Урок літературного читання для 3-го класу на тему: «Казка про яблуню" А. М’ястківський

Про матеріал

Урок знайомства з комп'ютерною інформаційною технологією - мультимедією. Робота з електронним підручником. Знайомство учнів з життям і творчістю українського письменника Андрія М'ястківського , удосконалення навичок усвідомленого, виразного читання художнього твору .

Перегляд файлу

Урок літературного читання

Тема :   А. М’ястківський«Казка про яблуню»

 Мета: познайомити учнів з комп'ютерною  інформаційною технологією  -

мультимедією , роботою з електронним підручником. Познайомити учнів з життям і творчістю українського    письменника Андрія М’ястківського  , удосконалювати навички усвідомленого, виразного читання художнього твору .

Формувати  вміння визначати художні засоби , використані автором казки. Збагачувати словниковий запас.

Розвивати зв’язне мовлення , увагу, мислення.

 Виховувати працелюбність, бажання допомогти природі.

Обладнання : ТЗН, картки.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

Нумо, діти, до роботи!

 Для навчання час настав.

 Наберімося охоти

 до потрібних добрих справ.

Перед вами лежать картки    само оцінювання, ви будете оцінювати себе за відповідними критеріями.

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою :

Яків яблука трусив, Яків яблука носив,

А бабусенька Явдоха яблук всім дала потроху.

Щедро яблуню хвалили, що на всіх вона вродила.

  • Давайте прочитаємо цю скоромовку   окличною інтонацією
  • питальною інтонацією

 2. Гра «Розшифруй прислів’я» :

Охтрпоюлземаєдб, онавмуотєатрпоев. (Хто про землю дбає, вона тому повертає.)

_ Як ви розумієте це прислівя ?

— Прочитайте прислів’я на одному мовному видиху.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

Мультимедіа(multimedia) - це сучасна комп'ютерна інформаційна технологія, що дозволяє об'єднати в комп'ютерній системі текст, звук, відеозображення, графічне зображення .

Ми сьогодні проведемо наш урок з використанням електронного підручника «Нові  імена в літературному читанні 2-4 класи ». На титульній сторінці цього підручника є кюер-код , який ми використовуємо ,якщо хочемо почути цей твір з телефона  чи планшета.

QR-код  - це новий вид штрих-коду, в якому кодується різна інформація (адреси, номери). Йоговикористовують для компактного кодування   певної інформації, якуможна швидко зчитати за допомогою спеціальних сканерів .

http://images.mob.org/mooncat/faq/qr/qr.png Потім вводимо код підручника  - 6131-П , вибираємо відповідну сторінку ( с. 94). Якщо не має можливості скористатися мобільним додатком, потрібно зайти на сайт : www.bookshelf.kmmedia.com.ua , ввести код – 6131-П,вибрати сторінку 94.

Практична робота

V.Сприймання  й усвідомлення нового матеріалу

Сьогодні ми познайомимось із творчістю українського письменника Андрія М’ястківського, «Казкою про яблуню» . Прослухайте , будь ласка ,аудіозапис  розповіді  його біографії  і дайте відповідь на запитання :

  • Для  кого писав свої твори Андрій М’ястківський ?
  • Коли народився Андрій М’ястківський ?
  • Твори яких жанрів писав автор ?
  • Якою бойовою нагородою був нагороджений Андрій М’ястківський ?

Вчитель:

Андрій М'ястківський — відомий автор блискучих новел, талановитих романів, чудових віршів. Писав для дітей і дорослих. Весь його творчий доробок втілився у понад сорок книжок поезії та прози, в численних текстах пісень і перекладів (з білоруської, молдавської, румунської та інших мов).

Він був цікавим співрозмовником, неперевершеним оповідачем, великим знавцем фольклору. Вільно володів румунською мовою, німецькою та угорською — зі словником, а потім ще вивчив  іврит (єврейську мову ). Писав щодня, а інколи «видавав» до десятка віршів за день. Деякі його поезії стали улюбленими в народі піснями.

В останні роки життя Андрій Пилипович став інвалідом І групи, був прикутий до ліжка, але літературної творчості не полишав. По собі залишив величезний рукописний спадок у товстих зошитах, який ще потрібно належним чином систематизувати, вивчити й опублікувати.

Андрій Мястківський був нагороджений  літературною  премією   ім. Володимира Сосюри.

 Вправа  «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися».
- Отже, на початку уроку ви почули, що сьогодні познайомимося з твором А. М´ястківського «Казка про яблуньку». Спочатку давайте пригадаємо, що про яблуньку вам вже відомо.

 Що саме про яблуньку ви хотіли б дізнатися на уроці? (Учні відповідають, результати заносяться до таблиці). 


Знаємо


Хочемо дізнатися


Дізналися


Яблунька – фруктове дерево.

Бувають зелені, жовті, червоні.

Дуже смачні і корисні.

Вміщують мікроелемент – залізо.

Зустрічається у народних казках.

Яблука полюбляють тварини і люди.


Як росте яблунька?

Як доглядати за деревом?

 

  • Наприкінці уроку ми заповнимо і третю колонку таблиці і підсумуємо, чи виправдалися ваші передбачення.

2 Опрацювання «Казки про яблуню» Андрія М’ястківського

А зараз прослухаємо аудіозапис   «Казки про яблуню», після прослуховування прошу дати відповідь на запитання:  Яка головна думка цієї казки ?

Слухання   аудіозапису  казки

Група з телефонами слухають через телефони  і планшети.

- Яка головна думка цієї казки ? (Треба вірити у свої сили , праця завжди приносить користь і задоволення )

- Якою  мовою  подається казка? (Казка подається віршованою мовою , але римований текст подається на всю сторінку.)

- Хто  є головними героями казки ? (самовпевнене  деревце , добрий дідусь )

- Які  переваги має  електронний підручник ?

Словникова робота  . Гра « Луна »:

Узлісся

Вільце

Корячок  

 Щепа 

Чухрати

Узлісся — смуга, край лісу.

Вільце — обрядове дерево українського весілля, що прикраша-

ється квітами, ягодами, колосками.

 Корячок — посудина для води.

Щепа — прищеплене фруктове дерево.

Чухрати — тут: обгризати кору.

Осоння — місце, що добре прогрівається сонцем.

1) Читання тексту «ланцюжком»:

— Де росло деревце?
— Хто так називав деревце?
— Як ставилося до цього деревце? Чи знало воно, ким буде?

— Хто впізнав деревце?
— Чому сміялися лопухи?

2) Читання казки мовчки . Гра «Рибки» :

— Що вирішив зробити дідусь із деревцем?
— Чи здійснив він свій задум?
— Що можна сказати про дідуся?
  Що у творі казкове ? ( Автор наділяє дичку рисами людини: вона вміє розмовляти , міркувати )

3). Вибіркове читання:

 - Як  про деревце   сказав дідусь ? Прочитайте
— Коли дідусь прийшов за деревцем, як він його доглядав? Прочитайте.
— Що виросло з яблуні-дички? Прочитайте.
4)Фізкультхвилинка

5) Читання . Гра « Небо - земля»

 Яким ви уявляєте дідуся?  З чого видно, що дідусь знає і любить природу, що в нього вмілі руки?  
6) Гра «Слідопити».

Учитель читає початок (або кінець) речення, учні мають

 відшукати це речення і прочитати.

7) Читання казки в особах.

8 )Робота в групах :

1 група:

Скласти план казки.

2 група:

Скласти цитатний  план казки.

3 група:
Відшукати у казці   пари слів , що римуються   :

Рову — … (корову). Вільце — … (деревце). Лисичка — … (дичка).

4 група:
Відшукати у казці     пестливі слова ( дідусь , деревце ,зайчатко..)

Письменник використовує художні означення :кучеряве деревце,непомітна яблунька, зелені сни,невеличка казка.

Робота в парі :

  •  Прочитайте прислів’я. З єднайте їх за змістом.
  •  Яке з них найточніше розкриває зміст казки, яку ми прочитали?

  

Дерево криве,…

…солодко з’їси.

Гірко поробиш,…

 

Без труда …

…нема плода.

 

…та яблука солодкі.

 

 

 


 

 

  

 

 

 

9) Наші групи виконували творчі завдання :

    Радєва Вероніка-художній опис яблуні .

    Довгопола Каміла - про історію яблунь.

    Зайцева Поліна- про цінність яблук.

Божко Марія – про цінність яблук.

Загоняйко Аліна – про користь яблук .

Красу яблунь  оспівували поети

Читають вірші Самарська Валерія, МаковецькийНікіта ,Ярошенко Поля.

10)      Робота з таблицею :

  • Що нового дізналися про яблуню ?

(Яблуня буває дика і культурна , яблуню можна прищеплювати і пересаджувати , існують різні сорти яблук). Записати у 3 колонку таблиці.

Картка  самооцінювання

     11)   Підсумок  уроку

-Який  жанр твору ми сьогодні вивчали ?

- Яка тема твору  ?

- Яка головна думка твору ?

Слово вчителя :

 Дійсно, коли людина працьовита, має вмілі руки, то вона завжди отримує насолоду від своєї роботи. Дідусь не тільки має золоті руки, а ще і добре серце, яке вміє любити природу, піклується про неї. Тож і ви, діти, будьте для природи вірними друзями. Вивчайте й охороняйте природу. Несіть у навколишній світ добро.

I2 )  Домашнє завдання

Творчий переказ  казки. Намалювати портрет дідуся.

За гарну роботу на уроці  наша яблунька передала вам гостинці - смачні яблучка.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Добренька Олена Ярославівна
    На уроці використана фронтальна, індивідуальна, колективна форма роботи.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 січня 2018
Переглядів
4065
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку