Урок "Множення на трицифрове число"

Про матеріал
Тип уроку: відкриття нового знання Форми роботи: парна , групова, індивідуальна Початок уроку направлений на визначення емоційного стану учнів і рівень учбової мотивації. Потім діти активізували раніше отримані знання. Створення мотивуючої ситуації з подальшим утрудненням в учбовій діяльності привело до проблемної ситуації. Етап «відкриття» нового знання після побудови алгоритму допоміг вирішити проблему, створив умови для фіксації нового обчислювального прийому за допомогою алгоритм . Діти ,які допустили помилки , виправили їх. Результатом роботи став вибір і уточнення способів дій, в яких були допущені помилки.
Перегляд файлу

Тема :   Множення на трицифрове число

Мета:

  • Сформувати вміння множити багатоцифрове число на трицифрове;
  • Провести  порівняння між множенням на двоцифрове число;
  • Розвивати індивідуальні здібності через діяльнісний метод з врахуванням диференційованого підходу;
  • Розвивати логічне мислення;
  • Тренувати обчислювальні навички табличного множення і ділення;
  • Виховувати особисту відповідальність за виконання роботи.

Розумові операції: порівняння, аналіз, аналогія, узагальнення.

Тип уроку: відкриття нового знання

Форми роботи: парна , групова, індивідуальна

Початок уроку направлений на визначення емоційного стану учнів і рівень учбової мотивації. Потім діти активізували раніше отримані знання. Створення мотивуючої ситуації з подальшим утрудненням в учбовій діяльності привело до проблемної ситуації.

Етап «відкриття» нового знання після побудови алгоритму допоміг вирішити проблему, створив умови для фіксації нового обчислювального прийому за допомогою алгоритм . Діти ,які допустили помилки , виправили їх. Результатом роботи  став вибір і уточнення  способів дій, в яких були допущені помилки.

Етап первинного закріплення мав мету відтворення в зовнішньому мовленні правильних способів дій, які викликали  утруднення.

Самостійна робота з самоперевіркою по зразку дала можливість учням застосувати нові знання на практиці.

Рефлексія учбової діяльності пройшла за допомогою сигнальних карток, які дали змогу наглядно побачити ефективність даного уроку.

На уроці використані різні навчальні технології:

-ІКТ

-технології розвивального навчання

- проблемно- пошукові технології

-здоровязберігаючі( врахування індивідуальних особливостей, розвиток самостійності,  активності)

 

Реалізація технології діяльнісного підходу здійснювалася через принципи:

  • Діяльності (коли учень отримує не готові знання, а здобуває його в процесі своєї діяльності)
  • Мінімакса (запропоновані завдання на творчому рівні)
  • Варіативності ( вибір оптимального прийняття рішення)

Універсальні учбові дії:

-пізнавальні ( робота з інформацією)

-регулятивні (управління своєю діяльністю, планувати свої дії з відповідністю поставленій задачі, самоконтроль, взаємоконтроль)

-комунікативні (мовленнєва діяльність, навички співробітництва, робота в парах)

-особистісні (виховання відповідальності, розвиток усного і писемного мовлення)

1. Самовизначення до діяльності 1-2 хв.                                        (слайд1)

Привітання і побажання хорошого настрою(долонька до долоньки)

Що значить вчитися?

Очікування:

Притча. Йшов мудрець і зустрів трьох робітників, які працювали разом.  «Що ти сьогодні робив?»- запитав він кожного. Перший відповів: «Я цілий день носив ненависне каміння». Другий відповів: «Я дуже втомився, але старанно виконував свою роботу». Третій відповів: «Сьогоднішня робота принесла мені радість і задоволення».

  • Хочу побажати вам , щоб робота на сьогоднішньому уроці принесла вам радість і задоволення.

2.Актуалізація знань і фіксація утруднення 5-6 хв.                    (слайд2-3)

    --Що спільного ?

-Який вираз зайвий?

-Знайти значення .

-Запишіть в рядок . Яке число має бути наступним?

-Прочитайте 8-цифрове число.

-Яка цифра стоїть в розряді десятків тисяч?(0)

-Скільки в ньому всього десятків тисяч?(2430)

                                                                                                                 (слайд 4)

-Знайти два способи обчислення площі великого прямокутника.

- Як знайти площу прямокутника?

Робота в групах:  І- І способом,ІІ- ІІ способом

Перевірка

-Яким способом зручніше було обчислити?

-Чи залежить площа прямокутника від способу її обчислення?     (слайд 5)

-Складіть числову рівність , що повязує різні способи обчислення площі даного прямокутника. ( на дошці)

-Порівняйте отриману рівність з розподільною властивістю множення.

Висновок:

Розподільна властивість поширюється на три доданки.

3. Виявлення причин утруднення.

Постановка мети діяльності 3-4 хв.                                              (слайд 6)

-Знайдіть зайвий вираз.

-Значення яких виразів рівні?

-Що треба дописати ?                                                                    

                                                                                                                 (слайд 7)   

-Обчислити вираз. Як ми можемо використати розподільну властивість множення?  Робота в парах ( зошит с.12 №1)

Перевірка

-Чи можемо ми в застосувати інший спосіб обчислення цього виразу?Чому?

Формулювання теми і мети уроку                                                   (слайд 8)

4.Побудова проекту виходу з утруднення 

(«відкриття» нового знання)7-8 хв.

-Чи можете ви розвязати даний приклад?                                        (слайд 9)

-Що для цього застосуєте?(коментування)

-Пропоную вам обчислити цей вираз. Висунення гіпотез-мозковий штурм.

Робота в групах (на картках)

Перевірка

Складання алгоритму множення на трицифрове число.                 (слайд10)

Порівняти складений алгоритм з правилом с.12

Фізхвилинка

5. Первинне закріплення в зовнішньому мовленні 5 хв.

     Розвязок з коментуванням біля дошки 2 приклади с.13 №4

6. Самостійна робота з самоперевіркою по еталону 6 хв.

      4 приклади с.13 №4

7. Включення в систему знань і повторення 7 хв.

С.12 №2

С.13 №3

8. Рефлексія діяльності 2хв.

Самооцінка результатів. Сигнальні таблички:

-Зрозумів, можу пояснити іншим- зелений

- зрозумів, але потрібно тренуватися-жовтий

-потрібна консультація-червоний

Співвідношення мети з результатами діяльності.

-З яким новим прийомом обчислення  познайомились?

-Чи досягли мети, яку ставили перед собою?

Підніміть руку. Стисніть кулачок. Розжимайте якщо це так:

-мізинець-якщо дізнались щось нове

-безіменний-якщо цими знаннями будете користуватися

-середній-якщо нові знання згодяться в житті

-вказівний-якщо ви працювали з задоволенням

-великий-якщо вам сподобався наш урок

9.Домашнє завдання.

Розвязок прикладів №4, №5

Придумати 4 приклади на новий обчислювальний прийом.

 

 

docx
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку