Урок літературного читання в 4 класі. Стародавня Греція. «Дедал та Ікар».

Про матеріал
Урок літературного читання в 4 класі. Стародавня Греція. «Дедал та Ікар». Мета: ознайомити учнів із давньогрецьким міфом, дати уявлення про його витоки; формувати уявлення про міфи як жанр усної народної творчості; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення; виховувати доброту, милосердя, справедливість та інші моральні чесноти; викликати в учнів інтерес та зацікавленість до грецької міфології.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

4 КЛАС

УРОК №8

Тема. Стародавня Греція. «Дедал та Ікар».

Мета: ознайомити учнів із давньогрецьким міфом, дати уявлення про його витоки; формувати уявлення про міфи як жанр усної народної творчості; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення; виховувати доброту, милосердя, справедливість та інші моральні чесноти; викликати в учнів інтерес та зацікавленість до грецької міфології. 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

- Ранкове привітання «В колі друзів» ( компліменти по колу).

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА.

1. Робота над скоромовкою. 

З братом ми були у лісі, 

Гриби збирали на узліссі, 

Дві корзини чималі 

Ми додому притягли! 

2. Артикуляційна зарядка.

1) Читання по таблиці складів

Ла – ра , ла – ра –ра,  ра – ла- ла , ла – ра – ла

Ло – ро, ло – ро – ро, ро – ло – ло ,  ло – ро – ло

Лу – ру, лу – ру – ру,  ру – лу – лу, лу – ру – лу

Ра – ла, ра – ла – ла, ла – ра – ра, ра – ла – ра

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. 

- Сьогодні ми продовжимо подорож сторінками чудової країни —  країни міфології .

- Ми із захопленням вчитуємося у фантастичні розповіді про надприродні сили, які начебто в сиву давнину втручалися в життя людей, мали вплив на їхні долі. 

- За новим міфом ми подумки полинемо аж у Стародавню Грецію, тому що одними із найцікавіших у світі є давньогрецькі міфи. Вони мали великий вплив на розвиток культури всього світу. Це перлини світової літератури.                                                          

- Імена богів, історії  їхнього життя, дивовижні пригоди дійшли до нас крізь тисячоліття. Давні греки переносили на зоряне небо дійових осіб з міфології. Майже всі назви сузір’їв пов’язані з давньогрецькими міфами.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з давньогрецьким міфом «Дедал та Ікар».                                                                  

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Словникова робота.                                                                               

Небіж — племінник, син брата чи сестри.

Акрополь — розташована на височині укріплена частина давньогрецького міста; був фортецею і притулком громадян у воєнні часи.

Зненацька — раптово.

Засторога — попередження.

Напризволяще — без догляду, без нагляду, без допомоги.

Відчайдушний — який нічого не боїться, хоробрий.

Крит — назва великого острова у Середземному морі,                                                             що був центром стародавньої культури.

Критянин — житель острова Крит.

Афіни — головне місто Греції, яке ввійшло в історію грецької та світової культури.

Афінянин — мешканець Афін.

2. Читання міфу комбінованим способом(учитель — учні).

— Чи сподобався вам міф?

— Що ви відчували, слухаючи його?

— Кому ви співчували? Чиї вчинки викликали у вас осуд?

— Хто є головними героями міфу?

— Коли і де відбуваються події?                          

Фізкультхвилинка

3. Робота над аналізом змісту міфу з елементами вибіркового читання.

4. Визначення складових частин тексту

5. Гра «Закінчи речення»   ( прочитай )

- Минали роки, ... (а Дедал ніяк не міг забути далекої батьківщини).

- Тепер увесь свій вільний час... (Дедал робив із пташиного пір’я великі крила).

- Ікар спершу слухняно... (летів за батьком).

- У захваті Ікар забув за... (батькову засторогу й полинув вище, ще вище, аж до золотого сонця).

- Нещасний батько... (все зрозумів і мало не збожеволів з горя, та мусив летіти далі, до найближчого берега).

6. Робота з ілюстрацією                                                                                                                                                                                                                          

7. Визначення головної думки твору 

— Прочитавши й обговоривши давньогрецький міф «Дедал та Ікар», визначимо головну думку твору, знайдіть її в тексті.  (Головною думкою твору є те, що люди завжди мріяли «піднятися в небо», прагнули до чогось нового, незвіданого, прагнули відчути волю і незалежність, навіть якщо це коштувало їм життя.) 

V. ПІДСУМОК УРОКУ 

— Що цікавого ви дізналися на уроці? 

— До якої країни здійснили подорож? 

— Яким зображений у міфі Дедал? 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

 Переказувати міф . Дізнатися, у яких ще творах йдеться про мрію людини літати, немов птах. 

 

docx
Додано
24 березня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку