Розробка уроку на тему "Математичний і пружинний маятник. Перетворення енергії під час руху математичного та пружинного маятника". У поданому матеріалі відображена структура заняття, завдання, розробка кросворду по даній темі, тощо. А також містить презентацію до уроку.
Мета заняття:ввести поняття математичного та пружинного маятників як моделей, за допомогою яких вивчають коливання; поглибити знання студентів про теорію коливального руху, ввести формули періоду коливань математичного та пружинного маятників; розглянути закон збереження енергії під час коливального руху маятників; навчитися застосовувати набуті знання під час розв’язування задач.
В 1583 р. 19-річний Галілео Галілей, прогулюючись в пізанському соборі, звернув увагу на розгойдування люстри. Він помітив, відраховуючи удари пульсу, що час одного коливання люстри залишається постійним, хоча амплітуда коливання все зменшується і зменшується. Ці спостереження і надихнули Галілея вивчити краще коливання, а саму систему він - назвав маятником.
ЗАСТОСУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОГО МАЯТНИКА1. точне вимірювання прискорення вільного падіння в різних точках земної кулі;2. так як прискорення вільного падіння залежить не тільки від форми Землі, але і від наявності в її надрах важких (металів – g зростає) або легких (газ, нафта) речовин, тому математичний маятник використовують для визначення покладів корисних копалин;3. у механічних годинниках;4. у сейсмографах – приладах для реєстрації коливань земної поверхні;5. у навігаційних приладах;6. у гравіметрах – пристроях для визначення прискорення сили тяжіння.