’я є дуже важливим для людини, воно залежить від багатьох факторів. Але багато чого шкодить здоров’ю. Люди знають, що це шкідливо, але і далі псують своє здоров’я.

Давайте проведемо експеримент. Піднесіть, будь ласка, руки ті , хто знає, що куріння шкідливе для здоров’я.

Добре, а тепер – ті, хто вірить, що про шкоду куріння зараз знають і дорослі, і діти.

Піднесіть руки ті, у кого знайомі, сусіди, рідні курять. То що ж відбувається? Давайте разом зробимо висновок.

Вправа «Чому люди курять?» 10 хв.

Мета: З’ясувати причини поширення паління.

А зараз ви у своїх групах обговорите причини поширення паління. Потім кожна група по черзі висловлюватиме свою думку, і ми разом заповнимо схему 1.

Схема 1.

 Чому люди курять?

Тиск  товаришів, з цікавості, соціальне оточення, приклад відомих людей, реклама, щоб відчути себе дорослим, знімає стрес, модно, простіше познайомитися,

Вправа «Наслідки куріння»

 

Мета: з’ясувати основні наслідки згубного впливу куріння

Вправа «Скажи «ні» у ситуації тютюнової або наркотичної провокації.

Програвання ситуацій.

٭ Дякую. Я скористаюся цим, тільки-но в цьому буде потреба.

٭ Я більше цього не потребую. Мені це не потрібно

٭ Не схоже, щоб мені від цього стало краще.

٭ Я не в настрої, тому не хочу цього пробувати.

٭ Ні, я не хочу неприємностей.

٭ Коли мені це стане дуже потрібно, я дам про це знати.

٭ Мої батьки попередили мене, що вони мене вб’ють.

٭ Коли-небудь іншим разом.

٭ Ця гидота не для мене.

٭ Ні, дякую.

٭ Мене «посадять на мілину», якщо дізнаються, що я курю.

٭ Ні, дякую, в мене вистачає неприємностей.

٭ Ні, дякую, в мене бувають алергічні реакції.

٭ Я – за вітаміни.

٭ Ні, я вже пробував і мені не сподобалося.

٭ Я хочу бути здоровим.

Вправа «Скріпка»

Мета: усвідомлення впливу шкідливих звичок на наше здоров’я.

Учням роздають по одній скрипці, пропонуючи її розігнути і скласти в якусь фігурку. Потім просять скласти у початкову форму. Звичайно, зробити це нікому не вдається.

-         Отож, уявимо, що наше здоров’я – це скріпка. Ми робимо з ним все, що завгодно, а саме: куримо, вживаємо спиртні напої, починаємо раннє статеве життя, при цьому не захищаючи себе. Потім ми хочемо бути здоровими, але це вже неможливо так само, як повернути цю скрипку у початкову форму.

Якщо ваше здоров’я ( фізичне, духовне і соціальне)  буде у в порядку, ви зможете реалізувати всі ваші бажання. Чого я вам і бажаю.

Я щасливий,  Я дихаю нині, як слон.

Хода у мене легка,

І ніч пролетіла, як  дивний сон,

Без кашлю і без плювка.

Я став дотепником, веселуном,

І просто – душа товариства.

Я порожевів, поповніло лице,

Енергія так і кипить.

Громадяни, вас цікавить рецепт?

Відкрить? Чи не відкрить?

Повідомляю: віднині назавжди кинув курить.

В. Маяковський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку на тему "Моє здоров’я"

Мета уроку: ознайомити учнів із здоровим способом життя, сформувати в них поняття про здоровий спосіб життя, навчити дітей вести здоровий спосіб життя.

Тип уроку: пояснення нового матеріалу.

Вид уроку: урок-бесіда.

План уроку.

1. Поняття про здоров’я.

2. Стрес. Причини стресу.

3. Депресія. Ознаки депресії.

Хід уроку.

Здоров’я – це не відсутність хвороб, а фізична, соціальна, психологічна гармонія людини, доброзичливі стосунки з людьми, з природою і з самим собою. Психологи виділяють кілька видів здоров’я: фізичне, інтелектуальне, особистісне, соціальне, емоційне і духовне.

Емоційне здоров’я – одна із складових частин ідеалу здоров’я. Емоційне здоров’я – це наявність лише позитивних емоцій (в ідеалі) або ж (у кращому разі) – рівновага позитивних і негативних емоцій, психологічна рівновага емоцій (емоційна рівновага).

Лихо ХХ століття – стрес, на жаль, не залишив нас і на порозі нового тисячо-ліття. Відома фраза: „Всі хвороби від нервів” – набуває дедалі глибшого змісту. Кожному з нас знайоме почуття страху: в очікуванні серйозної розмови, іспиту, публічного виступу, коли необхідно вирішити важливе питання, від якого дуже багато залежить, коли серйозно хворий хтось із близьких тощо.

Стрес ( від англ. stress – тиск, напруга ) – стан напруженості, що виникає в організмі під сильним впливом. Стрес – це реакція організму на зовнішні подразники.

Існує ще поняття дистресу. Дистрес ( від англ. distress – горе, виснаження, хвороба ) – перехід організму за межі допустимих безпечних перевантажень.

Ось безперечні ознаки стресу:

1)    постійна дратівливість;

2)    часті головні болі;

3)    неуважність, провали в пам’яті;

4)    несподіване виникнення частого серцебиття або зриви сердечного ритму;

5)    поява занепокоєння без видимої причини;

6)    болі в хребті;

7)    переконання, що вас не поважають і не цінують у родині й на роботі;

8)    ви то помираєте з голоду, то не маєте апетиту;

9)    вам удається примусити себе повноцінно працювати тільки наприкінці робочого дня;

10)    поява труднощів із травленням;

11)    епізодичне виникнення відчуття задухи;

12)    вам здається, що всі висувають до вас занадто високі вимоги.

айчастіші причини стресу:

1)    острах перед відповідальністю, пов’язаною з виконанням робочих та навчальних обов’язків;

2)    навчальні перевантаження, підвищені вимоги до себе;

3)    втрата роботи й матеріальні труднощі, острах перед змінами;

4)    розлука з близькими чи втрата їх;

5)    хвороба.

Умовно стрес можна поділити на позитивний (приносить користь організму) і негативний (завдає непоправної шкоди здоров’ю).

Занадто сильний стрес може загрожувати вашому здоров’ю. Тоді треба звернутися до лікаря або до „швидкої медичної допомоги”. Будь-який стрес підвищує в організмі рівень норадреналіну – гормону страху й агресії, який примушує серце битися помітно частіше, ніж у стані душевного спокою. За відносно легкого стресу рівень гормону страху в організмі зростає в 2,5 – 4 рази. А за раптового – щумового – у 15 – 20 разів!

Депресія – це пригнічений стан, який є психічним захворюванням і тому вимагає негайного лікування.

За твердженнями фахівців, у країнах СНД люди найбільш схильні до стресу. Різка зміна життєвих орієнтирів десятків мільйонів людей призвела до їх масової психоемоційної перенапруги і стресування. Сучасний психіатр Юрій Александровський назвав такі розлади соціально-стресовими. Погроми, страйки 1905 року викликали в рядових людей тривогу, страх, пригніченість, навіть гостре марення. Історія повторилася у 1917 році і ще раз – у наші дні. Зміни в суспільстві відбулися занадто швидко, а свідомість наша консервативна й не встигає за новими орієнтирами. Ситуацію погіршили економічна нестабільність, масове зубожіння і несприятливі екологічні обставини.

Ознаки депресії за міжнародною класифікацією:

1)    пригнічений настрій ( почуття смутку, порожнечі, підвищена плак-сивість );

2)    утрата цікавості до звичайної діяльності;

3)    ви схудли або, навпаки, поправилися на 5 кг, хоч не сидите на дієті;

4)    вас мучить безсоння або, навпаки, сонливість;

5)    ви надзвичайно збуджені або, навпаки, загальмовані

6)    навалилася втома , яка не проходить;

7)    охоплює почуття незрозумілої провини;

8)    важко зосереджуватися й розмірковувати, здійснювати рішучі вчинки;

9)    повторюються думки про марноту і тлінність буття, про те, що життя позбавлене сенсу;

10)    мучать думки про суїцид (самогубство).

Найбільш значним є вплив школи. Головною її метою має стати підготовка дітей до того, щоб вони могли жити повноцінним життям, яке приносило б їм радість, а не мчати марафоном під емоційним стресом.

Закріплення нового матеріалу.

1.    Що таке здоров’я ?

2.    Які види здоров’я можна виділити ?

3.    Що таке стрес ?

4.    Що таке дистрес ?

5.    Яке джерело виникнення стресу ?

Висновок: на цьому уроці ми ознайомилися з такими поняттями як здоров’я, стрес, дистрес, депресія.

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2022
Переглядів
1745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку