Урок на тему "Організм людини. Система органів тіла людини та їхнє значення для життя людини."

Про матеріал
Урок розроблено згідно чинної програми з природознавства у 3 класі для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою за підручником Гільберг Т.Г. « Природознавство» 3 клас. При створенні конспекту прагнула створити умови для повного індивідуального розвитку дитини, задоволення природних потреб кожного учня, актуалізацію можливостей дитини, через цікаві ігрові завдання уроку, їх різноманітність використання. Під час проведення уроку були використанні такі технології, як «Асоціативний кущ», робота з прислів’ями та загадками, групова робота.
Перегляд файлу

Тема уроку: Організм людини. Система органів тіла людини та їхнє значення для життя людини.

Мета: Формувати поняття про людину як живий організм, показати відмінність людини від інших живих організмів; формувати уявлення про тіло людини як єдиний організм, у якому   всі органи залежать один від одного; дати знання про властивості шкіри як органа, розкрити її значення для людини. Розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

Виховувати санітарно-гігієнічні навички догляду за шкірою, бажання загартовувати свій організм.

Обладнання: таблиці «Тіло людини»,  пам’ятка «Як необхідно стежити за чистотою тіла»; 

 

 

 

Хід уроку

  1.                Організація класу

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти просто молодці.

  1.            Актуалізація опорних знань учнів.
    • Пригадайте, що належить до живої природи?
    • Які ознаки мають живі організми?
  2.         Повідомлення теми і завдань уроку.
    • Відгадайте загадку:

Зранку ходить на чотирьох, удень на двох, увечері на трьох.

  • Про рослини, тварини, гриби, дроб'янки ми вже дізналися на попередніх уроках природознавства. А сьогодні поговоримо про людину, її відмінність від інших живих організмів.

Працювати будемо за таким планом:

  1. Чим людина подібна до інших живих організмів?
  2. Відмінність людини від тварини.
  3. Органи тіла людини.
  4. Яке значення для організму має шкіра?
  5. Чому шкіра потребує догляду?
  1.         Вивчення нового матеріалу.

1. Побудова асоціативного куща.

  • Слово людина вам зустрічається досить часто у повсякденному житті. А що ви можете розповісти про людину? (Відповіді дітей)

Закріплюю на дошці підготовлене унаочнення у формі куща. Отже, перед очима  дітей виникає (за їхніми відповідями) цікавий “кущ”, на “гілках” якого знаходяться картки зі словами.


ЧАСТИНА

ПРИРОДИ

ЖИВИЙ

ОРГАНІЗМ

СУСПІЛЬНА

ІСТОТА

 

 

ЛЮДИНА

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ГЕРОЙ

ОСОБА, ЩО ПРАЦЮЄ

ГРОМАДЯНИН КРАЇНИ

 

 

2. Словникова робота.

Робота в парах.

  • Уявіть собі, що ви автори тлумачного словника і вам потрібно придумати визначення слова людина. (Відповіді дітей)
  • А тепер послухайте, як пояснює значення цього слова тлумачний словник.

Людина – суспільна істота , що має свідомість, володіє членороздільною мовою, виробляє і використовує знаряддя праці.

3. Розповідь учителя з елементами бесіди.

  •       Людина – найскладніше творіння живої природи. З багатьох поглядів вона абсолютно унікальна. Вона ходить на двох ногах. Її пальці здатні виконувати найтонші точні рухи, у неї дуже складний мозок. Завдяки цьому вона займає особливе місце у природі.

 - Чому людина – живий організм?

 - Чим вона відрізняється від інших живих організмів?

 - А чи замислювалися ви над тим, звідки походить людина?

 - У світі існують різні точки зору. Одні стверджують, що людина походить від  людиноподібних мавп. Інші кажуть, що людину створив Бог.

 

Знайомство з органами тіла людини.

 - Відгадайте загадки

Все життя один одного обганяють,

А випередити не можуть. (Ноги)

 

У двох матерів по п’ять синів,

І всім одне ім’я.  (Пальці)

 

Одне одного не бачать,

Але можна їм пробачить:

Нерозлучні довгі роки,

Хоч розбіглись в різні боки. (Очі)

 

Що воно за штука,

Що день і ніч стука? (Серце)

На червоній перекладинці

Білі курочки сидять. (Зуби)

 

  •                   Яку загальну назву можна дібрати до відгадок?
  • Які ще органи тіла людини ви знаєте?
  • Яку роботу вони виконують?
  •                   Всі органи тіла людини тісно взаємопов’язані між собою і становлять злагоджений організм. Якщо пошкоджений якийсь орган тіла, це завдає багато прикростей і неприємностей усьому організму.

 

4. Робота з підручником. (Робота в групах)

Клас ділиться на 4 групи. Кожна група читає певну статтю і готує відповіді на запитання за змістом.

І група „Людина – живий організм”.

  1. Чим організм людини подібний до інших живих організмів?

  2. Чим людина відрізняється від тварини?

ІІ група  „Організм людини”

  1. З чого складається організм людини?
  2. Чим між собою розрізняються органи тіла людини?
  3. Які органи керують злагодженою роботою організму людини?

ІІІ група   „Шкіра – захисник організму”

 

  1. Яке значення для організму має шкіра?
  2. Яке значення для організму має виділення шкірою поту і жиру?

 

ІV група   „Бережи шкіру”

 

  1. Чому шкіра завжди має бути чистою?
  2. Як треба діяти при ушкодженнях шкіри?
  3. Як треба загартовувати шкіру?

 

Словникова робота.

Організм – будь-яка жива істота; фізична або психофізична будова живого тіла, живої істоти.

Лупа – оптичний прилад, який являє собою двояко опукле збільшувальне скло в оправі.

V. Фізкультхвилинка.

VІ.  Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Відповіді на питання.
    • Назвіть органи тіла людини.
    • Чим вкрите наше тіло?
    • Яке значення шкіри для організму?
    • Чому шкіру треба мити теплою водою з милом?
    • Для чого потрібне загартовування?
    • Яких правил слід дотримуватися під час загоряння?

 

  1.  Робота над прислів’ями

— Прочитайте прислів’я про здоров’я та поясніть їх зміст.

VІІІ Домашнє завдання.

Опрацювати статті підручника.

І група „Людина – живий організм”.

ІІ група  „Організм людини”

ІІІ група   „Шкіра – захисник організму”

Підготувати загадки про частини тіла.

 

doc
Додано
2 березня 2020
Переглядів
10403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку