Урок математики інтегрований " Мамо, чи кожна пташина в вирій на зиму літає..."

Про матеріал
Урок у рамках тижня " Початкової школи" з пошуковою роботою учнів з підготовки доповідей. Урок нестандартний з елементами праці і літературного читання.
Перегляд файлу

Урок математики у 3 класі у рамка тижня « Початкових класів»

Тема: « Мамо,чи кожна пташина в вирій на зиму літає?» Нумерація трицифрових чисел.

Тип уроку: інтегрований

Мета: познайомити учнів з життям птахів,повторити нумерацію трицифрових чисел, дій з ними. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, увагу, пам’ять, мовлення, інтерес до математики. Виховувати любов до природи, прагнення піклуватися про пташок взимку.

Обладнання : ілюстрації пташок,  картки з завданнями для роботи в групах і парах, тренажери, схема задачі, заготовки виробу голуба (5шт.), картки з малюнком ластівки ( 5 шт.), блок – схеми    ( 5шт.)  ілюстрація « У годівниці», відео про різноманітність птахів на планеті, відео про декоративних голубів.

Підготовка учнів до уроку:пошук та відбірка матеріалу про птахів: лелека,шпак,соловейко, ластівка  ,горобець,голуб, синиця, сорока.

                                                                     План уроку

I Мотивація

-Сьогодні у нас незвичайний урок математики. Ви познайомитися з цікавинками про життя пташок. Працювати будете в групах і парах. Для вас я підготувала картки з завданнями. А головне, що ви самі будете доповідачами,а я тільки скерую вашу роботу.

Уявіть,що на планеті зникли всі птахи. Що станеться у природі? ( буде порушено баланс,розплодяться комахи, повернуться хвороби, загинуть дерева, людям буде недостатньо кисню тощо. Птахи – це голоси наших ланів і садів, краса нашої Землі, захисники дерев.)

( Перегляд відео)

II Робота за темою уроку. Творчі завдання.

1 доповідач

Лелека ( ілюстрація)

Першим на Україну прилітає лелека. Іноді люди кажуть: якщо лелека сів на дах домівки, то в домі буде радість, щастя, діти. Кажуть, що « лелеки приносять дітей»

Вага білого лелеки – 4 кг, довжина крила – 60 см, живе лелека -20 років. Висиджують яйця обидва батьки по черзі 33-34 доби. Самостійними пташенята становляться через 70 днів.

  1. Завдання  Необхідно дізнатися скільки видів лелек існує на планетв? Розв’яжіть рівняння ( завдання усне для роботи в групах)

100 -х =83 ( 17 видів)

2 доповідач

Шпак ( ілюстрація)

Довжина тіла шпака -20-25 см, вага -100 грамів. Шпаки  непогані співаки, можуть копіювати голоси інших птахів і навіть голос людини. Висиджують і вигодовують пташенят по черзі. Прилітають до гнізда більше 300 разів за добу.

  1. Завдання Роз’яжіть задачу і дізнайтеся , скільки км може пролетіти шпак за годину.

 

Задача

За 3 години шпак пролітає 210 км. Скільки пролетить шпак за одну годину?

Попрацюйте в парах на картках. ( 210:3= 70 км\год)

3 доповідач

Соловейко (ілюстрація)

Птах не набагато більший за горобця. Довжина тіла -160-190 мм, довжина крила -90 мм, вага -25 грамів. Прилітають на при кінці травня, співати починають на другий день після прильоту. Соловейко співає всю ніч до самого ранку.

  1. Завдання  Перед вами блок- схема, Розв’яжіть завдання самостійно і прокоментуйте, де у доповіді прозвучало це число? ( блок схеми для 5 груп: 160 – 60 +90 ; 130-30+60 ; 150-50-10 ; (100-50) :2 ;(300-300) +2  можна обмінятися  думками з сусідом поруч)

4 доповідач

Ластівка.( ілюстрація)

Ластівки – гарні « літуни» Їх на планеті  80 видів. Гніздо роблять зі шматочків глини, землі, склеюють їх свою слиною. У багатьох  народів світу гнізда ластівок охороняють і бережуть, бо вірять, що гніздо ластівки береже у будинку щастя. За сезон одна ластівка з’їдає 1 мільйон комах.

  1. Завдання . Робота в групах. Перед вами малюнок ластівки, на частинах тіла пташки є приклади, треба вирішити приклади і розмалювати пташку за відповідними  кольорами .

5 доповідач

Горобець( ілюстрація)

Горобці – однолюби. За будівництво гнізда відповідає самець. На волі горобець живе 4-5 років. Зазвичай літають зі швидкістю 38 кілометрів за годину.

  1. Завдання .Дізнайтеся , яку швидкість має горобець у польоті? Попрацюйте самостійно. Розв’яжіть приклад.

500 + 146 – 600 ( швидкість горобця – 46 км\год)

6 доповідач

Голуб( ілюстрація)

Понад 5 тисяч років тому людина приручила сизого голуба. Після того часу люди вивели понад 800 порід голубів. Вони поділяються на групи: спортивні, літно – декоративні і декоративні. Пару голуби знаходять на  все життя. За рік буває 7-8 кладок по 2 яйця.

Переглянемо відео про декоративних голубів.( перегляд ролика)

  • Чому цього птаха називають « Голубом Миру»?

6.Завдання. Зараз ви зробите з заготовки, яка лежить у кожній групі, голуба. Повісте готову роботу  на ялинку в класі, хай вони принесуть нам мир у наступному році.

7 доповідач

Синиця( ілюстрація)

Забавні птиці синиці. У неї жовта грудка та чорна краватка. Всього в світі існує 65 різних видів синиць. Вага  тіла синиці рідко перевищує 20 грамів,а довжина -15 сантиметрів.. Синичку так назвали за її спів « сі- синь - сі». Вона може видавати … різних звуків.

7.Завдання.  Давайте дізнаємось про це, коли розв’яжемо завдання.

 ( 100+300): а , якщо а =10  ( 40 звуків)

8 доповідач

Сорока ( ілюстрація)

Сорока відноситься до сімейства воронових. Довжина тіла сороки - близько 50 сантиметрів, а розмах крил -90 см. Хвіст сороки довше тіла. Сорок можна навчити рахувати. Вони дуже розумні пташки. Перед тим, як обзавестись потомством, сорока може побудувати 10 гнізд, щоб потім вибрати одне.

8.Завдання.  Ви теж розумні  і можете рахувати усно.

Попрацюйте з тренажером (  Тренажер з математики з друкованою основою  Г.П. Бевза)

III  Підсумок уроку.

Послухайте вірш Лесі Українки « Мамо,іде вже зима…» ( читає вчитель)

  • Які з цих пташок відлітають у вирій, а які залишаються у нас зимувати?
  • Роздивіться ілюстрацію « У годівниці» . Як ви можете допомогти пташкам взимку?( розповіді учнів)
  • Розв’яжіть задачу: діти для годівниць приготували різний корм. За перший тиждень  діти витратили 300 г  корму, за другий тиждень –на 200 г більше, ніж за перший тиждень, а за третій тиждень – на 100 г менше , ніж за другий тиждень. Скільки всього корму витратили діти за три тижні? Скористайтеся схемою до задачі на дошці. ( Усні обчислення)
  1. 300+200=500( г)
  2. 500-100=400(г)
  3. 300+500+400= 1200(г)=1кг 200г

IV Рефлексія.

Чи сподобався вам урок? Покажіть свій настрі( учні використовують сигнальні картки зі                  « смайликами».

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку