Подана розробка допоможе вчителям, які працюють з дітьми, що мають вади інтелектуального розвитку підготуватися до уроків. Розробка містить різнорівнепі завдання, інтерактивні вправи, що активізують пізнавальні можливості учнів.
Розроблено за програмами з математики спеціальних шкіл для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку.
Розробка 1.
Клас: 9
Тема: Віднімання десяткових дробів
Мета: освітня: навчити учнів виконувати віднімання десяткових дробів;
корекційно- освітня: показати соціальну значимість вивчення даної теми;
корекційно-розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, мислення, математичне мовлення учнів;
корекційно-виховна: виховувати самостійність, наполегливість, позитивне ставлення до вивчення предмету;
здоров’язберігаюча: здійснювати профілактику порушень постави, зору.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування та вдосконалення вмінь і навичок.
Очікувані результати
Учні знатимуть:
Учні вмітимуть:
Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор, презентація до уроку, дидактичні матеріали, інструкційні картки.
Словникова робота: десятковий дріб; ціла, дробова частина дробу.
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційна та психологічна підготовка учнів до уроку( 5% часу)
Мета етапу: створити сприятливу атмосферу уроку.
Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.
Вправа: «Подаруй посмішку»
Учні дарують один одному посмішку при цьому бажаючи успіхів на уроці.
ІІ. Основна частина
1.Перевірка домашнього завдання, аналіз результатів ( 5% часу)
Мета етапу: перевірити рівень засвоєння знань.
Учитель збирає зошити для перевірки домашнього завдання, аналізує виконання попереднього завдання.
2. Усний рахунок (повторення матеріалу)( 10 % часу)
Мета етапу: активізувати пізнавальну діяльність учнів.
Завдання1.Від якого числа потрібно відняти 17,4,щоб одержати 12,6?
Завдання2. а) 1,3 + 4,5 ; б) 7,6 +0,4; в) 6,302 + 1,2.
Завдання3.Серед наведених дробів назвати десяткові:1/2; 0,4; 56,003; 2/100;
17,53;0,09; 1/1000.
Учитель підводить підсумок гри, визначаючи переможця.
3. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів (5%часу)
Мета етапу: забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в результаті уроку і чого від них очікує вчитель.
4. Надання необхідної інформації (10% часу)
Мета етапу: дати учням достатньо інформації для виконання практичних завдань.
Вчитель пояснює прийоми виконання віднімання десяткових дробів та показує зразки виконання вправ. У учнів на партах – інформаційні картки.
Інформаційна картка.
Додавання і віднімання десяткових дробів.
При додаванні десяткових дробів потрібно підписати одне число під одним так, щоб кома стояла під комою. Далі додати десяткові дроби так, як і натуральні числа, не зважаючи на коми. У сумі кому ставити під комою. 2,12 + 1,34 3,46 Віднімаючи десяткові дроби, від’ємник підписують під зменшуваним так, щоб кома стояла під комою. Віднімають десяткові дроби, як і натуральні числа, не зважаючи на коми. У різниці кому ставлять під комою. 3,46 - 2,12 1,34 Додаючи і віднімаючи дроби з різною кількістю десяткових знаків, цю кількість можна зрівняти, дописавши нулі. Нулі можна і не дописувати, а подумки уявляти їх на тих місцях, де немає розрядних одиниць.
Для додавання десяткових дробів справджуються вивчені раніше переставна і сполучна властивість.
|
5. Закріплення нових знань і способів діяльності (30% часу)
Мета етапу: створити умови для індивідуальної роботи учнів та їх співпраці один з одним.
Робота за дошкою. Вправа:« Мозковий штурм»(Завдання спроектовано на екран)
1. Виконай без підказки:
а) 45 + 32,17; б) 15,4 + 8 67; в) 5,132 + 0,54;
г) 3,1 + 0,0006; д) 0,08+ 3,0078; е) 18,34 - 2,089;
є) 15,1 + 13,146; ж) 10,2 – 2,999; з) 0,07 – 0,0007.
2. Зменшіть число 569,45 на 93,77; 19,89; 9,04; 617,67; 0,17; 49,05.
3. Знайдіть невідоме число:
х – 0,89 =13,2 1,3 – х = 0,5
4. Задача. Купили 12 м стрічки, використали 0,6 м. Скільки стрічки залишилось?
6. Хвилинка релаксації ( 5% часу)
Мета етапу: зняття психофізичного напруження.
Вправи для покращення кровообігу:
1) «Черепаха»: Нахили голови вперед-назад.
2) «Маятник»: Нахили голови вправо-вліво.
3) «Собачка»: Обертання голови навколо уявної осі, що проходить через ніс і потилицю.
4) «Сова»: Поворот голови вправо-вліво.
Вправа для розслаблення м’язів очей:
Намалюй очима трикутник.
Тепер його переверни вершиною вниз.
А лише очима обережно
Ти уздовж по лініях води.
І на бік його поклади.
Вчитель:Зарядка закінчилася. Ви – молодці!
Вправи виконуються під спокійну мелодію.
7. Застосування знань і способів діяльності, формування вмінь та навичок (20% часу)
Мета етапу: організувати практичну роботу учнів для самостійного освоєння матеріалу та досягнення поставлених цілей уроку.
Різнорівнева самостійна робота. (Дидактичний матеріал)
Перший рівень
1.До якого числа треба додати 3,08, щоб одержати 22,2 ?
2.Знайди різницю в кілограмах:
а) 2 ц – 65,3 кг; б) 8 ц 6 кг – 49,6 кг.
3.Задача. Власна швидкість човна становить 20,7 км/год, а швидкість течії річки – 1,5 км/год. Знайдіть швидкість човна за течією річки та проти течії.
Другий рівень
1.До якого числа треба додати 2,4, щоб одержати 14,6 ?
2.Знайди різницю : а) 6,3 м – 5,6 м; б) 7,15кг – 1,15 кг
3.Задача. В одній корзині 16,8 кг капусти, а в іншій – на 0,9 кг менше. Скільки капусти в другій корзині ?
ІІІ. Підбиття підсумків та оцінювання результатів (5%часу)
Мета етапу: здійснити рефлексію та проаналізувати ступінь реалізації поставлених цілей.
Учні продовжують речення: «Я навчився на цьому уроці…»
2.Вправа:«Словесна аргументована оцінка»
Вчитель виставляє оцінки за урок та аргументує їх.
Х. Інформація про домашнє завдання (5%часу)
Мета етапу: постановка навчальної проблеми і завдань з пошуком їх вирішення.
Вчитель інструктує учнів з метою якісного виконання домашнього завдання.
Домашнє завдання.