Урок математики в 9 класі спеціальної школи: "Віднімання десяткових дробів"

Про матеріал

Подана розробка допоможе вчителям, які працюють з дітьми, що мають вади інтелектуального розвитку підготуватися до уроків. Розробка містить різнорівнепі завдання, інтерактивні вправи, що активізують пізнавальні можливості учнів.

Перегляд файлу

Розроблено за програмами з математики  спеціальних шкіл для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку.

Розробка 1.

Клас: 9                                                             

Тема: Віднімання десяткових дробів

Мета: освітня: навчити учнів виконувати віднімання десяткових дробів;

корекційно- освітня: показати  соціальну значимість вивчення даної теми;

корекційно-розвивальна: розвивати увагу, память, мислення, математичне мовлення учнів;

корекційно-виховна: виховувати самостійність, наполегливість, позитивне ставлення до вивчення предмету;

здоровязберігаюча: здійснювати профілактику порушень постави, зору.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування та вдосконалення вмінь і навичок.

Очікувані результати

Учні знатимуть:

  • прийоми виконання  віднімання десяткових дробів;
  • використання набутих знань у житті.

Учні вмітимуть:

  • виконувати віднімання десяткових дробів;
  • розвязувати задачі прикладного спрямування з даної теми;
  • використовувати вивчені правила при розвязуванні вправ;
  • діяти за аналогією;
  • працювати з коментуванням власних дій;
  • аналізувати навчальний матеріал;
  • самостійно контролювати проміжні та кінцеві результати діяльності на уроці.

Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор, презентація до уроку, дидактичні матеріали, інструкційні картки.

Словникова робота: десятковий дріб; ціла, дробова частина дробу.

                                          Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап

1. Організаційна та психологічна підготовка учнів до уроку( 5% часу)

Мета етапу: створити сприятливу атмосферу уроку.

    Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.

Вправа: «Подаруй посмішку»

 Учні дарують один одному посмішку при цьому бажаючи успіхів на уроці.

ІІ.  Основна частина

1.Перевірка домашнього завдання, аналіз результатів   ( 5% часу)

Мета етапу: перевірити рівень засвоєння знань.

Учитель збирає зошити для перевірки домашнього завдання, аналізує виконання попереднього завдання.

  2. Усний рахунок  (повторення матеріалу)( 10 % часу)

Мета етапу: активізувати пізнавальну діяльність учнів.

  1. Дидактична гра: «Хто найкмітливіший ?»  На екрані спроектовані завдання. За кожну правильну відповідь учні отримують один бал.

Завдання1.Від якого числа потрібно відняти 17,4,щоб одержати 12,6?

Завдання2. а) 1,3 + 4,5 ;          б)  7,6 +0,4;               в) 6,302 + 1,2.

Завдання3.Серед наведених дробів назвати десяткові:1/2; 0,4; 56,003; 2/100;

17,53;0,09; 1/1000.

 Учитель підводить підсумок гри, визначаючи переможця.

3. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів (5%часу)

Мета етапу: забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в результаті уроку і чого від них очікує вчитель.

4. Надання необхідної  інформації (10% часу)

Мета етапу: дати учням достатньо інформації для виконання практичних завдань.

Вчитель пояснює прийоми виконання віднімання десяткових дробів та показує зразки виконання вправ. У учнів на партах – інформаційні картки.

Інформаційна картка.

                Додавання і віднімання десяткових дробів.

 

Ах, какая восхитительная книга! Смайлик, читающийПри додаванні десяткових дробів потрібно підписати одне число під одним так, щоб кома стояла під комою. Далі додати десяткові дроби так, як і натуральні числа, не зважаючи на коми.  У сумі кому ставити під комою.  

             2,12

          + 1,34

             3,46      

Ах, какая восхитительная книга! Смайлик, читающийВіднімаючи десяткові дроби, від’ємник підписують під зменшуваним так, щоб кома стояла під комою. Віднімають десяткові дроби, як і натуральні числа, не зважаючи на коми. У різниці кому ставлять під комою.

             3,46

           - 2,12

             1,34

Ах, какая восхитительная книга! Смайлик, читающийДодаючи і віднімаючи дроби з різною кількістю десяткових знаків, цю кількість можна зрівняти, дописавши нулі. Нулі можна і не дописувати, а подумки уявляти їх на тих місцях, де немає розрядних одиниць.

 

Ах, какая восхитительная книга! Смайлик, читающийДля додавання десяткових дробів справджуються вивчені раніше переставна і сполучна властивість.

 

 

 

5. Закріплення нових знань і способів діяльності (30% часу)

Мета етапу: створити умови для індивідуальної роботи учнів та їх співпраці один з одним.

  Робота за дошкою.   Вправа:« Мозковий штурм»(Завдання спроектовано на екран)

1. Виконай без підказки:  

 а) 45 + 32,17;        б)  15,4 + 8 67;             в)   5,132 + 0,54;

г)  3,1 + 0,0006;     д)   0,08+ 3,0078;         е)   18,34 - 2,089;

є)  15,1 + 13,146;   ж)  10,2 – 2,999;           з)   0,07 – 0,0007.

 2. Зменшіть число 569,45 на 93,77; 19,89; 9,04; 617,67; 0,17; 49,05.

3. Знайдіть невідоме число:

х – 0,89 =13,2                           1,3 – х = 0,5

4. Задача. Купили 12 м стрічки, використали 0,6 м. Скільки стрічки залишилось?

 6. Хвилинка релаксації ( 5% часу)

Мета етапу: зняття психофізичного напруження.

 Вправи для покращення кровообігу:

1) «Черепаха»: Нахили   голови вперед-назад.

2) «Маятник»: Нахили голови вправо-вліво.

3) «Собачка»: Обертання голови навколо уявної осі, що проходить через ніс і потилицю.

4) «Сова»: Поворот голови вправо-вліво.

Вправа для розслаблення мязів очей:

Намалюй очима трикутник.

Тепер його переверни вершиною вниз.

А лише очима обережно

Ти уздовж по лініях води.

І на бік його поклади.

Вчитель:Зарядка закінчилася. Ви – молодці!

Вправи виконуються під спокійну мелодію.

7. Застосування знань і способів діяльності, формування вмінь та навичок  (20% часу)

Мета етапу: організувати практичну роботу учнів для самостійного освоєння матеріалу та досягнення поставлених цілей уроку.

Різнорівнева самостійна робота. (Дидактичний матеріал)

Перший рівень

1.До якого числа треба додати 3,08, щоб одержати 22,2 ?

2.Знайди різницю в кілограмах:

  а) 2 ц – 65,3 кг;                 б) 8 ц 6 кг – 49,6 кг.

3.Задача. Власна швидкість човна становить 20,7 км/год, а швидкість течії річки – 1,5 км/год. Знайдіть швидкість човна за течією річки та проти течії.

Другий рівень

1.До якого числа треба додати 2,4, щоб одержати 14,6 ?

2.Знайди різницю :  а) 6,3 м – 5,6 м;                 б) 7,15кг – 1,15 кг

3.Задача. В одній корзині 16,8 кг капусти, а в іншій – на 0,9 кг менше. Скільки капусти в другій корзині ?

ІІІ.  Підбиття підсумків та оцінювання результатів  (5%часу)

Мета етапу: здійснити рефлексію та проаналізувати ступінь реалізації поставлених цілей.

  1. Вправа: «Незакінчена пропозиція»

Учні продовжують речення:  «Я навчився на цьому уроці…»

     2.Вправа:«Словесна аргументована оцінка»

Вчитель виставляє оцінки за урок та аргументує їх.

  Х. Інформація про домашнє завдання (5%часу)

Мета етапу: постановка навчальної проблеми і завдань з пошуком їх вирішення. 

Вчитель інструктує учнів з метою якісного виконання домашнього завдання.      

Домашнє завдання.

  1. Дано три числа: 7,17; 8,05; 0,314. Склади з них всі можливі різниці і знайди їх значення.
  2. Задача. До шкільної їдальні завезли 43,5 кг картоплі, а капусти на 15,8 кг менше. Використали 38,7 кг овочів. Скільки овочів залишилося в шкільній їдальні?

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Алгебра 9 клас (Прокопенко Н.С., Захарійченко Ю.О., Кінащук Н.Л.)
До уроку
ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку