урок математики 4 клас
Математичне кафе в 4 класі
Тема.Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв´язування задач.
Мета. Пояснити спосіб множення багатоцифрового числа на кругле число і виробити відповідні навички; удосконалювати обчислювальні навички учнів. Закріплювати вміння розв´язувати складені задачі на знаходження дробу від числа.Виховувати бережне ставлення до здоров´я.
Обладнання : картки з числами на усну лічбу, схеми до задач, зображення лікаря- дієтолога, кошик з грибами.
Хід уроку:
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Контроль, корекція знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні , діти , ми з вами відвідаємо «Математичне кафе».
Програма перебування в «Математичному кафе».
-Діти, до нас прийшов лікар-дієтолог. Він хоче нам повідомити багато цікавої інформації.
- Про що дізналися в І дії?
- Скільки кілограмів сиру було у пекарні. 24* 3 = 72 ( кг)
- Про що дізналися в ІІ дії?
- Скільки сиру витратили. 24+36=60 (кг)
- То скільки сиру залишилося? 72 – 60 = 12 (кг)
Лікар дієтолог.
На різнокольорових картках у формі овочів написані числа 43 (з), 300(д), 540(о),4675 (р) 20000(в), 657(о), 45000( я)
Завдання
- Розмістіть числа у порядку зростання. Яке слово ви отримали? (Здоров´я)
- Виберіть ті з них, що є парними. Які є круглими.
- Знайдіть суму І і останнього чисел.
- Поділіть всі числа на 10.
- Помножте на 10. Швидко числа розмістили і
салат смачненький з´їли.
Діти, які овочі нагадують вам форми цих геометричних фігур? ( Огірки, буряки, яблука, апельсини, груші)
Можна вважати , що ми поласували смачним овочево-фруктовим салатом.
Лікар дієтолог.
Порція тушкованого мяса в нашому кафе складається із двох шматочків по 30 грам та 1 шматочка – 20 грам. Чи задовольнить вона денну потребу дитини в мясі?
Лікар дієтолог.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
Так як перебуваючи у будь-якому кафе, ми повинні дотримуватись правил харчування. Так і на уроках математики, ми повинні знати певні правила, які дозволять нам легко і правильно розв´язувати приклади і задачі. І сьогодні ми будемо вчитися з вами усно множити круглі трицифрові числа та двоцифрові числа на розрядні числа, а також будемо далі розв´язувати задачі на знаходження дробів.
Пояснення нового матеріалу
Пояснення нового матеріалу діти виконують самостійно( за № 702)
23*400=
3200*30=
Первинне закріплення
- №703 –( І стовпчик . Двоє учнів працюють біля дошки . Розв´язують по 1 прикладу.)
IV. Закріплення знань, умінь, навичок.
- ( С.р. № 703 І варіант- І рядок
ІІ варіант – ІІ рядок Всім я хочу показати як умію рахувати.
Перевірка с/р ( 2 учнів з кожного варіанту кажуть відповіді. Оцінюю їх)
Лікар дієтолог.
Методом орігамі виготовляємо стаканчика.
Діти, а що б ви бажали налити в цей стакан і чому?
- Молоко, бо воно зміцнює зуби і кістки, покращує зір і знімає втому.
-Узвар, тому що він стимулює травлення,виводить з організму шкідливі речовини.
- Березовий сік,бо він вбиває бактерії і мікроби. Посилює імунітет.
- Мед – підвищує працездатність, знижує нервові збудження.
ІV. Закріплення та осмислення знань.
( Дітям подається кошик з грибами, до яких прикріплені задачі. В групі вони її розвязують і пояснюють розвязання біля дошки.)
Гриб 1 . Задача №704.
Було – 720 кг рису
Продали – І дня – ?, 2/9 ? кг
ІІ дня - ?, 3/5
Розв´язання : 1) 720:9*2=160 (кг)
2) 720:5*3= 432 (кг)
3) 160+ 432= 592 (кг)
Гриб 2. Задача№ 705
Потрібно пройти – 180 км
Пройщов – І дня ?, 1/6 ?
ІІ дня , ? 4/5
Розв´язання : 1) 180:6*1=30(км)
2) 30:5*4=24 (км)
3) 30+24=54 (км)
Гриб 3. Задача707
Зібрала – 4 ящ. по? кг 60 кг
2 ящ.по?кг
Розв´язання: 1) 4+2=6(ящ.)
2) 60:6=10(кг)
Лікар дієтолог.
І група - № 708 приклади
ІІ группа № 708, 709
Рекомендації до задачі: взнаєте скільки сторінок прочитала дівчинка за Ідень, а потім ¾ від знайденого результату)
Лікар дієтолог.
Ми повинні слідкувати за тим, що ми їмо, оскільки від цього залежить наше здоров´я. А здоров´я – це скарб.
З
Тема. Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел
на розрядні числа.