Урок літератури рідного краю. "Олена Музика -поетеса із Запорізького краю".

Про матеріал
Презентація до уроку літератури рідного краю ознайомить учнів з життям і творчістю поетеси із Запорізької області - Олени Музики, допоможе вдосконалювати вміння аналізувати поетичні твори; розвиватиме вміння виразно читати поезію, висловлювати свої думки, почуття, робити висновки. В розробці використано поезії ,написані як в довоєнний час, так і під час війни. Є посилання на пісню на слова поетеси "Хочу остаться в этом сентябре" російською мовою.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Урок літератури рідного краю. Олена Музика

Номер слайду 2

МЕТА Навчальна: ознайомити учнів з життям і творчістю поетеси, її творчістю, вдосконалювати вміння аналізувати поетичні твори; розвивальна: розвивати вміння виразно читати поезію, висловлювати свої думки, почуття, робити висновки; виховна: виховувати любов до рідного слова, до рідного краю, до української поезії.

Номер слайду 3

ЕПІГРАФ Я для себе істину відкрила: Кожен має за плечима крила. (О. Музика)

Номер слайду 4

Емоційне налаштування. Енергізатор «Я – зірка». Сядьте зручніше й заплющіть очі. Зробіть два глибоких вдихи й видихи. Уявіть, що над вами висить золота зірка. Це – ваша зірка. Вона піклується, щоб ви були щасливими. Відчуйте її тепло. Уявіть, що ви теж випускаєте промінці ясного світла й це світло йде до всіх дітей у класі. Тепер надішліть своє світло людям, яких немає в цій кімнаті: батькам, знайомим, друзям. Попрощайтеся з зіркою та розплющіть очі. Діти, сподіваюся, що ви відчуваєте у душі тепло, спокій, рівновагу. І саме цей настрій буде основою нашого уроку.

Номер слайду 5

Знайомство із біографією Олена Миколаївна Музика народилася 18 лютого 1975 року у місті Запоріжжя. Згодом родина переїхала до села Верхня Криниця Василівського району. У 1990 році закінчила школу, але авторка з дитинства хотіла стати вчителем, і ця мрія здійснилася. З 1990 -1994 рік Олена Миколаївна навчається в Запорізькому педагогічному училищі №1, з 1994 – 1997 закінчила Запорізький державний університет (зараз ЗНУ), філологічний факультет. Працювала за фахом вчителем української мови та літератури у школі с. Верхня Криниця. З 2006 року працювала методистом у КУ «Сервісний центр закладів освіти» Василівської районної ради.

Номер слайду 6

Творчість, захоплення Друкувалася у Василівській районній газеті «Нова Таврія», збірнику «Василівка туристична та мистецько-поетична», журналах «Хортиця» (м. Запоріжжя) та «Дивослово», альманахах Міжнародних фестивалів «В стенах Серебряного века» (м. Василівка), «Звезда Рождества» (м. Запоріжжя). Перша збірка «Так просто» (2020), також є спільна книжка «Сонячний дощ» (2020), яка охоплює поетичні твори Олени Миколаївни Музики та прозові – Олени Василівни Музичук. Поетеса захоплюється фотографуванням, подорожами, вирощуванням квітів, читанням художніх книг.

Номер слайду 7

«Хвилинка релаксу»

Номер слайду 8

Повторення художніх засобів

Номер слайду 9

Літературний диктант.► Назва села до якого переїхала авторка, коли була маленькою. (Велика Криниця).► Олена Миколаївна мріяла стати…(вчителькою).► Ким працювала поетеса з 2006 року? (методистом).► Назва першої збірки віршів. («Так просто»).► Авторка захоплюється …(фотографуванням, подорожами, вирощуванням квітів, читанням художньої літератури).

Номер слайду 10

Осінь – це красиво. Над містом небо, як вселенський сум,А під ногами шурхіт падолисту. Я оберемок хризантем несу – Квітучу радість, запашну і чисту. І не важливо, що грядуть дощіІ що туман розвісив пасма сивіНа голі руки знічених кущів. Я точно знаю: осінь – це красиво!

Номер слайду 11

Бесіда за питаннями до твору1. Чи подобається вам осінь? Дайте повну відповідь.2. Яким буває дощ у нашій природі? Як ви гадаєте, чи завжди він є вчасним?3. Як героїня твору живе у гармонії з природою?4. Що ви відчували, коли потрапляли під дощ?5. Які прикмети про дощ ви знаєте?6. Визначити жанр, тему, ідею поезії.7. Назвіть художні засоби поетичного твору.

Номер слайду 12

Сонячний зайчик. Маленький зайчик, сонця рідний син,Стрибає пустотливо по стіні. А може, щастя в нього попросити? –Майнула думка. – А чому б і ні? Він – світлий. Теплий. Радісний. Живий!Звичайно, це не рибка золота(хоча її ще спробуй-но влови!Це, вам скажу я, справа непроста). Бажань не хочу трьох – лише одне. Йому на вушко тихо прошепчу,Щоб тільки він один почув мене,Але обов’язково щоб почув! …А в тім, не треба. Хай собі біжить!Можливо, він потрібніший комусь. А я вже маю щастя: просто жить. Тож відпущу його. І усміхнусь.

Номер слайду 13

Бесіда за питаннями до твору1. Чим вразила ця поезія?2. Як ви розумієте вислів: «А я вже маю щастя: просто жить». Відповідь свою обґрунтуйте.3. Охарактеризуйте авторку, використовуючи її поезією.

Номер слайду 14

ВИСТОЇМ!З вірою вистоїм! В Бога молитвоюсили попросимо ми перед битвою. Воїнам - захисту Матері Божої, хай береже їх від кулі ворожої, хай відведе у годиноньку грізную лихо від зброї убивчої різної. З вірою - вистоїм! Правдою сильні ми. Замайорять знов міста жовто-синіми. Де проповзла вража армія танками, знову земля зацвіте вишиванками. Вбивцям воздасться же повною мірою. Ми переможемо! Вистоїм - з вірою!16.08.2022

Номер слайду 15

Нас жде Перемога!Думай про світле й красиве,а не про війну. Радуйся ранкам, смакуючи кожну хвилину: он вітерець серед листя черешні заснув, он літній дощик хмаринкою в небі полинув,горда троянда красується в розквіті сил, бджілка видзвонює н. Авколо неї натхненно... Господи Боже мій, скільки на світі краси!Жити б, радіти і радість нести, мов знамено. Кажуть, що вірою можна творити дива. Віримо всі, тож нехай нам по вірі воздасться.Є Україна. І мова співуча жива. Армія сильна. Нас жде перемога. І щастя.03.07.2022

Номер слайду 16

Бесіда за питаннями до твору. Що об’єднує ці твори?Чи актуальною є тема, яку піднімає поетеса у своїх віршах?Яка думка найвиразніше звучить в обох поезіях?

Номер слайду 17

КРИЛАЯ для себе істину відкрила: Кожен має за плечима крила. В когось крила, як веселка, гожі,В когось ніжні, на пелюстку схожі,В когось гарні, як весняна днина,В іншого – немов стара ряднина,В когось горді й сильні, як вітрила. Люди різні, й різні їхні крила. Хтось до сонця полетіти хоче,Інший по багнюці їх волочить. Хтось крилом укриє від негоди,Хтось ховає під крилом доходи,Хтось крило простягне в допомогу,Інші – є й такі! – підставить ногу(Крила у таких безбарвні, кволіІ безсилі, як пташки в неволі). Хтось радіє крилам, інший – тужить. Кожен має ті, які заслужить.

Номер слайду 18

Робота з епіграфом. Епіграфом до нашого уроку взято слова Олени Музики Я для себе істину відкрила: Кожен має за плечима крила.- Як ви розумієте слова Олени Музики?- Які крила мають люди?

Номер слайду 19

Очікування «Святковий салют»Якщо вам сподобався наш урок, ваші очікування здійснилися, якщо вас схвилювали прочитані вірші, то покажіть сердечка.

Номер слайду 20

Рефлексія. Вправа «Мікрофон»

Номер слайду 21

Домашнє завдання Скласти твір-роздум «Моя улюблена пора року» або «Кожен має за плечима крила», підготувати малюнок.

pptx
Додано
2 січня
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку