Тема. Односкладні речення Мета: закріпити знання про односкладні речення, їх типи й особливості; формувати вміння використовувати такі речення у власному мовленні; розвивати мислення, увагу учнів; виховувати вміння любити й цінувати рідне слово, сприяти творчому й естетичному розвитку учнів. . *
Що потрібно знати: види односкладних речень; способи вираження головних членів речення односкладних речень. виділяти односкладні речення з-поміж інших видів; оцінювати роль односкладних речень у текстах різних стилів; конструювати односкладні речення та правильно використовувати їх у власному висловлюванні. Що потрібно вміти: . *
Лабораторія розподільна Люблю красу своєї мови, звучання слів і запах слів. Мовну поведінку народу поєднують з його загальною культурою. Знай ціну і дружбі, й ворожнечі. У школі готуються до випускних іспитів. Сядемо рядочком і почнем розмову тиху, сумовиту і про все на світі. У засобах масової інформації висвітлюють найважливіші події в країні та за її межами. Завдання: 1 варіант – виписати означено-особові речення. 2 варіант – виписати неозначено-особові речення. . *
Лабораторія “Дослідження-реконструкція” Перетворити подані двоскладні речення на односкладні і визначити їх вид. У двері хтось подзвонив. - Глядачі проводжали акторів оваціями. - Всі охоче спілкуються з людьми доброзичливими і порядними. - У двері подзвонили. Акторів проводжали оваціями. Охоче спілкуються з людьми доброзичливими і порядними. *
Лабораторія “Речення-мандрівники” Спостережливе око, допитливий розум, влучне слово. Вчителя і дерево Не гордись званням Добре говорить Гірко поробиш Не плюй у криницю Зробиш діло За двома зайцями побіжиш а зле творить гулятимеш сміло впізнають з плодів бо схочеш водиці жодного не впіймаєш а гордись знанням солодко з'їси . *
Замкнута лабораторія У синтаксис, як до дверей, Є ключики малі Їх легко кожний підбере Якщо йому не лінь Безособове слово; Особове дієслово в безособовому значенні; Дієслівна форма на -но, -то; Інфінітив; Прислівники разом з дієсловом, або без них; Неозначена форма дієслова з часткою не; Дієслово бути із заперечною часткою. 1 5 1 1 5 5 5 5 . *
Будень Прокинувся… Потягнувся… Встав… Проспав!!! Бігаєш, панікуєш, одягаєшся, снідаєш… Виходити – накричали. Посварився. Розлючений, вибігаєш. Біжиш, не встигаєш. Обляпали. Розгубився. Накричав. Убив би. Прийшов. Запізнився. Покарано. Сидиш, похнюплений. Почав писати – не виходить. Набридло! Утекти б… Не насмілився – терпи. *