Урок. "М'ЯЗИ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА ОПОРНО-РУХОВОЇ СИСТЕМИ. ЗМІЦНЕННЯ М'ЯЗІВ"

Про матеріал
ТЕМА. М'ЯЗИ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА ОПОРНО-РУХОВОЇ СИСТЕМИ. ЗМІЦНЕННЯ М'ЯЗІВ Мета. Продовжувати формувати в учнів уявлення про органи тіла людини; ознайомити із функціями м'язів в організмі людини, їх значенням; вчити зміцнювати м'язи, формувати гарну поставу, розвивати спостережливість, мислення, вміння аналізувати; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, бажання займатися фізкультурою і спортом, посильною працею.
Перегляд файлу

ТЕМА. М'ЯЗИ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА ОПОРНО-РУХОВОЇ СИСТЕМИ. ЗМІЦНЕННЯ М'ЯЗІВ

Мета. Продовжувати формувати в учнів уявлення про органи тіла людини; ознайомити із функціями м'язів в організмі людини, їх значенням; вчити зміцнювати м'язи, формувати гарну поставу, розвивати спостережливість, мислення, вміння аналізувати; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, бажання займатися фізкультурою і спортом, посильною працею.

Обладнання. Таблиці, ілюстрації.

Хід уроку

I. Підсумок фенологічних спостережень.

  •     Який зараз місяць?
  •     Який день? Число?
  •     Який стан неба?
  •     Чи світить сонце?
  •     Чи є на вулиці вітер?
  1. Перевірка домашнього завдання.

Природничий диктант.

  1. Сукупність кісток організму людини (скелет)
  2. Забезпечує тілу вертикальне положення (хребет)
  3. Захищає мозок від механічних ушкоджень (череп)
  4. Захищає від механічних ушкоджень легені та серце (грудна клітка)
  5. Рухомі з’єднання кісток (суглоби)
  6. Єдина рухлива кістка черепа (щелепа)

Фронтальне опитування.

  • Які функції виконує скелет?
  • Які кістки скелета розрізняють?
  • Яких правил слід дотримуватись, щоб скелет розвивався правильно?

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

 Сьогодні на уроці ми вивчатимемо м'язи. Ви навчитеся зміцнювати м'язи, стежити за поставою.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Словникова робота м 'язи, скорочення, розслаблення.
  2. Розповідь з елементами бесіди.

 Чи знаєте ви, що коли будівельники споруджують високу будівлю, вони насамперед зводять каркас — величезну клітку із сталевих форм. А потім закріплюють на ньому бетонні плити — стіни, стелю, підлогу. На міцному сталевому каркасі тримається вся будівля.

  •    У нашому тілі теж є такий міцний каркас. Це скелет. Він є надійною опорою тіла. Скелет складається з 200 великих і маленьких кісток. До них сухожиллям прикріплені м'язи.
  •    Як ви думаєте, що тягне вашу руку, коли ви її піднімаєте?
  •    Це роблять м'язи. Ще їх називають "мускули", що по-латині означає "мишата". Кожний м'яз прикріплений одним кінцем до однієї кістки ске­лета, а другим — до другої. За наказом мозку м'язи можуть то скорочува­тись, то довшати. Коли м'яз плеча скорочується, він піднімає руку, а коли розслаблюється — опускає.

Скелетні м'язи приєднані до кісток сухожиллями. Коли ви напружуєте м'яз — він скорочується і сухо­жилля підтягують кістку, а коли м'яз розслаблюєть­ся — кістка повертається до первісної позиції

Довідкове бюро.

Чи знаєте ви, що у вашому користуванні 639 м'язів?. Кожен з них ви­конує свою роботу. Ніколи не зупиняється і не відпочиває кардиальний м'яз. Він знаходиться в серці — найваж­ливішому органі людського тіла. Роботі шлунка, кишок і сечового міхура допомагають гладкі м'язи

Щоб ступити один крок, ви мусите скоротити і розслабити до 20 м'язів, одні з яких випрямляють поперек, другі напружують живіт, треті згинають ногу в коліні, четверті — піднімають стопу. І зробити все це треба не зразу, а по черзі.

  •    Поміркуйте, як важко було б рухатись, коли б доводилось про все це пам'ятати.
  •    Але організм людини побудований так мудро, що всі звичайні рухи ми робимо автоматично.
  •    Наш організм має ще одну властивість: праця для нього — на користь.

Довідкове бюро.

40 лицьових м'язів дають вам можливість зобразити найрізноманітніші посмішки.

А для того щоб рухатися, стрибати, бігати, малювати, сміятися, ви користуєтеся скелетними м'язами. Саме ці м'я­зи разом з кістками утворюють руховий апарат.

4. Розповідь "Про ледачого хлопчика".

  •    Я знала одного ледачого хлопчика. Коли він проходив коридором повз мою кімнату, я завжди могла здогадатися, хто йде, хоч двері були зачинені: він човгав ногами, як старезний дід. А коли сідав за книгу, то не міг сидіти прямо й десяти хвилин. То підіпре голову однією рукою, то другою і, нарешті, ляже грудьми на стіл. Така у нього була слабка спина. "Чому?" — запитаєте ви. Та тому, що він не любив давати роботу своїм м'язам. Діти взимку розчищають сніг, навесні садять дерева, а він завжди знайде причину, щоб відкрутитися. Ось так і став молодим дідусем.
  •    Адже чим більше ви ходите, тим міцніші ваші ноги, а чим більше сидите, тим більше ваші ноги слабшають. Те саме відбувається з іншими м'язами. Організм завжди більше надсилає крові тим клітинам, які в даний час працюють. Вони краще живляться, отже, швидше ростуть.

А який висновок для себе зробите ви?

Здоров'я людини залежить від індивідуального розвитку, а щоб розви­ватися — потрібно рухатися. Рух є природною біологічною потребою люди­ни, особливо дітей. Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, вередливими. Вони не впевнені в своїх силах, погано вчаться. Такі діти не відчувають  бадьорості, яку академік Павлов назвав "м'язовою радістю".

Допомогти можуть фізичні вправи і фізкультхвилинки, завдяки яким під­вищується рівень обміну речовин, поліпшується діяльність усіх найважли­віших функціональних систем організму.

Робота з таблицею.

 Який вид спорту розвиває силу, а який — витривалість?

Вправи для розвитку

 

 

 

В

 

ходьба у середньому темпі

И

с

підтягування

Т

 

 

плавання

Р

 

біг у повільному темпі

И

и

біг на ковзанах

В

 

віджимання

А

л

крос

Л

 

катання на велосипеді .

0

и

вправи з гантелями

С

 

спортивні ігри

тІ

 

V. Робота з підручником .

  1. Читання статей.
  2. Розгляд ілюстрацій.
  3. Відповіді на запитання.

Фізкультхвилинка.

Раз, два, три, чотири, п'ять —

Треба вправи починать.

Раз, два, три, чотири —

Руки в боки, два підскоки.

Раз, два, три — Нові вправи почали:

Нахил вправо, нахил вліво,

Вгору, вниз подивись,

До роботи ЗНОВ берись

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота в зошиті.

  1. Закінчи речення (завд. 1).
  2. Запиши відповіді на питання (завд. З, 4).
  3. Творча робота (завд. 5).

Розгадування кросворда.

 

  1. На чому, мов на шарнірах, руки і ноги, пальці і корпус легко поверта­ються? (Суглоб.)
  1. Чим закінчується хребет? (Куприк.)
  2. Як по-іншому називаються м'язи? (Мускули.)
  3. Якщо м'яз виконує роботу — він.... (скорочується).
Робота з прислів’ями

Ходи більше, проживеш довше

Праця — здоров'я, лінь — хвороба.

Фізкультура і праця здоров'я несуть

VII. Підсумок уроку.

  •        Про що ви дізналися на уроці?
  •        Яке значення мають м’язи?
  •        Як зміцнювати м'язи?
  •        Як усунути втому м'язів?

. VIIІ. Домашнє завдання.

Опрацювати статті "Скелет — опора тіла людини", "Як людина рухаєть­ся". Розповісти батькам, як важливо слідкувати за своєю поставою.


 

doc
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
2613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку