Урок на тему: "Не з прикметниками" (урок + презентація + тест)

Про матеріал

Дані матеріали містять конспект уроку (електронний урок-презентацію, додатки до уроку та тестові завдання) на тему: "Написання не з прикметниками"

Мета:

  • повторити й поглибити знання учнів про способи творення прикметників, зокрема про префіксальний;
  • сприяти зміцненню навичок правопису прикметників з часткою не разом і окремо та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою відповідних орфографічних правил;
  • формувати вміння правильно писати прикметники з вивченою орфограмою; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища;
  • за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів любов до природи, шанобливе й чуйне ставлення до тварин.

Внутрішньопредметні зв'язки: лексикологія і фразеологія: засвоєння прикметників-означень; фразеологізмів, до складу яких входять прикметники з часткою не.

Культура мовлення і стилістика: використання в мовленні прикметників-синонімів.

Міжпредметні зв'язки: роль прикметників-епітетів у розкритті задуму висловлювання (література).

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок

Розробка містить цікаві інтерактивні вправи, ілюстрований матеріал з картинками, який урізноманітнить урок мови. Буде корисним як для молодих, так і для досвідчених учителів.

Перегляд файлу

Написання не з прикметниками

(тестові завдання)

 

1. Пишуться з не разом усі прикметники рядка:

А) (не)легка праця, задача нітрохи (не)складна;

Б) (не)розумний вчинок, (не)великий, але потужний двигун;

В) (не)широка, а повноводна ріка, (не)багатий, а бідний чоловік;

Г) (не)сміливий вчинок, (не)щасний випадок.

 

2. Часка не з прикметником пишеться разом у реченні рядка:

А) Щастя Грицькове було (не)велике.

Б) Коли ніч стемніла, долина наповнилась (не)звичайними голосами.

В) То була (не)сумна пісня подоланого, а радісний спів переможця.

Г) Мені в лісі самому було зовсім (не)страшно.

 

3. Частка не є частиною кореня в слові рядка:

А) нещадний;

Б) нечесний;

В) неуспішний;

Г) неврожайний.

 

4. Частка не виконує роль префікса в слові рядка:

А) неозорий;

Б) недалекий;

В) невмирущий;

Г) ненависний.

 

5. Пишуться з не окремо всі прикметники рядка:

А) (не)старий, а молодий; (не)радий, а сумний; вітер (не)помірний;

Б) (не)порядний, (не)озорий, (не)однаковий;

В) (не)високий  хлопчик; аж ніяк (не)добра звістка; потяг  (не)швидкий;

Г) (не)порядна людина, (не)густий ліс, капелюх (не) потрібний.

 

6. Частку не треба писати окремо з наступним словом у реченні:

А) Микола був (не)молодий хлопець, а чоловік з довгими вусами, з міцним станом та широкими плечима.

Б) Широкою долиною між двома рядами розложистих гір тече по Васильківщині (не)величка річка Раставиця.

В) (Не)озорі й мальовничі краєвиди рідної Батьківщини.

Г) Ішли назустріч вічності і смерті дружини (не)покірливих слов’ян.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 листопада 2018
Переглядів
3978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку