Урок-казка. Тема. Вивчаємо переставний закон додавання.

Про матеріал
Урок-казка. Зустріч Цариць- Осені та Зими. Цариця Осінь прощається із першокласниками та передає усі земні права Цариці Зимі. Цариця Зима пропонує учням виконати завдання, які розмістила на сніжинках. В кінці уроку учні за старанність отримують від Цариця Зими подарунки - сніжинки (в нас на уроці подарунки- медові праники, які були розписані у вигляді сніжинок).
Перегляд файлу

Тема. Відкриваємо переставний закон додавання.

Мета: ознайомити учнів із переставним законом додавання; вчити використовувати його під час ров’язування виразів; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, учнів; формувати вміння добирати схему та вираз до сюжетного малюнка; повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; розширювати словниковий запас слів; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок; виховувати  інтерес до уроків математики.

Тип уроку: урок-казка

Обладнання: презентація;  Осінь, Зима (картини); сніжинки із завданнями ; роздатковий матеріал – новорічні кульки; геометрична ялинка (пазли).

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Ми не відпочиваємо,

Ми працювати починаємо.

Наш девіз:

Не просто слухати, а чути

Не просто дивитися, а бачити.

Не тільки відповідати,

а й міркувати –

Дружно й плідно працювати. Привітання.

― Діти, у нас сьогодні незвичайний урок, до нас завітали гості. Привітайтеся з ними.

Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, посміхніться.

― Майже у всіх гарний настрій, а щоб він став ще кращим потрібно сьогодні вам швидко, гарно працювати, бути уважними та зосередженими.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Послухайте загадку і скажіть  про що в ній йдеться!

  • Загадка

В садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу  в гості.

  • Діти, скажіть як ви розумієте слова: « Жде сестрицю білу  в гості». Про що, вам говорять ці слова?( відповіді дітей). Так, про зиму…

  Діти, сьогодні на наш урок завітали дві цариці - Осінь та Зима. Осінь хоче передати  усі свої земні права Зимі. Тож, дозволимо Зимі царювати і бути присутньою на нашому  уроці. ( відповіді дітей).  Із далеких країн цариця Зима прийшла до нас. Ішла лісами і полями, днями і ночами, щоб подивитися, як учні 1-го класу нашої школи знають і люблять математику. Але завітала вона не одна, а взяла з собою у помічниці. А що це за помічниці?

-Розгадаємо загадку і дізнаємося 

Наче срібні зірочки,
Білосніжні квіточки,
Із зимової хмаринки
До землі летять…

-Діти, погляньте, наша дошка усіяна Сніжинками. Вони незвичайні, на них завдання, які ми повинні сьогодні розв’язати. А, хто буде активним на уроці, буде добре працювати, отримає від цариці Зими гостинці .

Тому:

Думаємо – швидко!

Відповідаємо – чітко!

Сидимо – правильно!

Пишемо – красиво!

ІІI. Актуалізація опорних знань учнів.

 

1. Сніжинка. Усний рахунок ?

1. Математична  розминка.

1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.

2.Порахувати від 1 до 10 – порядковою лічбою.

3.Назвати попереднє число числа 5.
5. Назвати наступне число числа 7.
6. Назвати суму чисел 4 і 2; 5 і1.

2. Хорові відповіді – «Веселі загадки»

 

* Вовченята-сіроманці

Чистять зуби рано-вранці.

Тато, мама, двоє діток.

Скільки їм потрібно щіток?

* Зайченят у зайця 7.

Треба їсти дати всім.

10 яблук заєць мав,

По одному дітям дав.

Скільки  яблук залишилось в нього?

* 5 горішків на пеньку

Спочивало в холодку.

А вечірньої пори

Білка ще принесла 3.

Так до ранку й пролежали.

Скільки всіх горішків стало?

3. Гра «Розумний сніговик»

2. Сніжинка. Дізнайко.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку

― Сьогодні на уроці математики ми повторимо назви компонентів  дії додавання, а також з переставним законом додавання і покажемо Зимі як ми можемо швидко засвоювати новий матеріал.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Повторення  назв компонентів дії додавання

Робота з роздатковим матеріалом ( кульки)

- Покладіть на парту 3 червоні  ялинкові прикраси і 2 сині. Скільки всього їх стало? Чому?( Об’єднали всі фігури).

- Якою дією виконується об’єднання? ( Додаванням)

- Як називаються числа у прикладах на додавання ?

- Перше число – доданок, друге число – теж доданок, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання, називають сумою.

- А тепер поміняйте наші іграшки  – доданки місцями. Їх стало більше чи менше, ніж було спочатку?

- В математиці це називають переставним законом додавання і звучить він так: від перестановки місць доданків сума не міняється.

3. Сніжинка. Розважальна.

Фізкультхвилинка (Пісня «Морозець»)

 4. Сніжинка. Книжкова.

 Робота за підручником (с. 54 впр.2, 4).

Опрацьовуємо завдання 2– робота з доміно, а 4 – усно.

5. Сніжинка. Гімнастична.

Оченята роблять вправи:

Вліво, право, вліво, вправо,

Потім вгору, потім вниз,

 На сусіда подивись!

V. Закріплення вивченого матеріалу.

6. Сніжинка.  Робота в зошиті (с. 50 –з.1)

  • Зима запитує , що ви одягаєте на руки, коли виходите на двір?
  • От і зараз нам потрібно зібрати пари рукавиць, щоб можна було вийти на двір.

 7. Сніжинка. Геометрична.

 Наша  цариця  Зима запитує, а без чого не обходиться не один Новий рік?      (Без ялинки) Вона нам її хоче подарувала за вашу роботу на уроці, але хоче, щоб ви її склали із пазлів та назвали з яких геометричних фігур вона складається?(відповіді дітей)

VІ. Підсумок уроку

8. Сніжинка. Підсумкова.

  • Наш урок закінчується.   
  • Чи вдалося нам відкрити всі Сніжинки?
  •     Що нового ви дізнали на уроці?
  • Яке завдання вам найбільше сподобалось?

 Ви всі добре працювали, я дякую вам за роботу на уроці. Зимі також сподобалось як ви працювали та хоче вас у гостини  (діти отримують гостинці від цариці Зими).

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня 2023
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку