Урок математики в 2 класі на тему: "Розв'язування вправ та задач на засвоєння таблиць множення і ділення числа 5. Графічне розв'язування задач."

Про матеріал

Особлива увага на проведенні даного уроку акцентується на вмінні дітей серед знайомих математичних понять обирати ціле та частини. Саме це вміння є актуальним при розв'язуванні вправ та задач на даному уроці.

Перегляд файлу


Тема уроку. Розв'язування вправ та задач на засвоєння таблиць множення числа 5 і ділення на 5. Графічне розв'язування задач.

Мета уроку:  вправляти учнів у розв'язанні вправ та задач на засвоєння таблиць множення та ділення 5; повторити вивчений матеріал; розвивати пам'ять, увагу, швидкість мислення; виховувати почуття товариства.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь

Обладнання: демонстраційні таблиці, магнітна дошка, роздатковий матеріал, комп'ютер, експрес-картки.

Хід уроку

  1. Організація класу.
  1. Вступне слово вчителя. Оголошення теми та мети уроку.
  2. Перевірка домашнього завдання. Заміна зошитів. Каліграфічна хвилинка.
  3. Усний рахунок.

а) гра «Склади приклад»

Даються числа 5, 8, 12, 18, 36. Завдання: скласти різні приклади на табличне множення і ділення з цими відповідями;

б) гра «Крокуй і рахуй»;

в) математичний диктант

  • добуток чисел 2 і 5 збільшити на 50;
  • добуток 5 і 9 зменшити на 18;
  • частку чисел 30 і 5 збільшити на 12;
  • знайти третину числа 21;
  • знайти половину числа 18;
  • число 6 збільшити у 5 разів;
  • число 32 зменшити у 4 рази.
  1.  Узагальнення знань. (Робота з підручником)
  2. Перевірка засвоєння матеріалу. Подорож на острів «Двійочка», острів другокласників.

Увага! Увага! Для того, щоб нам відправитись у подорож, нам потрібно потрапити на вокзал. Отож, станція «Вокзальна»(звучить запис звуків вокзалу).

Піде до дошки учениця  та позначить на відрізку число 5

та покаже, з яких частин воно може складатися.

  • Покажи ціле число… воно складається з частин (показує)
  • Ціле число 5. Складається з 2 і 3.
  • Діти, з яких ще частин може складатися число 5? ( з 1 і 4)

Піде до дошки учень  та позначить на відрізку число 9. Увага завдання: познач частини даного числа так, щоб однією з частин було число 5.                                      

  • З яких ще частин може складатися число 9. (6 і 3, 2 і 7, 8 і 1)
  • А наш потяг відправляється, набирає швидкості (вмикаю запис) і ми вмить наближаємося до наступної станції. Увага! Наступна станція «Наукова»

Тут на нас чекає цікаве завдання.

  • Діти, серед математичних понять (прикріплені на дошці) треба знайти близькі за значенням слова і розмістити їх на схемі (діти по черзі виходять та виконують завдання).
  • Отже, поняття доданок, сума, зменшуване, різниця, множник, добуток, ділене, дільник, частка можна замінити всього двома поняттями: ціле та частина.

Ви вправно впорались із завданням, тому ми можемо подорожувати далі. (Вмикаю запис)

Увага! Станція «Геометрична»

Бліц-опитування «Що ми знаємо про геометричні фігури»

  1. Назвіть найпростішу геометричну фігуру. (Точка)
  2. Лінія, яка не обмежена точками. (Пряма) Що ви ще знаєте про пряму? (Вона не має ні початку, ні кінця)
  3. Що таке промінь? (Це лінія, яка має початок, але не має кінця)
  4. Що таке ламана? (Це сукупність відрізків, які поєднані між собою) Яку назву мають відрізки? Як знайти довжину ламаної?
  5. Що таке трикутник? (Це замкнена ламана, яка складається з трьох ланок)
  6. Що таке прямокутник? (Це чотирикутник, у якого протилежні сторони рівні та всі кути прямі)
  7. Що таке квадрат? (Це прямокутник, у якого всі сторони рівні)

До дошки … називаю прізвище учня.

  • Покажи на таблиці промінь, пряму, трикутник, прямокутник, квадрат (показує).

Наш потяг набирає максимальної швидкості і ми наближаємось до наступної станції (вмикаю запис)

 Увага! Станція «Допитливих»

На цю станцію звідусіль поштою надходять листи з цікавими завданнями. От сьогодні на поштову адресу другокласників прийшло аж три листи. Давайте подивимося від кого вони. (Від клоуна Тіми, від дітей, від Мухи Цокотухи) Відкриємо перший конверт. Що ж тут?

Розв'яжіть задачу 769 (учень читає умову та запитання до задачі.

  • Про кого задача? (Про клоуна Тіму.)
  • Що він робив? (Розкладав сюрпризи у коробки)
  • Скільки було усіх сюрпризів? (15)
  • У скільки коробок він їх розклав? (У 5.)
  • Що запитує задача? (Скільки сюрпризів у кожній коробці?)

Учень виходить до дошки.

  • Що нас просять знайти частину чи ціле? (Частину)
  • Яке ж число виражає цілу частину? (15)
  • Покажи на відрізку це ціле число (показує).
  • Що зробили з цілим числом? (Ділили на 5 рівних частин). Покажи на відрізку.
  • Покажи на відрізку, що будемо шукати. (Показує)
  • Якою дією розв'яжемо задачу? (15  5 = 3 (с.) – вмістилось у кожну коробку.)
  • Яка відповідь до задачі? (3 сюрпризи.)

Дякую за працю. Але на нас чекає конверт з наступним завданням. Завдання від ваших ровесників. (Читаю задачу, викликаю до дошки учня та поетапно читаю задачу ще раз. Учень, слухаючи задачу, зображає її умову графічно на дошці.)

  • Два хлопчики знайшли  разом 20 грибів.
  • Порівну кожний.
  • А дівчинка знайшла на 5 грибів більше, ніж один хлопчик.
  • Покажи скільки грибів знайшов один хлопчик?
  • А дівчинка?
  • Як будемо розв'язувати цю задачу? (спочатку ми будемо ділити, а потім додавати)
  1. 20   2 = 10 (гр.) – знайшов один хлопчик.
  2. 10 + 5 = 15 (гр.) – знайшла дівчинка.

Відповідь: 15 грибів.

Ще залишився один конверт із задачею від Мухи Цокотухи. Слухаємо уважно.

Муха Цокотуха напекла 40 пиріжків та запросила гостей. Після того, як вона роздала гостям по 5 пиріжків, в неї залишилось 10. Скільки гостей запросила Муха Цокотуха?

( Викликаю учня до  дошки, який зображає графічно задачу на дошці та розв'язує її)

  • Що означає число 40? (Це ціле число.)
  • Як ми можемо його назвати? (Це – зменшуване)
  • Ще нам відоме яке число? (10)
  • Як ми його назвемо? (Різниця або частина)
  • Що ж ми будемо шукати? (Невідому частинку. Скільки роздала.)
  • Тобто ми будемо шукати… (Від'ємник)
  • Як ми шукаємо частину? (Відніманням)
  1. 40 – 10 = 30 (п.) – роздала Муха Цокотуха.

Але ж вона роз давала по 5 пиріжків. (Покажи це на відрізку)

  1. 30   5 = 6 (г.) – запросила Муха Цокотуха.

Відповідь: 6 гостей.

Дякую за працю! І на цій станції ми впорались з усіма завданнями. Прийшла пора відпочинку.

 Тому наступна станція « Музична фізкультхвилинка» (Вмикаю запис, діти виконують рухи під музичний супровід).

Наша подорож закінчилась. Сподіваюсь, що вона була не тільки цікавою, а й пізнавальною для усіх пасажирів.

  1. Підсумок уроку.
  1. Самостійна робота (експрес-картки)
  2. Оцінювання учнів.
  3. Враження від уроку.
  4. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку