УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ У 2 КЛАСІ Тема уроку. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик».

Про матеріал
УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ У 2 КЛАСІ Тема уроку. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик». Мета уроку: Формування предметних компетентностей: - ознайомити учнів з творчістю Тетяни Стус (Щербаченко); - формувати навички правильного, свідомого та виразного читання. Розвивати: - навичку критичного читання; - уміння аналізувати образи персонажів; - уміння визначати основну думку твору. - уміння знаходити в тексті засоби художньої виразності, пояснювати доцільність їх застосування; - уміння ставити запитання до тексту та давати вичерпні відповіді на поставлені запитання; - уміння пояснювати, що робить оповідання веселим; - сприяти розширенню читацького кругозору школярів. Формування ключових компетентностей: умінняв читись: здатність сприймати мету, яку ставить вчитель; відповідно до неї планувати і виконувати певні дії; комунікативні: формувати уміння висловлювати власні думки, спілкуватись під час виконання завдань; інформаційні: розвивати вміння самостійно здобувати інформацію; соціальні: формувати вміння співпрацювати в групі, парі; загальнокультурні: сприяти дотриманню правил на уроці та норм мовленнєвої культури. Тип уроку: урок набуття нових знань Обладнання: Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах. Львів: Видавництво Старого Лева, 2016–с.29, 30; портрет Тетяни Стус.
Перегляд файлу

УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ У 2 КЛАСІ

Тема уроку. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик».

Мета уроку:

Формування предметних компетентностей:

  • ознайомити учнів з творчістю Тетяни Стус (Щербаченко);
  • формувати навички правильного, свідомого та виразного читання.

Розвивати:

  • навичку критичного читання;
  • уміння аналізувати образи персонажів;
  • уміння визначати основну думку твору.
  • уміння знаходити в тексті засоби художньої виразності, пояснювати доцільність їх застосування;
  • уміння ставити запитання до тексту та давати вичерпні відповіді на поставлені запитання;
  • уміння пояснювати, що робить оповідання веселим;
  • сприяти розширенню читацького кругозору школярів.

Формування ключових компетентностей:

умінняв читись: здатність сприймати мету, яку ставить вчитель; відповідно до неї планувати і виконувати певні дії;

комунікативні: формувати уміння висловлювати власні думки, спілкуватись під час виконання завдань;

інформаційні: розвивати вміння самостійно здобувати інформацію;

соціальні: формувати вміння співпрацювати в групі, парі;

загальнокультурні: сприяти дотриманню правил на уроці та норм мовленнєвої культури.

Тип уроку: урок набуття нових знань

Обладнання: Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах. Львів: Видавництво Старого Лева,  2016–с.29, 30; портрет Тетяни Стус.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

2.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 – Сьогодні ми продовжуємо знайомитися з творами сучасних письменників. Будемо читати надзвичайно цікаве оповідання Тетяни Стус (Щербаченко) «Смугастик». Здогадайтеся, хто він такий?

3. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

3.1. Читання вчителем.

– Здогадалися, хто такий Смугастик? 

(Репродуктивне запитання, але на фоні гарних емоцій.)

3.2. Гра «Рибки». Самостійне читання оповідання мовчки.

3.3. Словникова робота.

Супився – морщив обличчя, зсуваючи брови, набував похмурого вигляду.

 4. АНАЛІЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ

– Коли ви читали оповідання, то я спостерігала за вами. Майже всі ви майже всі ви посміхалися. Хом’ячок Хомка каже, що йому було зовсім не весело, а навпаки, тому що Смугастик не знав, хто він такий. 

– Що ми на це скажемо? Яке же це оповідання за настроєм – веселе чи, можливо, дійсно, сумне? (Хом’ячок Хомка – це іграшка, яка постійно присутня на уроках. Він робить помилки, висловлює свої думки. Застосування  Хомки дозволяє створювати в класі в ігровій ситуації проблемні моменти, застосовувати метод провокацій, інтерактивні методи та прийоми взаємодії).

 

4.1. Вибіркове читання

– Знайдіть відповідь у тексті – Чому Смугастику було важко зрозуміти, хто він такий?  

– Знайдіть у тексті слова-ознаки предметів, за допомогою яких автор описує Смугастика. Хом’ячок Хомка   знайшов перше слово – «маленький». А ви?

– Хом’ячок Хомка  запитує: «Чому автор застосував такі слова – «маленький», «м’якенький», «чистенький»? Чому не «малий», «м’який», «чистий» – їх же легше читати, тому що в них букв менше? (Метод провокації, мовний експеримент).

– Дайте відповідь своїми словами – Чому Смугастику подобалося бавитися з тими, хто схожий на нього?

(Бесіда)

  •  Хом’ячок Хомка  запитує: «Чи не страшно було Смугастику гратися з іншими тваринками. Вони же такі великі й страшні?
  •  Подивіться, він намалював два малюнки до фрагменту тексту де йдеться про те, як Смугастик грався з іншими.
  • Чи правильно  він зобразив друзів Смугастика?
  • Хто був друзями Смугастика  – дорослі (великі) тварини  чи маленькі

тваринки. Тваринки – дитинчата тварин? Чи можна це зрозуміти з тексту?

 

4.3. Проблемна ситуація.

 Учням пропонується розглянути два малюнки; на першому – Смугастик і маленькі звірятка («однолітки»), на іншому – Смугастик і великі (дорослі) тварини. Якщо учні «почули», запам’ятали, усвідомили застосування слів  «Вони теж мали ніжки, лапки, вусики, хвостики, носики, вушка, животики...», то правильно оберуть малюнок, але, можливо, не всі  зможуть  пояснити свій вибір

– А чим відрізнялися його від нього друзі?

( Бесіда)

 

4.4. Вибіркове читання

Знайдіть відповідь у тексті – Чому Смугастик зрозумів, що він – не джміль , не

                  оса  він – не зебра, що він – не смугастий павучок.

 

 4.5. Аналіз образів персонажів.

(Аналіз образу мами Смугастика.)

– А якою була в Смугастика матуся?

– Які, на вашу думку, у неї риси характеру?

4.6. Визначення настрою оповідання.

 

– Ми з вами зараз прочитали оповідання «Смугастик». Яке воно за настроєм?

4.2. Визначення ставлення до автора. Розширення читацького кругозору.

– В оповіданні нічого сказано про автора? Автор – це письменниця Тетяна Стус.

 

4.7. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом письменниці. (Розповідь учнів.)

Тетяна Щербаченко, автор дитячих книжок, літературний критик, редактор. Народилася на Луганщині в родині вчителів 21.02.1976 року. Продовжуючи традиції родини, закінчила Луганський педагогічний інститутім. Т.Шевченка, – мала б стати вчителькою в третьому поколінні. Певний час рацювала в школі (Луганськ). Переїхала до Києва (2001 р.). Працювала журналістом, редактором відділу, заступником головного редактора (журнали «Книжник-review», «Київська Русь»), головним редактором (дитячий журнал «Соняшник»). Вивчає історію україської дитячої літератури в Інституті літератури ім.Т.Г.Шевченка НАН України.

Енциклопедія для дівчаток «Панночка» – рекордсмен продажів видань для дітей. Загальний проданий наклад перевищує 30 тис. примірників. Книга оповідань «Пуп землі, або Як Даринка світ рятувала» ( 12 тис. прим.) є в багатьох українських дитячих бібліотеках завдяки програмі «Українська книга». Член журі літературних конкурсів та рейтингів у сфері дитячої літератури («Великий Їжак» (2012), «Коронація слова» (2011), «Книга року» (2004-2012) та ін.). Член Асоціації українських письменників.

5. Підсумок уроку.

Тетяна Стус є авторкою ще ось таких книжок «Біла. Синя та інші.» – Львів: Видавництво Старого Лева,  Енциклопедія для дівчаток «Панночка», «Пуп землі, або Як Даринка світ рятувала»). Раджу вам їх прочитати.

 

 

 

doc
Додано
3 квітня 2021
Переглядів
2132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку