Урок математики у 6 класі: "Відсоткові розрахунки. Розв'язування задач фінансового змісту"

Про матеріал
Технологічна карта уроку математики у 6 класі з розділу "Відношення і пропорції" як форма планування взаємодії вчителя і учня. Призначена для проєктування навчального процесу
Перегляд файлу

 

ПІБ учителя Микитюк Галина Михайлівна

Клас: 6

Тема розділу: «Відношення і пропорції»

Тема уроку: «Відсоткові розрахунки. Розв’язування задач фінансового змісту».

Мета уроку: формувати вміння і навички розв’язувати задачі фінансового змісту, вміння логічно викладати думку; розширювати кругозір, розвивати інтерес до математики шляхом встановлення міжпредметних зв’язків, культуру розумової праці; спонукати до колективної та індивідуальної роботи через впровадження стем-освіти.

виховувати старанність, наполегливість, активність; розвивати критичне мислення, самостійність, інтерес до математичних знань, вміння спілкуватися, дотримуватися правил роботи в групі.

Цілі уроку:

Навчальні: вчити в процесі реальної ситуації використовувати визначення таких понять: «відсоток», «пропорція», «відсоткові розрахунки», «задача фінансового змісту».

Розвивальні: уміти обробляти інформацію і виокремлювати її за компонентами; презентувати інформацію; рефлексія діяльності, контроль і оцінка процесу і результатів діяльності.

Виховні: уміння слухати і вступати в діалог, брати участь в обговоренні проблем, інтегруватися в групи і будувати продуктивну взаємодію, формування комунікативної компетенції; виховання відповідальності.

Тип уроку: урок-проєкт.

Обладнання: дошка, мультимедійна презентація, ноутбук, картки із завданнями, гаджети, роздатковий матеріал, плакат-епіграф «Знати математику – це вміння її застосовувати», ватмани, фломастери, підручник .

Формування ключових компетентностей учнів на уроці:

  • Спілкування державною мовою (грамотно висловлюватися рідною мовою; чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати виступ; робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах);
  • Математична (оперувати текстовою та числовою інформацією, встановлювати відношення між об’єктами та їх функціональну залежність; будувати найпростіші моделі реальних процесів);
  • Інформаційно-цифрова (структурувати інформацію; діяти за певним планом; знаходити інформацію та її використовувати);
  • Соціальна і громадянська (висловлювати власну думку, слухати і чути інших; арґументувати та відстоювати власну позицію; співпрацювати в команді, відповідально виконувати власну роль в командній роботі).

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

Форма організації навчальної діяльності

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Організаційно-психологічний

1 хв

Психологічне налаштування на успішну і плідну працю

Вступне слово

Вправа «Мікрофон»

Демонстрація

Гра

Фронтальна

Вступне слово вчителя. Дається настанова на успішну роботу. Організація гри

Слухають і налаштовуються на активну працю.

Дають відповідь на питання: «Що означає знати математику?»

Повідомлення теми і мети уроку

2 хв

Ознайомитися з темою уроку, визначити мету і цілі уроку.

Тема і завдання уроку

Демонстрація

Бесіда

Фронтальна

Повідомляє тему уроку, разом з учнями визначають завдання

Слухають матеріал, вступають в діалог, записують в зошити.

Актуалізація навчальної діяльності

4 хв

З’ясувати значення термінів, пов’язаних з темою уроку

Уміння працювати із стовпчастою діаграмою

Фронтальна робота, усні вправи, виконання завдань на картках

Робота за діаграмою «Кількість безробітних в Україні у 2014-2021 рр.»

Бесіда.

 

Фронтальна Робота в парах

 

Організовує діяльність. Проводить бесіду з учнями. підводить підсумки.

Відповідають на запитання

Аналізують діаграму

Виконують завдання на картках.

Учительська презентація

 

3 хв

Провести роботу над закріпленням поняття «задача фінансового змісту», ознайомити з етапами роботи над проєктом.

Пояснення  виконання проєкту, створення груп «теоретиків» і «практиків»

Демонстрація

Розповідь з елементами бесіди

Бесіда

Фронтальна

Інструктує учнів, демонструє приклади на слайдах, подає ідеї щодо створення груп «теоретиків» і «практиків».

Слухають матеріал, записують основні поняття в зошити, відповідають на запитання.

Реалізація проєкту

22 хв

Вчити учнів самостійно здобувати знання, набувати навичок роботи в групах, вміння передавати знання іншим.

Задачі фінансового змісту

Спостереження

Групова

Коментує, направляє роботу учнів, надає допомогу кожній групі при потребі.

Читають матеріал, обговорюють в малих групах, об’єднуються в більші групи. Виконують завдання проєкту, пояснюють, вчаться формулювати особисту думку і позицію, вчаться підтримувати здоровий дух суперництва для підтримки мотивації навчальної діяльності.

Учнівська презентація

6 хв

З’ясувати, як учні вміють опрацьовувати інформацію та презентувати результати своєї роботи

«Теоретики»: визначення поняття «задача фінансового змісту»; основні види задач з фінансовим змістом.

«Практики»: презентація розв’язування задач

Розповідь

Демонстрація

Групова

Організовує діяльність.

Виступи спікерів. Виступи учасників груп з метою додаткових пояснень та доповнень.

Підсумки проєкту

3 хв

Оцінити знання учнів з вивченої теми, ефективність та результативність роботи в групах

Оцінювання учнів.

Самооцінювання

Бесіда

 

Фронтальна

Робить необхідні коментарі.

Висловлюють враження від роботи над міні-проєктом, вчаться аналізувати, відстоювати свою позицію.

Домашнє завдання

1 хв

Мотивувати виконання домашнього завдання

Довідатись про кількість безробітних у селі та взнати, який відсоток працездатного населення  вони займають. Як можна вирішити проблему безробіття у селі, у державі?

Робота в групах

 

Групова

Пояснює завдання

Записують завдання додому.

Підсумок уроку

3 хв

Підсумувати  матеріал про задачі фінансового змісту; арґументувати і відстоювати власну позицію

Заключне слово Вправа «Рюкзак»

 

Демонстрація

Гра

Фронтальна

Заключне слово вчителя. Організація гри. Разом з учнями формулює основні тези опрацьованого матеріалу.

Аналізують вивчений матеріал, відповідають на питання, беруть участь у грі.


 

1

 

docx
Додав(-ла)
Микитюк Галина
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку